  • 1. Data: 2012-08-10 23:03:35
    Temat: Rejestrator samochodowy
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    Witam,
    Temat się czasem przewija, może zna ktoś coś z nowości
    w segmencie 'rejestratorów samochodowych'? Jakieś cuda
    się pojawiły na ebay, co mają nawet po dwa obiektywy i łapią
    135 stopni ;-)

    Ogólnie używam czasem GalaxyS, ale nie jest to wygodne, dodatkowo
    telefon za bardzo się grzeje i raczej mu to nie 'służy'.
    Szukam wygodnego w zdejmowaniu rejestratora (sporo jeżdzę).
    Cena w granicach rozsądku, myślę że do 300-400zł. Może
    ktoś kupował ostatnio i może polecić (albo zjechać) dany
    model kamerki samochodowej?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-08-11 02:14:30
    Temat: Re: Rejestrator samochodowy
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-08-10 23:03, DooMiniK wrote:
    > Cena w granicach rozsądku, myślę że do 300-400zł. Może
    > ktoś kupował ostatnio i może polecić (albo zjechać) dany
    > model kamerki samochodowej?

    Ogólnie zastanów się po co Ci to dokładniej, mi po obejrzeniu masy filmów
    wniosek nasunął się taki, że o tablicy rejestracyjnej mogę zapomnieć,
    nawet na tych super HD, a dodatkowo jeszcze taka kamera kusi
    niepotrzebnie. Natomiast istotnie pomaga w razie czego nagranie samo w
    sobie, więc na kamerkę nie muszę wydawać majątku. Tym samym kupiłem
    badziewia za stówę, ale dwa (na przód i tył). Jak się rozlecą - pójdą w
    kosz. Myślę, że za kilka lat nawet te chińskie badziewniki będą miała
    fullhd, wtedy też niewielkim kosztem może zmienię. Wypaśna kamerka, która
    będzie jeszcze przyciągać złodzieja jest mocno takim sobie rozwiązaniem.

    Idealny system za to by zawierał kilka małych kamer i odłączany ekran do
    monitora cofania, prosty gps logger i dostęp via GSM. Nie jest to nic ani
    szczególnie trudnego technicznie, ani też niemożliwego - wszystko to
    funkcjonuje w różnych, tanich urządzeniach.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 3. Data: 2012-08-11 08:03:46
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-08-10 23:03, DooMiniK pisze:
> [...]
    > Cena w granicach rozsądku, myślę że do 300-400zł. Może
    > ktoś kupował ostatnio i może polecić (albo zjechać) dany

    szukaj na allegro DVR 668, kamera nie do pobicia, i jak najbardziej
    tablice nagra tylko trzeba dużą kartę wsadzić

    wygodna w montażu, nie ma pierdolonych ruchomych ekraników które przy
    częstym ściąganiu się uwalą, wiadomo takiej kamery nie zostawiasz w
    samochodzie

  • 4. Data: 2012-08-11 11:41:32
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 11/08/2012 01:14, dominik wrote:

    > Ogólnie zastanów się po co Ci to dokładniej, mi po obejrzeniu masy filmów
    > wniosek nasunął się taki, że o tablicy rejestracyjnej mogę zapomnieć,

    Dziwne, nie wiedziałem - nawet telefon wsadzony za szybę
    daje dobrą jakość: http://youtu.be/lHwW3HIoVwI

    > nawet na tych super HD, a dodatkowo jeszcze taka kamera kusi
    > niepotrzebnie.

    I tak ściągam elektronikę, nie zostawiam.

    Oj, to już troszkę za dużo zabawy :>

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2012-08-11 11:42:47
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 11/08/2012 07:03, tryton wrote:

    > szukaj na allegro DVR 668, kamera nie do pobicia, i jak najbardziej
    > tablice nagra tylko trzeba dużą kartę wsadzić

    Oglądałem właśnie ten model - używałeś może? Jakieś 'plusy ujemne'?

    > wygodna w montażu, nie ma pierdolonych ruchomych ekraników które przy
    > częstym ściąganiu się uwalą, wiadomo takiej kamery nie zostawiasz w
    > samochodzie

    Obadam, dzięki!

