  • 1. Data: 2016-07-20 10:20:14
    Temat: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    Znajomy ma do sprzedania Scenica Grand z 2007 roku. 2 cdi. Chciał go
    sprzedać przed awarią (o czym poniżej) ale ...
    Przebieg oryginalny był 170 tys. km ale po przygodach z kiepskim paliwem
    potrzebna byla wymiana silnika.
    Teraz "nowy" silnik ma ponoć 5 tys. przebiegu (jest faktura zakupu).
    Znajomy zrobił autem 2 tys. km i poza trochę głośniejszą pracą silnika
    wszystko jest ok.
    I teraz pytania:
    - czy warto brać takie coś za 22 tys. pln? Jeśli nie to za ile warto?
    - czy to prawda, że jeśli wymieniono tylko silnik (bez osprzętu) to zaraz
    dojdą kolejne koszty (ponoć przy 200 tys. km się to zaczyna)
    - jakie koszty przy 200 tys. km mogą wyjść przy sceniku?
    - znajomy mówi, że jeśli nie były wymienione to zaraz pojawią się problemy i
    konieczna będzie wymiana/naprawa: dwumasa, sprężarka do turbo, dpf. Jakie to
    mogą być koszty?

    Generalnie warto brać za takie pieniądze, takie auto, jakie czekają mnie
    przygody/wydatki?
    Jakie jest Wasze zdanie?

  • 2. Data: 2016-07-20 13:39:08
    Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Generalnie warto brać za takie pieniądze, takie auto, jakie czekają mnie
    > przygody/wydatki?
    > Jakie jest Wasze zdanie?
    3000 -6000 - kto to moze dokladnie wiedziec?
    czy to jest 2.0 dci czy 1,9?
    co znaczy ze paliwo? polecialy wtryski 'bo tak' czy tez padla pompa po
    drodze i poszly opilki jak w fordach?
    to drugie - awaria wroci jesli nie wymieniono po calosci - bak, pomki paliwa
    przewody.....
    wez benzyne i zagazuj jesli chcesz miec to auto....
    jak robisz <30 000 rocznie to nawet gazowanie jest pod znakiem zapytania...
    ile zaoszczedzisz? policz.... i decyduj.

  • 3. Data: 2016-07-20 15:56:18
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

> [...]
    > jak robisz <30 000 rocznie to nawet gazowanie jest pod znakiem
    > zapytania...
    > ile zaoszczedzisz? policz.... i decyduj.

    2.0 dci
    nie wiem co poleciało bo kumpel taki obeznany w autach jak ja (czyli słabo).
    Autem jeździł kumpel i jego kobieta przez chyba 6 lat. Potem chcieli
    sprzedać bo jadą zagranicę na parę lat. I wtedy właśnie "padł" ten silnik.
    Znajoma zatankowała benzynę zamiast ropy. Pojechała parę km i auto stanęło.
    Potem płukanka i wszystko grało. Potem przejechali parę tys. km i gdzieś
    zatankowali kiepskie paliwo, auto zaczęło tracić moc, potem (chyba w
    silniku) było "mleko".
    Pewnie, że benzyna lepsza ale jak wiezie się 2-3 os. + spory bagaż to 2 dCi
    ma przyśpieszenie. A może jeszcze będę używał przyczepki?

  • 4. Data: 2016-07-31 08:47:05
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2016-07-20 o 15:56, Matli pisze:

> [...]
    > Pewnie, że benzyna lepsza ale jak wiezie się 2-3 os. + spory bagaż to 2
    > dCi ma przyśpieszenie. A może jeszcze będę używał przyczepki?
    To może poszukaj innego auta
    Renówki to raczej tylko benzyniaki bo z dieslem mogą być kłopoty
    Ja mam megane ii 1.6 i tam nic z silnikiem się nie dzieje.
    Jeździłem wcześniej dieslem to brakuje mi tylko mocy przy ruszaniu bo
    muszę dodawać gazu. Poza tym dużo ciszej i przyjemniej

