  • 1. Data: 2016-11-17 22:37:38
    Temat: Relacje dwustronne
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Kiedy między obiektami zawiesimy sznurek i wskażemy rodzica i dziecko
    które ma się słuchać, to sprawa prosta. Ale jak podejść do zagadnienia,
    kiedy wszystkie strony są równe i poruszamy dowolnym z nich (wyobraźmy
    sobie sieć z węzłami)?

    Założenie jest takie, żeby elementy nie "walczyły" między sobą
    wygaszając się wzajemnie oraz żeby nie było efektu fali - kiedy w
    kolejnych iteracjach, któryś "gamoń" orientuje się że powinien ruszyć
    się już wcześniej.

    Na razie wymyśliłem graf takich relacji gdzie w momencie przyłożenia
    siły, wyliczenia następują promieniście we wszystkich kierunkach. Ale
    czy w ten sposób nie mam szansy na występowanie ruchów harmonicznych?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-11-18 00:25:06
    Temat: Re: Relacje dwustronne
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.11.2016 22:37, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > siły, wyliczenia następują promieniście we wszystkich kierunkach. Ale
    > czy w ten sposób nie mam szansy na występowanie ruchów harmonicznych?

    Opisz prosze problem tak, aby jego zrozumienie nie wymagało więcej
    czasu niż napisanie go;-)

    Nie piszesz, _co_ chcesz zrobić.
    Wygląda to na jakąś półófizyczną symulację.

    Jeśli chcesz przejść cały graf i z każdym wierzchołkiem zrobiuć coś
    tylko raz, użyć przechodzenia w szerz/w głąb.

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2016-11-18 11:57:11
    Od: g...@g...com

    jeżeli chodzi o symulację fizyczną, to oczywiście zarówno doświadczenie,
    jak i teoria pouczają, że mamy szansę na występowanie ruchów harmonicznych.

    co do rozwiązywania więzów w układach fizycznych, można sobie poczytać
    np. słynne notatki Davida Baraffa:
    http://www.cs.cmu.edu/~baraff/sigcourse/index.html
    (jest na nich oparty m.in. silnik fizyczny ODE, http://ode.org/)

    warto też zerknąć na hasło "metody elementów skończonych".

    jeżeli idzie o ujęcie bardziej abstarkcyjne, to warto zajrzeć do SICP:
    https://mitpress.mit.edu/sicp/full-text/book/book-Z-
    H-22.html#%_sec_3.3.5

    jest też ciekawy pythonowy framework enaml do budowania interfejsów
    graficznych opartych o więzy:
    https://vimeo.com/79536617

  • 4. Data: 2016-11-20 15:46:07
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Nov 2016 02:57:11 -0800 (PST), g...@g...com
    wrote:
    > ówno doświadczenie,
    > jak i teoria pouczają, że mamy szansę na występowanie r=
    > uchów harmonicznych.

    Ruch harmoniczny to bardzo szczególny przypadek. Drgania mogą być
    najrozmaitsze, w tym pseudookresowe i chaotyczne.