  • 1. Data: 2020-09-18 12:36:20
    Temat: Reset telefonu z Windows Phone 8.1
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    Mam telefon Nokia Lumia 530 z Windows Phone 8.1. Co się stanie, jeśli
    teraz zresetuję go do ustawień fabrycznych? Będę miał podstawowe
    aplikacje (dzwonienie, SMS-y, aparat itp.) czy wszystko pójdzie w
    maliny? Zależy mi na opinii kogoś kto próbował to robić w ostatnim
    czasie, to znaczy po zamknięciu sklepu z aplikacjami dla tego systemu
    (teoretyzowanie mnie nie interesuje).

  • 2. Data: 2020-09-18 18:54:13
    Temat: Re: Reset telefonu z Windows Phone 8.1
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.09.2020 o 12:36, mirekc pisze:
    > Mam telefon Nokia Lumia 530 z Windows Phone 8.1. Co się stanie, jeśli
    > teraz zresetuję go do ustawień fabrycznych?

    Nie ma znaczenia czy to Windows Phone czy Android 1, telefon wróci do
    ustawień fabrycznych, czyli takich jak przy pierwszym uruchomieniu.
    Funkcje telefonu, sms-y, WiFi, kalendarz, Outlook, itp., itd. będą
    działać. Nie wiem jak Skype, bo nie używam i nie wiem czy starsze wersje
    są nadal wspierane.

  • 3. Data: 2020-09-19 00:21:37
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.09.2020 o 18:54, nadir pisze:

> [...]
    > Funkcje telefonu, sms-y, WiFi, kalendarz, Outlook, itp., itd. będą
    > działać. Nie wiem jak Skype, bo nie używam i nie wiem czy starsze wersje

    Czyli teoretyzujesz a tego nie chciał
    To ja też swoje dopiszę: aplikacje fabryczne (niektóre) z telefonu mogą
    być już nieużyteczne a jeśli telefon nie ma skąd pobrać aktualizacj dla
    danej wersji systemuto może któraś nie działać.
    W przypadku androida sklep działa, to aktualicje zostaną pobrane nawet
    na starsze wersje systemu

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2020-09-19 11:07:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.09.2020 o 00:21, Czarek pisze:

    > Czyli teoretyzujesz

    Skąd ten pogląd?

    > W przypadku androida sklep działa, to aktualicje zostaną pobrane nawet
    > na starsze wersje systemu

    W przypadku Windows Phone sklep/store już nie działa.
    Natomiast czy to telefon z Win czy Androidem podstawowe funkcje;
    dzwonienie, sms-y, aparat będą działały bez potrzeby aktualizacji.

  • 5. Data: 2020-09-19 15:58:35
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 19.09.2020 o 11:07, nadir pisze:

> [...]
    > Natomiast czy to telefon z Win czy Androidem podstawowe funkcje;
    > dzwonienie, sms-y, aparat będą działały bez potrzeby aktualizacji.

    Teoria czy praktyka? Bo Windows Mobile to jednak nie to samo, co
    Android. Weźmy np. funkcję odtwarzania z backupu (po resecie do ustawień
    fabrycznych). Jest tak, że w backupie jest tylko zapisane, jakie
    aplikacje były zainstalowane, a podczas odtwarzania są one dociągane ze
    sklepu, oczywiście wcale nie w tych wersjach co w oryginale. Tyle że
    backup/restore robiłem pod Windows 10 Mobile i nie jestem pewny, czy w
    Windows Phone 8.1 jest tak samo. Obawiam się też że może być zrobione
    tak, że po resecie do ustawień fabrycznych powstaje swego rodzaju
    ,,szkielet", który później ma być wypełniony ściągniętymi aplikacjami.
    Tyle że sklepu już nie ma, a w Windows Phone telefon, wiadomości, aparat
    i inne podstawowe funkcje to też aplikacje. Dlatego chciałbym informacji
    od kogoś kto to zrobił i wie (a nie się domyśla) co jest a czego nie ma,
    i na ile to jest funkcjonalne.

  • 6. Data: 2020-09-19 16:52:08
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

> [...]
    > danej wersji systemuto może któraś nie działać.
    > W przypadku androida sklep działa, to aktualicje zostaną pobrane nawet

    Dokładnie. Niestety w praktyce nie jest tak różowo, że zostajemy z tym
    co działało tuż po resecie tuż po zakupie urządzenia.

    Poniżej można zerknąć na przykład tego, co trzeba zrobić, aby skorzystać
    z urządzenia (Nokia N9 lub N950) z systemem MeeGo Harmattan, porzuconym
    przez Nokię i Intela po przejęciu "działu mobilnego" tej pierwszej firmy
    przez Microsoft.
    https://medium.com/other-oses/awakening-a-nokia-n9-i
    n-2018-a-walkthrough-guide-a2dd596e540d

    Myślę, że i w przypadku Androida, gdyby hipotetycznie Google wyłączył
    całą infrastrukturę obsługującą starsze wersje Androida również byłoby
    podobnie. Może nie aż tak drastycznie, jak w bardziej zamkniętym Windows
    Phone/Mobile, ale jednak.

  • 7. Data: 2020-09-19 18:22:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.09.2020 o 15:58, mirekc pisze:

    > Dlatego chciałbym informacji
    > od kogoś kto to zrobił i wie (a nie się domyśla) co jest a czego nie ma,
    > i na ile to jest funkcjonalne.

    Ja się nie domyślam, ja wiem. I napiszę ostatni raz. Rozmowy, sms-y,
    kamera/aparat, Outlook, Internet Explorer i kilka innych fabrycznych
    duperel działa. Nie działają; sklep/store, chmury MS i Nokii.