  • 5. Data: 2016-07-31 11:21:01
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 31 Jul 2016 08:47:05 +0200, giecik <g...@S...pl>
    wrote:

    >Renówki to raczej tylko benzyniaki bo z dieslem mogą być kłopoty

    Akurat 2.0 dCi to bardzo dobry silnik. Tylko nie wolno lać do niego
    benzyny ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 6. Data: 2016-07-31 12:59:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31.07.2016 o 08:47, giecik pisze:

    > Renówki to raczej tylko benzyniaki bo z dieslem mogą być kłopoty

    Benzyniaków tym bardziej to dotyczy.

    > Ja mam megane ii 1.6 i tam nic z silnikiem się nie dzieje.

    Poza awariami koła zmiany rozrządu, cewek , wszystkich możliwych
    czujników, osprzętu elektrycznego itd itp

    > Jeździłem wcześniej dieslem to brakuje mi tylko mocy przy ruszaniu

    A poza momentem ruszania ta moc automagicznie przychodzi?

  • 7. Data: 2016-07-31 18:32:31
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 12:59, Cavallino pisze:

    > Benzyniaków tym bardziej to dotyczy.

    > Poza awariami koła zmiany rozrządu, cewek , wszystkich możliwych
    > czujników, osprzętu elektrycznego itd itp

    > A poza momentem ruszania ta moc automagicznie przychodzi?

    Mam auto z końca produkcji i nie narzekam.
    A koło zmiany rozrządu kosztuje 300 zł i raczej nie wymienia się go
    jeśli dba się o wymiany oleju na poziomie 15kkm.

    Jeśli chodzi o ruszanie to w dieslu na samym sprzęgle mogłem ruszyć pod
    górkę i czułem, że auto daje rade. W benzyniaku trzeba mu lekko podnieść
    obroty. Później automagicznie nic nie przybywa ale tej mocy co jest mi
    wystarcza.

  • 8. Data: 2016-07-31 20:15:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31.07.2016 o 18:32, giecik pisze:

    > Mam auto z końca produkcji i nie narzekam.
    > A koło zmiany rozrządu kosztuje 300 zł

    W mojej Megance ASO chciało za wymianę 5500 zł.

    > i raczej nie wymienia się go
    > jeśli dba się o wymiany oleju na poziomie 15kkm.

    Padło przy przebiegu rzędu 60 tys, więc raczej nie wymiany oleju
    stanowiły problem.

> [...]
    > górkę i czułem, że auto daje rade. W benzyniaku trzeba mu lekko podnieść
    > obroty. Później automagicznie nic nie przybywa ale tej mocy co jest mi

    Czyli tyle co kot napłakał, zwłaszcza momentu.
    Każdy turbodoładowany silnik o podobnej pojemności będzie jeździł lepiej
    niż ten stary gniot.

  • 9. Data: 2016-07-31 22:45:26
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 20:15, Cavallino pisze:
    > W mojej Megance ASO chciało za wymianę 5500 zł.
    To, że tyle chciało to nie znaczy, że tyle kosztuje

  • 10. Data: 2016-07-31 22:49:43
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 20:15, Cavallino pisze:
    > W mojej Megance ASO chciało za wymianę 5500 zł.
    To, że tyle wołali to nie znaczy, że to jest tyle warte
    Kpl rozrząd z tym kołem kosztuje 600 zł ( oryginał )

    > Każdy turbodoładowany silnik o podobnej pojemności będzie jeździł
    >lepiej niż ten stary gniot.

    A czy czasem nie będzie miał mniejszą żywotność ?
    Turbina to dodatkowy koszt do naprawy.
    Dochodzi jeszcze DPF w tych rocznikach i przy mojej raczej jeździe wokół
    komina robi się worek bez dna.
    Każdy ma swoje racje i raczej ja do diesla się nie przekonam ( przy
    moich przebiegach )