  • 91. Data: 2019-09-11 16:33:45
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > mogłem co najwyżej posłuchać MIDI albo MODów z FastTrackerem.

    MODow sluchalem i na 286, ale nie z FT2 (ten wymagal 386) a z fajnym,
    napisanym w assemblerze playerem modplay (mp.com). Ladnie gralo przez
    covoxa na lpt :)

  • 92. Data: 2019-09-11 16:37:55
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > bym nie upakował. Prawdziwa "muzyka z komputera" to były najróżniejsze
    > MODy (i inne XMy czy ITy) scenowe. Inne czasy... #kiedyśbyłolepiej :)

    Zdecydowanie :)

    A kojarzycie format CMF (Creative Music File)? To takie midi, tylko inne
    :) Naglowek zaczynal sie od CTMF.

    Szukalem jakis czas temu czegos o tym w sieci, ale jakby... umarlo,
    wyparlo sie z pamieci zbiorowej.

    A FT2 nadal uzywam (do tworzenia, odtwarzam mikmodem), jak mnie najdzie
    wena.

    Jakis czas temu skombinowalem sobie klawiature midi, Behringer costam.
    Podlaczylem do komputera (Linux), udaje mi sie odczytac zdarzenia midi i
    klawiatura wydaje sie dzialac, ale... sa w ogole jakies wspolczesne
    sekwencery, zeby cos na tym zagrac i nagrac? :)

    Lub niewspolczesne, jesli da sie odpalic na dosboksie...

  • 93. Data: 2019-09-11 16:40:03
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Ja to się dziwię że komuś udało się w ogóle tyle doczekać - z tego co
    > pamiętam to swojego Win 95 musiałem resetować po kilka razy dziennie. Ale
    > może źle używałem? :)

    A moze ten ktos nie uzywal tylko zostawil i czekal... :)

  • 94. Data: 2019-09-11 16:45:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, September 11, 2019, 11:42:48 AM, you wrote:

    > Ale 286 byly jeszcze w sprzedazy ?

    Jasne. A jak się postarałeś to i XT jeszcze dało się kupić.

    > No i te 386 drogie bylo.

    Nie tak bardzo.

    > Poterm 486 bylo drogie,

    Było.

    > potem 8MB bylo drogie :-)

    Pamiętam, jak dobiło do miliona za 1 MB...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 95. Data: 2019-09-11 16:59:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Jasne. A jak się postarałeś to i XT jeszcze dało się kupić.

    >Nie tak bardzo.

    O ile pamietam to jednak bardzo.

    >Było.

    >Pamiętam, jak dobiło do miliona za 1 MB...

    A tu by sie przydalo 16 :-)

    J.

  • 96. Data: 2019-09-11 18:23:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/09/2019 10:02, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Straszliwe bzdury opowiadasz.

    Nie, tak to wyglądało w 91 roku z perspektywy 15 latka. Żałosna grafika,
    dziadowski procesor, poniżający dzwięk, niedostepne gry, absurdalna
    cena. Zaryzykuje że Spectrum było nawet lepsze dla dziecka. Nic dziwnego
    że Atari było sensowniejsze w konkursie.

    Gry na PC to z mojej perspektywy, choć już troche starszego nastolatka,
    koło 93. Wtedy pojawiły się pierwsze karty VGA dostepne za normalne
    pieniądze i wtedy też pojawił się sens grania na PC i używania do innych
    celów takich jak rozwój *nastolatków* polegający na czymś innym niż
    używanie Nortona.

    Sorry, blaszaki na początku lat 90 nie miały ani troche sexabilu w
    oczach młodych ludzi.

  • 97. Data: 2019-09-11 18:41:24
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2019 06:42:16 UTC-5 użytkownik Atlantis napisał:

    > Z tego co pamiętam, to ta lampa charakteryzuje się najwyższa czułością w
    > zakresie zbliżonym do do promieniowania tła. Projektowano ją z myślą o
    > mierzeniu niewielkich wartości promieniowania. Te tańsze (i mniejsze)
    > służyły do pomiaru wyższych wartości. Przełączanie zakresu pomiarowego w
    > starych licznikach Geigera wiązało się właśnie ze zmianą lampy.

