  • 1. Data: 2020-02-18 13:10:59
    Temat: Regulator obrotów jednofazowego silnika AC
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam jakiegoś przyzwoitego regulatora obrotów do jednofazowego silnika
    AC, o mocy około 1,5-2 kW. Wystarczy prosta regulacja za pomocą
    potencjometru lub innego "pokrętła" (choćby impulsator).

    Zależy mi przede wszystkim na:
    1) Liniowej pracy. Tanie kontrolery oparte na wykrywaniu przejścia przez
    zero i obcinaniu fragmentu półokresu nie biorą poprawki na sinusoidalną
    charakterystykę przebiegu, w związku z czym przekręcenie potencjometru o
    tyle samo stopni w różnych punktach potrafi dać zupełnie odmienny efekt.
    2) Stabilnej pracy i pewnym starcie silnika, niezależnie od aktualnego
    ustawienia regulatora.
    3) Wysokiej jakości wykonania.
    4) Mile widziana możliwość ustawienia minimalnych i maksymalnych obrotów.

  • 2. Data: 2020-02-18 14:57:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Falownik taki regulator się nazywa.

  • 3. Data: 2020-02-18 15:14:02
    Temat: Re: Regulator obrotów jednofazowego silnika AC
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 18.02.2020 14:57, Zenek Kapelinder wrote:

    > Falownik taki regulator się nazywa.

    Domyslam się, że będzie potrzebny jakiś falownik. Szukam informacji o
    jakimś konkretnym modelu, bo z tego co widzę na Allegro i w sklepach są
    dostępne zarówno w miarę tanie modele (za około 300 zł), jak i
    przemysłowe rozwiązania za 1-2k zł.

    Czy coś takiego będzie ok?

    https://allegro.pl/oferta/8033906628

  • 4. Data: 2020-02-18 16:35:23
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-18 o 13:10, Atlantis pisze:
> [...]
    > 3) Wysokiej jakości wykonania.
    > 4) Mile widziana możliwość ustawienia minimalnych i maksymalnych obrotów.

    No to ja też szukam czegoś takiego. Tyle że ja się nie znam.
    Z tym większym zainteresowaniem będę monitorował ten wątek.
    Tylko ja szukam do indukcyjnego (asynchronicznego).
    A ty do jakiego? Bo samo AC chyba tego nie wyjaśnia.
    Mam fajniutki falowniczek Lenzo ale niestety do trójfazowego i 0.5 kW tylko.

  • 5. Data: 2020-02-18 20:44:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skąd mogę wiedzieć skoro w opisie napisali że to nie falownik?

  • 6. Data: 2020-02-19 08:51:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 18.02.2020 16:35, robot wrote:

    > Tylko ja szukam do indukcyjnego (asynchronicznego).
    > A ty do jakiego? Bo samo AC chyba tego nie wyjaśnia.

    Tak, chodzi właśnie o jednofazowy, asynchroniczny silnik indukcyjny.
    Rozumiem, że do kontroli obrotów powinien być wykorzystywany falownik.
    Czy ktoś mający doświadczenie w tym temacie mógłby polecić jakiś model?
    Nie potrzebuję rozbudowanego steronika do automatyki, pracującego na
    magistrali. Proste pokrętło min-max wystarczy. :)

  • 7. Data: 2020-02-19 09:21:24
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-18 o 15:14, Atlantis pisze:

> [...]
    > jakimś konkretnym modelu, bo z tego co widzę na Allegro i w sklepach są
    > dostępne zarówno w miarę tanie modele (za około 300 zł), jak i

    https://www.sklepfalowniki.pl/falowniki-do-silnikow-
    1f,236.html?sSort=price

    https://www.falownik.eu/show,54,157,3,wyjscie_1_fazo
    we_230v.html

    Tanio nie będzie ale da się kupić

    Piotrek

  • 8. Data: 2020-02-19 09:26:32
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 08:51, Atlantis pisze:

> [...]
    > Nie potrzebuję rozbudowanego steronika do automatyki, pracującego na
    > magistrali. Proste pokrętło min-max wystarczy. :)

    Jest sporo takich kitów na allegro
    https://allegro.pl/oferta/ar140-regulator-silnika-in
    dukcyjnego-230-kit-6977241863
    i ja właśnie przymierzałem się do zapytania
    na grupie czy to coś warte. Bo też się nie znam.

  • 9. Data: 2020-02-19 09:35:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 18.02.2020 20:44, Zenek Kapelinder wrote:

    > Skąd mogę wiedzieć skoro w opisie napisali że to nie falownik?

    Fakt, nie doczytałem. Nasuwa się kilka pytań:
    1) Czym w takim razie jest ten sterownik?
    2) Czy jest w stanie stanowić sensowną alternatywę dla falownika, jeśli
    chodzi o regulację prędkości obrotowej silnika indukcyjnego?
    3) Z czego wynika stosunkowo niska cena?

  • 10. Data: 2020-02-19 11:52:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 09:26, robot pisze:

    > Jest sporo takich kitów na allegro
    > https://allegro.pl/oferta/ar140-regulator-silnika-in
    dukcyjnego-230-kit-6977241863

    > i ja właśnie przymierzałem się do zapytania
    > na grupie czy to coś warte. Bo też się nie znam.
    Nic nie warte, to są regulatory do silników bocznikowych
    (komutatorowych) czyli w zasadzie prądu stałego, np: wiertarka, do
    asynchronicznych sie nie nadają.

    --
    Janusz