  • 1. Data: 2017-01-13 19:44:27
    Temat: Reanult też oszukuje w dieslu ?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Paryska prokuratura prowadzi dochodzenie wobec koncernu samochodowego Renault,
    podejrzanego o fałszowanie wyników emisji spalin w dieslach - podała w piątek agencja
    AP.
    Jak poinformowała paryska prokuratura, trzech sędziów wszczęło postępowanie w sprawie
    "metod kontrolowania emisji spalin" przez koncern Renault. Śledczy badają również czy
    na skutek tych działań, produkty dostarczane na rynek przez francuski koncern nie "są
    szkodliwe dla zdrowia ludzi" - podaje AP.

    Przedstawiciele koncernu Renault, należącego częściowo do państwa, zaprzeczyli w
    piątek, jakoby produkowane przez nich auta były wyposażone w oprogramowanie
    fałszujące wyniki testów spalin. Pokreślili, że firma stosuje się do wymogów
    francuskiego prawa i przepisów UE.

    "Pojazdy nie są wyposażone w oprogramowanie fałszujące, które wpływa na pracę
    systemów służących do kontroli zanieczyszczeń" - napisano w komunikacie, na który
    powołuje się AP.

    Według AP prokuratura podjęła śledztwo na podstawie dochodzenia przeprowadzonego
    przez wydział ds. zwalczania nadużyć francuskiego ministerstwa gospodarki, który
    przekazał jego wyniki śledczym w listopadzie 2016 roku.

    W ubiegłym roku francuskie władze przeprowadziły kontrolę zakładów Renault. W jej
    wyniku okazało się, że Renault przekroczył normy emisji dwutlenku węgla i tlenku
    azotu. Francuski producent zobowiązał się wówczas do sprawdzenia 15 tys. swoich nowo
    wyprodukowanych samochodów i "poprawienia filtrów w silnikach diesla przekraczających
    normy emitowanych gazów w warunkach wysokich temperatur". Jego przedstawiciele
    podkreślali, że nieprawidłowości nie są wynikiem celowego działania.

  • 2. Data: 2017-01-13 19:57:56
    Od: p...@g...com

    Wszyscy oszukują ... Dziś USA zniszczyło na giełdzie Fiata-Daimlera ... Szacowana
    kara 4 mld zielonych ... Aresztowany menago z VW może dostać ponad 100 lat paki :-)
    diesel to trup

  • 3. Data: 2017-01-14 11:17:04
    Temat: Re: Reanult też oszukuje w dieslu ?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 19:57:58 UTC+1 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > Wszyscy oszukują ... Dziś USA zniszczyło na giełdzie Fiata-Daimlera ... Szacowana
    kara 4 mld zielonych ... Aresztowany menago z VW może dostać ponad 100 lat paki :-)
    diesel to trup

    Gdzieś czytałem że firmy motoryzacyjne z UE poszły w diesle ponieważ
    UE zagwarantowała im wsparcie.
    Na pewno dotyczy to Francuzów.

    >diesel to trup
    gaz?

  • 4. Data: 2017-01-14 14:44:03
    Od: p...@g...com

    Nie ... Chcą odwalic silniki spalinowe w osobowkach i to może się udać ... Hybrydy to
    jakiś kompromis no i tak drastyczne zredukowanie wydobycia ropy to pewny konflikt
    zbrojny więc trzeba z wyczuciem :-) ale w nowego diesla to bym nie inwestowal, VW już
    wstrzymywalo produkcję passata to raczej kwestia kiedy bańka pęknie ... Jak Trump
    wydoi Fiata-Daimlera to droga Toyoty będzie jedyną słuszną (benzyna i hybrydy) dla
    motokoncernów

  • 5. Data: 2017-01-14 15:41:44
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > ale w nowego diesla to bym nie inwestowal,
    ja mówie tylko że UE kiedyś powiedziało koncernom moto:
    "budujcie diesle"

    Trump wydoi Fiata-Daimlera to droga Toyoty będzie jedyną słuszną (benzyna i hybrydy)
    dla motokoncernów

    Przecież Trump to człowiek wielkiego biznesu
    a wielki biznes to też petrochemia.
    W stanach pierwszy raz zobaczyłem skrzyżowanie gdzie na każdym rogu
    była stacja benzynowa.
    Myślę że w Fiacie chodzi o Chryslera.
    Toyota wzorem dla amerykańskich koncenrnów???
    Daj spokój.

  • 6. Data: 2017-01-14 15:53:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2017 o 14:44, p...@g...com pisze:
    > no i tak drastyczne zredukowanie wydobycia ropy to pewny konflikt zbrojny

    Niby dlaczego?

    Shrek

  • 7. Data: 2017-01-14 17:45:20
    Od: p...@g...com

    Niektóre państwa opec i Rosja nie mają nic oprócz ropy ... zlikwidowanie źródeł
    dochodu musi wywolac napięcia a wtedy prawdopodobieństwo konfliktu rośnie ...

  • 8. Data: 2017-01-14 17:55:09
    Od: p...@g...com

    UE chodziło o czystego diesla a nie o wydymanie USA ... Te wszystkie preferencyjne
    kredyty na rzekoma innowacyjność to przekręt i jak sprawa się rypnela to VW szybko je
    splacilo i udaje że tematu nie ma :-)
    Toyota podjęła właściwe decyzje i teraz spokojnie czeka kiedy USA wyciąga miliardy z
    niemieckich kieszeni ... Ford i GM też są graczami globalnymi więc muszą sprzedawać
    poza USA i niby co to ma być diesel ? Tesla rozpycha się na niemieckim rynku ta nowa
    fabryka nieźle zirytowala Niemców a to dopiero początek nowej rozgrywki

  • 9. Data: 2017-01-14 18:01:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2017 o 17:45, p...@g...com pisze:
    > Niektóre państwa opec i Rosja nie mają nic oprócz ropy ... zlikwidowanie źródeł
    dochodu musi wywolac napięcia a wtedy prawdopodobieństwo konfliktu rośnie ...

    E tam. ZSRR już raz zbankrutowało i wojny to nie wywołało. Proszę
    napisz, kto kogo niby miałby atakować w wyniku zmniejszenia
    zapotrzebowania na ropę.

    Shrek

  • 10. Data: 2017-01-14 18:42:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-14 18:01, Shrek wrote:
    > E tam. ZSRR już raz zbankrutowało i wojny to nie wywołało. Proszę
    > napisz, kto kogo niby miałby atakować w wyniku zmniejszenia
    > zapotrzebowania na ropę.

    Głodni niegłodnych. Patrz uwaznie na Wenezuelę. San Escobar musi się
    mieć na baczności.