  • 1. Data: 2015-03-02 10:37:57
    Temat: Reklamacja - Niezgodność towaru z umową. Znowu pytanie o termin.
    Od: p...@g...com

    Szanowni Państwo,

    Sprawa dotyczy zamówienia i realizacji usługi montażu 5 szt. drzwi wewnętrznych. W
    Lipcu 2014 wpłaciłem zaliczkę w wysokości 50% ceny tj. 6 tyś. zł. Termin realizacji
    od wpłaty zaliczki 4 tygodnie. W podanym terminie dostarczono drzwi bez zamków, jedno
    skrzydło było uszkodzone, kaseta drzwi również była uszkodzona do tego wszystkiego
    zamontowano ościeżnice o złym wymiarze. Obiecano szybko usunąć usterki niestety do
    dnia dzisiejszego nie wywiązano się w całości z zamówienia. Moje liczne telefony i
    pisma z żądaniem doprowadzenia sprawy do końca były można powiedzieć ignorowane. To
    zmusiło mnie do napisania oficjalnego pisma reklamacyjnego w którym domagam się
    rozwiązania umowy z winy wykonawcy oraz zwrotu zaliczki. Na to pismo już dostałem
    odpowiedz (negatywną) i tu mam kilka wątpliwości o których rozwianie proszę
    Szanownych.

    Pyt. 1
    W dniu 11.02.2015 nadałem przesyłkę poleconą z potwierdzeniem odbioru.
    List wykonawca odebrał 12.02
    Odpowiedz odrzucającą moją reklamacje dostałem również w formie przesyłki poleconej z
    potwierdzeniem odbioru dnia 27.02 z centrali firmy.

    Czy został przekroczony ustawowy czas na odpowiedź?

    Pyt. 2
    W piśmie reklamacyjnym żądam zwrotu wpłaconej zaliczki. Czy słusznie? Drzwi
    zamontowano, ale usługa nie została do końca wykonana. Nadal brak opaski jednej z
    ościeżnic i wkładki zamka.

    Z terminu 4 tygodni zrobiło się już 7 miesięcy. Firma napsuła mi trochę nerw dlatego
    też tematu nie chce tak zostawić.

    Dziękuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2015-03-02 10:44:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-02 o 10:37, p...@g...com pisze:
    > Czy został przekroczony ustawowy czas na odpowiedź?

    A znasz jakąś ustawę, która by to regulowała?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-03-02 11:00:06
    Od: p...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 10:44:41 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > A znasz jakąś ustawę, która by to regulowała?
    >
    > --
    > Liwiusz

    Powołałem się na art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Prosiłem o naprawę w formie pisemnej, mailowej oraz telefonicznie. Przez 6 miesięcy
    sprawa nie została zamknięta. Dlatego w lutym napisałem pismo reklamacyjne o
    niezgodności towaru z umową i zażądałem zwrotu zaliczki. Jak dla mnie mogą sobie
    teraz te drzwi zdemontować. Zapłaciłem dużo jak dla mnie aby mieć pewność że zakup
    będzie na lata niestety został niesmak i niedokończone prace.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2015-03-02 11:25:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-02 o 11:00, p...@g...com pisze:
    > Powołałem się na art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Zatem bezpodstawnie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-03-02 11:50:02
    Od: p...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 11:25:32 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    > Zatem bezpodstawnie.
    >
    > --
    > Liwiusz

    To znaczy że w tym Państwie można sprzedać każde g... za przeproszeniem i nie ponosić
    z tego tytułu żadnej odpowiedzialności. Dziękuje za szybką odpowiedź, ale co w takim
    razie ma zrobić konsument aby wymusić na wykonawcy dokończenia prac? Czy możesz
    trochę rozwinąć temat dlaczego bezpodstawnie?

    Pozdrawiam
    PK

  • 6. Data: 2015-03-02 11:54:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-02 o 11:50, p...@g...com pisze:

    > Dziękuje za szybką odpowiedź, ale co w takim razie ma zrobić konsument aby wymusić
    na wykonawcy dokończenia prac? Czy możesz trochę rozwinąć temat dlaczego
    bezpodstawnie?

    Idź do prawnika z umowami i innymi dokumentami.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-03-02 12:57:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Mar 2015, p...@g...com wrote:

    > Powołałem się na art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Przecież tam są słowa "towaru konsumpcyjnego".
    Jakbyś kupował *drzwi*, ale jako *sprzęt* (a nie usługę ich wstawienia),
    to owszem, przysługiwałoby.
    Oczywiście z tym zastrzeżeniem, że (w przypadku drzwi) byłyby
    przepychanki "Pan je źle zamontował".

    IMVHO, jest tu problem taki, że z okazji zaistnienia kiedyś różnicy
    między 7% VAT na "usługi mieszkaniowe" a 22% VAT na "towary do tego",
    istnienie dość jednoznacznych interpretacji iż należy "usługę
    z towarem" traktować jako *całość*, również oddzielne ujęcie drzwi
    i montażu na f-rze o niczym nie przesądza.
    Brakujące elementy to "źle wykonany montaż" a nie "złe drzwi" (nie
    bić, ja tylko wnioski wyciągam z przepisu).

    IMO, szukać bardziej trzeba pod kątem "usługa", np:
    http://www.infor.pl/prawo/reklamacje/zadania-konsume
    nta/323191,Reklamacja-uslug-wykonanych-na-podstawie-
    umowy-zlecenia.html

    BTW: sam nawet jeszcze nie sprawdziłem czy i co się pozmieniało w zakresie
    reklamacji od br, więc poprzestanę na wniosku negatywnym.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2015-03-02 12:59:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Mar 2015, p...@g...com wrote:

    > To znaczy że w tym Państwie można sprzedać każde g... za przeproszeniem
    > i nie ponosić z tego tytułu żadnej odpowiedzialności.

    Na razie wyszło, że nie ma odpowiedzialności z JEDNEJ z ustaw.
    Fakt, że różne porady odnośnie usług odsyłają często do KC, inny przykład:
    http://wiih.ibip.wroc.pl/public/?id=2201
    (punkt 5)

    pzdr, Gotfryd