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-08-11 12:01:27
    Od: a...@g...pl

    DooMiniK wrote:

    > Dziwne, nie wiedziałem - nawet telefon wsadzony za szybę
    > daje dobrą jakość: http://youtu.be/lHwW3HIoVwI

    Oglądałem przewijając i nie widziałem tu w ogóle sytuacji w których mijasz
    się z pojazdami z naprzeciwka z prędkością >= 80km/h - jeśli wtedy widać
    rejestracje to jest super. Widać?
    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 7. Data: 2012-08-11 13:13:08
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Oglądałem właśnie ten model - używałeś może? Jakieś 'plusy ujemne'?

    tak ma poważny minus: CENA, dzisiaj kupisz tablet z kamerą 2Mpix za
    189zł i nie wiem dlaczego te urządzenia nadal są takie drogie...

  • 8. Data: 2012-08-11 13:27:00
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 11/08/2012 11:01, a...@g...pl wrote:

    > Oglądałem przewijając i nie widziałem tu w ogóle sytuacji w których mijasz
    > się z pojazdami z naprzeciwka z prędkością >= 80km/h - jeśli wtedy widać
    > rejestracje to jest super. Widać?

    Sprawdzę, ale nie mam dużo takich sytuacji - jeżdzę przepisowo
    a przy prędkości powyżej 100km/h już nie ma możliwości, żeby
    jechał 'widoczny' samochód z przeciwka.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 9. Data: 2012-08-11 14:57:12
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 11.08.2012 02:14, dominik pisze:
    > Ogólnie zastanów się po co Ci to dokładniej, mi po obejrzeniu masy filmów
    > wniosek nasunął się taki, że o tablicy rejestracyjnej mogę zapomnieć,
    1. temat wałkowany co 3 miesiące, poczytaj w historii, tam masz próbki
    fimów.
    2. Na zwykłym obiektywie, nie rybie oko, rejestracje spokojnie odczytasz
    z 2 aut przed sobą. ale nie z auta jadącego naprzeciwko. W każdym razie
    nie z auta przy sumarycznej prędkości 100km/h
    3. w nocy te kamery nic nie widzą.

    Jak nikt Ci nie poleci żadnej kamery, a mimo to chesz kupić, to wybierz
    coś co ma w opisie "ambarella". Jest to jakiś wytwórca układów użytych w
    kamerach. Bedziesz miał pewność że ktoś zbadał paramerty i nie podaje
    kłamstw w opisach.

    ToMasz

    Ps ja mam chyba 4 rok kamerkę (nie samochodową) z chipem ambarella i
    "kręci" trochę lepiej niż przykład podany w tym wątku.

  • 10. Data: 2012-08-11 20:41:08
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-08-11 08:03, tryton wrote:
    > szukaj na allegro DVR 668, kamera nie do pobicia, i jak najbardziej
    > tablice nagra tylko trzeba dużą kartę wsadzić

    To?
    http://allegro.pl/rejestrator-trasy-czarna-skrzynka-
    full-hd-1080p-i2494614938.html
    Kształtem jest absolutnie fatalne i rzucające się w oczy. Brak odchylanego
    obiektywu wymusza pozycję całości do tego zasłaniając resztą szybę, ekranu
    jak dla mnie to może nie mieć i tak.

    > wygodna w montażu,

    Ten kabel zasilający co to się go podłącza? Nie dało się wymyślić złączki
    z zasilaniem? Ew. widać że ma jakieś paluszki, to też trzeba zmieniać,
    jedziesz w dłuższą trasę i po drodze trzeba poprzekładać prąd. Super.

    > nie ma pierdolonych ruchomych ekraników które przy
    > częstym ściąganiu się uwalą,

    Używalność ekraniku w tej zabawce jest znikoma, ma przede wszystkim
    nagrywać, ekran może się przydać tylko w przypadku bum i braku
    jakiegokolwiek podręcznego aparatu do obfotografowania szkód. Poza
    wypadkiem ekranu najlepiej jak by nie było wcale. nie świecił nocą po
    oczach i nie pokazywał czegokolwiek co i tak widzi się w tylnim lusterku i
    przez przednią szybę.

    > wiadomo takiej kamery nie zostawiasz w
    > samochodzie

    I na prawdę jak codziennie kilka razy wsiadasz i wysiadasz z auta to
    taszysz z sobą kamerę i instalujesz przed jazdą?
    Tak samo masz z CB, nawigacją i z radiem samochodowym?
    Super rytuał i cały plecak klamotów do zabierania za każdym razem.
    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_