  • 1. Data: 2011-08-31 12:45:01
    Temat: Rejestracja auta na firmę - dokumenty
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Witam.
    Piszę tutaj, bo po 30 minutach dzwonienia do wydziału komunikacji
    [WY] doszedłem do wniosku, że prędzej tu uzyskam informację.

    Właścicielem auta wg dowodu rej. jest leasing. Firma, która je
    wykupiła sprzedaje mi je od razu po wykupie . Czyli są dwie faktury,
    [1] leasing->firma, [2] firma->ja(sp. z o.o.). Na stronie WK wśród
    wymaganych dokumentów jest podane:
    "Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jeden z
    następujących dokumentów: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa
    darowizny, umowa dożywocia, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu
    rozstrzygające o prawie własności)."
    "Aktualny odpis z KRS, zaświadczenie o nadaniu nr REGON - pozostałe
    podmioty. Sprawy związane z rejestracją pojazdu mogą załatwić wyłącznie
    osoby upoważnione do reprezentowania firmy."

    Zatem:
    1. Czy muszę mieć jakikolwiek odpis/ksero faktury [1] leasing->firma,
    czy jedynie oryginał mojej [2] faktury zakupu?
    2. Czy mam załączyć do wniosku oryginał KRS czy jedynie go przedstawić,
    a może wystarczy kopia. Do KRS daleko i swoje trzeba odstać, a oryginał
    ostatnio musiałem dołączać do wniosku do sądu, mam za to świeżą kopię.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 2. Data: 2011-08-31 12:52:47
    Temat: Re: Rejestracja auta na firmę - dokumenty
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-31 12:45, Rychu pisze:

    > Zatem:
    > 1. Czy muszę mieć jakikolwiek odpis/ksero faktury [1] leasing->firma,
    > czy jedynie oryginał mojej [2] faktury zakupu?
    Musisz mieć komplet dokumentów od momentu sprzedaży przez leasing do
    momentu zakupu przez Ciebie. Inaczej mówiąc pierwszy dokument ma
    zawierać jako sprzedającego podmiot wpisany w DR, ostatni dokument jako
    kupującego ma wskazywać Ciebie.
    > 2. Czy mam załączyć do wniosku oryginał KRS czy jedynie go przedstawić,
    > a może wystarczy kopia. Do KRS daleko i swoje trzeba odstać, a oryginał
    > ostatnio musiałem dołączać do wniosku do sądu, mam za to świeżą kopię.

    Trochę niejasno napisałeś. Kupujesz na siebie jako os. fiz. czy siebie
    jako firmę, że pytasz o swój KRS? KRS, wpis do ewidencji itd dotyczy
    sprzedającego jeśli prowadzi działalność i sprzedaje jako firma. Musisz
    więc mieć dokumenty zarówno funduszu (powinieneś dostać od firmy która
    odkupiła auto) jak i dokumenty firmy od której kupujesz. W 99,9%
    przypadków wystarcza ksero.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-08-31 12:59:56
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-31 12:52, MZ pisze:

> [...]
    > momentu zakupu przez Ciebie. Inaczej mówiąc pierwszy dokument ma
    > zawierać jako sprzedającego podmiot wpisany w DR, ostatni dokument jako

    Może to być kopia? Wątpię, żebym mógł wyciągnąć oryginał nie
    swojej faktury.

> [...]
    > więc mieć dokumenty zarówno funduszu (powinieneś dostać od firmy która
    > odkupiła auto) jak i dokumenty firmy od której kupujesz. W 99,9%

    Wydawało mi się, że dość jasno. Mam spółkę, więc muszę mieć swój KRS
    i REGON, pytanie czy wystarczy kopia. Gdyby nie wystarczyła, to czeka
    mnie jeszcze tracenie czasu na branie odpisu. Ostatnio zajęło to 1h20m
    w samym sądzie, nie licząc dojazdów.

    Chyba KRSu leasingu i firmy pośredniczącej nie muszę mieć? :>

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 4. Data: 2011-08-31 13:07:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Chyba KRSu leasingu i firmy pośredniczącej nie muszę mieć? :>

    Lepiej mieć.

  • 5. Data: 2011-08-31 13:11:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rychu" napisał w wiadomości
> [...]
    >1. Czy muszę mieć jakikolwiek odpis/ksero faktury [1] leasing->firma,
    >czy jedynie oryginał mojej [2] faktury zakupu?

    Raczej tak, bo urzad stwierdzi "oszukali pana, wlascicielem pojazdu
    jest bank".

    >2. Czy mam załączyć do wniosku oryginał KRS czy jedynie go
    >przedstawić,
    >a może wystarczy kopia.

    Chyba w ogole nie potrzebny. Potrzebny bylby gdybys rejestrowal na
    firme, a ty masz fakture i rejestrujesz na siebie.

    No chyba ze do uwierzytelnienia kopii zakupu przez firme - bo
    przedstawiasz kserokopie (chyba ze ci firma laskawie pozyczy
    oryginalna fakture), ktos powinien poswiadczyc ze to sie zgadza z
    oryginalem, a ten ktos powinien miec upowaznienie w KRS :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-08-31 13:13:19
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-31 12:59, Rychu pisze:
    >>> Zatem:
    >
    > Może to być kopia? Wątpię, żebym mógł wyciągnąć oryginał nie
    > swojej faktury.
    Teoretycznie masz rację, teoretycznie powinno wystarczyć xero
    poświadczone za zgodność z oryginałem np. pieczątką firmy kupującej, w
    praktyce niestety to widzimisię pani z okienka.

> [...]
    > i REGON, pytanie czy wystarczy kopia. Gdyby nie wystarczyła, to czeka
    > mnie jeszcze tracenie czasu na branie odpisu. Ostatnio zajęło to 1h20m
    Znów teoretycznie powinno wystarczyć xero. I tak nie zostawiasz im
    oryginału, robią kopię.

    > Chyba KRSu leasingu i firmy pośredniczącej nie muszę mieć? :>
    Właśnie te dokumenty powinieneś mieć, tzn. ich xero.
    --
    MZ

  • 7. Data: 2011-08-31 13:15:27
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-31 13:11, J.F pisze:

    > Chyba w ogole nie potrzebny. Potrzebny bylby gdybys rejestrowal na
    > firme, a ty masz fakture i rejestrujesz na siebie.
    W temacie napisał "rejestracja na firmę" więc nie rejestruje na siebie...

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-09-01 15:42:20
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-08-31 13:07, Cavallino pisze:

    > Lepiej mieć.
    Powiem tak, mam sp. cywilną, jak sprzedaję auto to gość wraca do mnie po
    komplet wpisów do EDG. Inaczej nie chcą mu rejestrować.
    Zatem, jeżeli analogicznie, to potrzebujesz komplet KRS poprzednich
    właścicieli. Ja zawsze daję ksero moich EDG, więc analogicznie, tobie
    też ksera KRS powinny wystarczyć.
    Jeżeli chodzi o FV, to trudniejsze, bo ja w takim przypadku miałem
    oryginał tej poprzedniej transakcji. Ale faktycznie, trudno się dowagać
    oryginału, więc ksero powinno wystarczyć.

  • 9. Data: 2011-09-05 08:59:28
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-31 12:45, Rychu pisze:
    > Witam.

    Witam ponownie. :)

    Potrzebowałem:
    1. Oryginału mojej faktury.
    2. Oryginału potwierdzenia przelewu, ponieważ na fakturze była
    informacja, że "zapłacono przedpłatą". **
    3. _Oryginału_ faktury poprzedniego właściciela. *
    4. Oryginału potwierdzenia przelewu, ponieważ faktura poprzedniego
    właściciela posiadała wpis "Sposób zapłaty: zapłacono".
    5. Oryginał mojego KRSu.
    6. Oryginał mojego REGONu, ponieważ łajzom w sądzie nie chciało
    się wpisać 9 cyfr w jedną z rubryk KRSu.
    7. Poświadczoną przez poprzedniego właściciela kopię jego KRSu.

    * Nie rozumiem na jakiej podstawie (prawnej) przedsiębiorca ma mi
    udostępnić oryginał swojej faktury.
    ** Zapłacono, to zapłacono, również nie rozumiem skoro na fakturze
    jest informacja, że została zapłacona, to po co jeszcze potwierdzenie.

    Gdyby wszystko inne było w porządku, to bym się o te dwie sprawy
    kłócił. Jednak:
    1. Nie miałem REGONu, ale nie stanowiło to problemu, bo miła
    Pani powiedziała, że mogę go dosłać faksem, ale pokazać następnego
    dnia.
    2. Okazało się, że Getin Leasing zmienił adres swojego oddziału
    w Krakowie, przez co miałem inny adres na fakturze, a inny w DR.
    W takiej sytuacji w przypadku spółek niezbędny jest _pełny_ odpis
    KRS firmy, lub poświadczona przez oddział kopia postanowienia
    sądu o zmianie adresu siedziby.
    3. Okazało się, że auto posiada Kartę Pojazdu, której numer jest
    wpisany w DR, natomiast Getin jej jeszcze nie wysłał.

    Zatem 2 ostatnie punkty spowodowały, że musiałem odejść z kwitkiem.
    Po telefonie do Getinu okazało się, że myśleli, że kopię postanowienia
    wysłali mi przy okazji zmiany adresu, ale okazało się, że jednak tego
    nie zrobili. Co do karty pojazdu, to wysyłają ją przy okazji otrzymania
    protokołów. Powinni je już mieć, niestety trochę to u nich trwa.
    Zatem WY 6300E ucieknie, trzeba będzie liczyć na kolejną setkę. :]

    Dzięki za wszystkie informacje.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 10. Data: 2011-09-05 09:12:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > ** Zapłacono, to zapłacono, również nie rozumiem skoro na fakturze
    > jest informacja, że została zapłacona, to po co jeszcze potwierdzenie.

    A zresztą co ich to obchodzi?
    Trzeba było żądać podstawy prawnej na której chcą od Ciebie dokumentów
    płatności.