  • 21. Data: 2018-06-18 12:04:56
    Temat: Re: Redukcja szumu z wielu klatek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Ale tak bez kompensacji ruchu? To chyba każdy program tego typu to
    >umie.

    Paintbrush nie umie :-)

    >No i kwestia głębi kolorów - może być potrzebny np. najnowszy GIMP.

    I np kwestia nieliniowosci jasnosci ... choc pewnie i tak nie bedzie
    wyboru - jak na jednym zjeciu pixel ma jasnosc np 120, a na drugim
    124, to nawet liczac nieliniowo z gamma i tak wyjdzie, ze najlepiej
    pasuje 122 jako srednia..

    J.

  • 22. Data: 2018-06-18 12:12:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> writes:

    >Takiej stałości pozycji nie da się uzyskać, natomiast można wszystkie
    >zdjęcia "przeskalować" do wspólnego formatu (minimalna korekcja
    >geometrii), i wtedy żadna matryca 3x3 nie jest przydatna (szczerze
    >mówiąc w pierwszej chwili nie wiem kiedy miałaby być przydatna, ale
    >może
    >to jakiś problem u mnie).

    To 3x3 dziala na jednym zdjeciu i ma go odszumic.
    Jesli jakis pixel odstaje od sasiednich, bo np pyłek na matrycy, to go
    usunie - tzn zastapi wartoscia sasiedniego piksela.

    J.

  • 23. Data: 2018-06-19 22:23:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > W jaki sposób?

    Tak jak napisałem, normalnie robię to ręcznie, tak żeby detale w rogach
    pokryły się. Tu pewnie lepiej byłoby to zrobić automatycznie, ale nie
    mam całkiem gotowego rozwiązania.

    > Skoro piksel będzie de facto 9x większy to ewentualne poruszenia matrycy
    > (aparatu) x-y, nie większe niż np. 1.5 piksela będą praktycznie
    > pomijalne. Przy nominalnym rozmiarze piksela pomijalne nie będą.

    Szczerze mówiąc chyba miałem na myśli inną matrycę 3x3.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2018-06-19 23:09:23
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Mój warsztat to Photoshop CC.

    Do Wszystkich,

    Działa! :-)

    https://drive.google.com/file/d/1dBnu7fCSLwduWhIqvG0
    qT-TOKL4Ux02T/view?usp=sharing

    Mój aparat fotograficzny mało szumi sam z siebie ale dopuściłem się paru
    sztuczek wyolbrzymiających szum: wyostrzanie i rozjaśnianie cieni. Fotka
    była wykonana przy ISO 6400. Interesuje nas ciemny fragment - powiedzmy
    powierzchnia belki malowanej na szaro.

    Wykonałem 5 zdjęć z f/13 i 1.3s. Potem zmiksowałem je za pomocą filtra
    medianowego (w sensie eliminacji różnic - File / Scripts / Statistics).

    Wyszło całkiem nieźle.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2018-06-20 13:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Wykonałem 5 zdjęć z f/13 i 1.3s. Potem zmiksowałem je za pomocą
    >filtra medianowego (w sensie eliminacji różnic - File / Scripts /

    I co - gorne kółko to jeden z oryginałów, a dolne to po filtrze, czy
    na odwrot ?

    J.

  • 26. Data: 2018-06-20 18:50:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-20 o 13:33, J.F. pisze:

    > I co - gorne kółko to jeden z oryginałów, a dolne to po filtrze, czy na
    > odwrot ?

    Widzę, że efekt nie zachwyca :-D
    Górne to jeden z oryginałów. Nie widzisz różnicy na szarej powierzchni
    tego klocka? Wybrałem ją celowo bo szum najbardziej na takich
    powierzchniach wyłazi. Górny ma mnóstwo szumu kolorowego a dolny sporo
    mniej. Właśnie dopatrzyłem się jeszcze lepszego fragmentu do porównania
    - na godzinie 7, na samym dole jest mocno zacieniony obszar. Tam
    znacznie lepiej różnicę widać. Nie dostrzegasz różnic?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2018-06-21 10:35:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    >Widzę, że efekt nie zachwyca :-D
    >Górne to jeden z oryginałów. Nie widzisz różnicy na szarej
    >powierzchni tego klocka?

    Widze, ale prawde mowiac ... gdy nie kolko, to pewnie bym nie zauwazyl
    :-)

    Oczywiscie jak komus zalezy ... jest znacznie lepiej :-)

    J.

  • 28. Data: 2018-06-21 21:57:00
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-21 o 10:35, J.F. pisze:

    > Widze, ale prawde mowiac ... gdy nie kolko, to pewnie bym nie zauwazyl :-)

    No kurna... właśnie po to je zrobiłem :-D

    > Oczywiscie jak komus zalezy ... jest znacznie lepiej :-)

    Tu jeszcze dodam od siebie, że takie nakładanie klatek bardzo fajnie
    odszumia, wydobywa detale z ciemnych fragmentów zdjęcia ale nie
    przywróci utraty głębi kolorów charakterystycznej dla wysokich ISO.
    Pewnie to oczywista oczywistość więc sobie pogadałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek