  • 1. Data: 2017-09-18 22:10:29
    Temat: Redukcja GZ M8 1.00 na GW 1/4
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Szukam i nigdzie nie mogę znaleźć.

    Kupiłem kompresor samochodowy, który ma manometr wkręcony na gwint M8 ze
    skokiem 1.00 (manometr ma gwint zewnętrzny, gniazdo wewnętrzny). Ten
    manometr jest tak gówniany, jak to tylko możliwe - to raczej wskaźnik
    "jest jakieś ciśnienie" niż manometr - więc chcę wkręcić porządniejszy.
    Mam nawet porządniejszy, tylko on ma gwint (zewnętrzny) 1/4.

    Dlatego szukam - i nie mogę znaleźć - przejściówki lub czegokolwiek, co
    możnaby wkręcić w gniazdo M8 i zrobić z tego 1/4 albo choćby 1/8 (wtedy na
    1/4 już sobie przejdę)... i nie ma. Nie produkują, nie istnieje? Nawet u
    chińczyków, na Aliexpress, szukałem.

    Druga ewentualnosć to rozwiercenie istniejącego gwintu i nagwintowanie na
    1/8 (1/4 się nie zmieści), ale wolałbym tego uniknąć - raz że psuję coś
    fabrycznego i nie będzie już odwrotu (co jak mi się kompresor zepsuje i
    będę musiał oddać go na gwarancję?), dwa że gwintowniki calowe mają w
    porównaniu do metrycznych ceny z kosmosu...

    Nawet zwykły króciec M8 1.00 na jakiś wąż byłby OK, to już sobie z węża
    przejdę, chociaż oczywiście wolałbym bezpośrednio, bo to też rzeźba...

    A może macie jeszcze inne pomysły?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2017-09-18 22:36:25
    Temat: Re: Redukcja GZ M8 1.00 na GW 1/4
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-18 o 22:10, Adam Wysocki pisze:
    > nie mogę znaleźć - przejściówki lub czegokolwiek, co
    > możnaby wkręcić w gniazdo M8
    Wężykiem, wężykiem... :-)
    https://www.google.pl/search?q=m8+króciec&safe=activ
    e&client=opera&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEw
    i-m7rhyq_WAhXiFZoKHauBCHUQ_AUICigB&biw=1680&bih=940

    Robert

  • 3. Data: 2017-09-19 00:09:40
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1/4 już sobie przejdę)... i nie ma. Nie produkują, nie istnieje? Nawet u

    https://www.huyett.com/Products/Grease-Fittings-Lubr
    ication/Adapters/Elbow-Adapters/HMET08?searchText=

    WM

  • 4. Data: 2017-09-19 10:33:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Są
    >
    > https://www.huyett.com/Products/Grease-Fittings-Lubr
    ication/Adapters/Elbow-Adapters/HMET08?searchText=

    Nie wiem jak to znalazłeś, ale jesteś wielki :)

    Tylko jak w tym sklepie kupić? Przy zakładaniu konta pytają o numer
    klienta (Huyett Customer Number). Oni wysyłają do detalistów? Ile
    spodziewać się za wysyłkę?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 5. Data: 2017-09-19 10:51:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-19 o 10:33, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    >
    > Tylko jak w tym sklepie kupić? Przy zakładaniu konta pytają o numer
    > klienta (Huyett Customer Number). Oni wysyłają do detalistów? Ile

    Obawiam, się koszt będzie porównywalny z kosztem ślusarza.
    Albo zlutować samemu to

    http://allegro.pl/wlot-wylot-wody-nypel-z-gwintem-m5
    -1szt-i6767977048.html

    z tym

    http://allegro.pl/mufa-mosiezna-mosiadz-1-4-zlaczka-
    mosiezna-mufka-i6127584264.html

    Robert

  • 6. Data: 2017-09-19 12:34:28
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tylko jak w tym sklepie kupić? Przy zakładaniu konta pytają o numer
    > klienta (Huyett Customer Number). Oni wysyłają do detalistów? Ile

    Oni to importują. Trzeba wyczaić skąd.
    Wpisuj słowa kluczowe i przeglądaj.
    Przykładowo pierwsze z brzegu do przeglądania:
    https://www.google.pl/search?q=Adapter+M8x1+x+1/4-28
    UNF+CS+ZC&rlz=1C1CAFA_enPL628PL628&source=lnms&sa=X&
    ved=0ahUKEwjXqMTeg7HWAhUEaFAKHayvA80Q_AUICSgA&biw=14
    40&bih=770&dpr=1

    WM

  • 7. Data: 2017-09-19 16:44:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Obawiam, się koszt będzie porównywalny z kosztem ślusarza.

    No właśnie :(

    > Albo zlutować samemu to

> [...]

    To jest myśl. Ten wklejony przez Ciebie to M5, ale tu jest M8 (niby do
    lamp, nie do ciśnienia, ale powinno wytrzymać):

    http://allegro.pl/nypel-m8x1-rurka-mosiezna-30mm-z-g
    wintem-do-lamp-i6724368327.html

    Tylko raczej zlutuję z GW 1/8, bo podobna średnica (8.5 - 8.9 mm), ciężko
    będzie zlutować od razu z GW 1/4...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2017-09-19 16:48:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Oni to importują. Trzeba wyczaić skąd.
    > Wpisuj słowa kluczowe i przeglądaj.

    Szukałem już :) Znalazłem jeszcze jeden sklep, ale tam nawet cen nie było.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 9. Data: 2017-09-30 23:37:25
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > http://allegro.pl/nypel-m8x1-rurka-mosiezna-30mm-z-g
    wintem-do-lamp-i6724368327.html

    > Tylko raczej zlutuję z GW 1/8, bo podobna średnica (8.5 - 8.9 mm), ciężko
    > będzie zlutować od razu z GW 1/4...

    Korek kupiłem, otwór zrobiłem, jest OK - dzięki!

    http://www.chmurka.net/r/20170927_210242.jpg
    http://www.chmurka.net/r/20170927_211701.jpg
    http://www.chmurka.net/r/20170927_212311.jpg

    Przy okazji porównanie manometrów i tego, co wskazują... zgroza.

    http://youtube.com/watch?v=oAfDjjg-RUw

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]