    Tak jest. Robilem detektory geigera i sie mocno rozczarowalem cisza dobiegajaca z
    dob-50 czy 80.

    yup.

  • 98. Data: 2019-09-11 18:49:19
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2019 07:24:02 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Mój to był DX2 66 Mhz. Maks. jego możliwości to była w miarę płynna
    > rozgrywka w Doom'a. Np. o odtwarzaniu MP3 nie było w ogóle co marzyć,
    > mogłem co najwyżej posłuchać MIDI albo MODów z FastTrackerem. Niemniej
    > dało się robić na nim ciekawe rzeczy - np. projektowanie 3D z "FloorPlan
    > Plus 3D" (tylko na rendering trzeba było sobie poczekać).

    Ten 486 mogl odtwarzac mp3. Wiem bo sam sluchalem. Pod dosem. W okolicy 1995r.
    Win95 dzialal calkiem ok z 8MB ram. Przy 16 bylo juz niezle, z 32MB bylo calkiem
    fajnie i sporo okienkowych IDE do pisania kodu dzialalo bez opoznien.

  • 99. Data: 2019-09-11 18:52:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    >Nie, tak to wyglądało w 91 roku z perspektywy 15 latka. Żałosna
    >grafika,

    Nie w 91 - VGA juz przeciez.

    >dziadowski procesor,

    Zalezy ktory. to juzh chyba 486 bylo dostepne.

    >poniżający dzwięk,

    No przeciez nie w porownaniu ze Spectrum, a i karte dzwiekowa mozna
    bylo miec.

    >niedostepne gry,

    Na inna gielde trzeba bylo chodzic :-)

    >absurdalna cena.

    No, dla 15-latka owszem.

    >Zaryzykuje że Spectrum było nawet lepsze dla dziecka.

    Do grania - owszem.

    >Nic dziwnego że Atari było sensowniejsze w konkursie.

    A to zalezy dla kogo ten konkurs.
    przyszlemu studentowi atarynke bez dysku ?

    >Gry na PC to z mojej perspektywy, choć już troche starszego
    >nastolatka, koło 93. Wtedy pojawiły się pierwsze karty VGA dostepne
    >za normalne pieniądze

    Roku nie pamietam - ale IMO - karty szybko tanialy.
    Za to monitory nie.

    >i wtedy też pojawił się sens grania na PC i używania do innych celów
    >takich jak rozwój *nastolatków* polegający na czymś innym niż
    >używanie Nortona.

    TurboC, Turbo Pascal ...

    >Sorry, blaszaki na początku lat 90 nie miały ani troche sexabilu w
    >oczach młodych ludzi.

    A to zalezy - jak (ojciec) kolegi mial blaszaka i pozwolil w tetrisa
    pograc, to sie seksapil szybko pojawil :-)

    J.

  • 100. Data: 2019-09-11 18:53:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2019 07:10:32 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > RAMu miałem całe 16M. Może komuś do pracy w jakiejś pojedynczej aplikacji
    > W95 na takim sprzęcie mogło działać zadowalająca. Ja pamiętam że
    > jakiekolwiek uruchamianie czegokolwiek trwało... i trwało... Otwarcie
    > helpu html z "pajączka" pozwalało pójść zagotować kawę, wrócić, i wypić
    > ją wpatrując się w szaleńczy taniec czerwonej diody HDD. :-)

    Ty po prostu miales mase badziewia pracujacego w tle. Jakies nortony, antywirusy,
    zegarki, oneko i takie tam...

    > Powrót do Win 3.1 pozwolił odetchnąć, znów wszystko śmigało aż miło.

    Bo tam badziewia nie miales.

    Sam dzialalem na takim sprzecie z 8MB ram i bez problemu klepalem html. Ale klepalem
    go w easyedicie i testowalem w IE.
    I bylo znosnie.