  • 191. Data: 2019-09-12 21:57:38
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A perspektywicznie .. pierwsze pecety w 1981 mialy 8088 4.77MHz.

    I się dało.

    Ok. 2002 r. pisałem na takim posty na Usenet. Na monitorze Hercules
    i napisanym przez siebie czytnikiem. Za bramkę do serwera news robił
    porządniejszy komputer, który z jednej strony miał serial do XT, a z
    drugiej TCP/IP i Ethernet :)

    Dało się. I klimatycznie było.

    Maile też na nim pisałem, i też swoim czytnikiem :) Oczywiście bez MIME
    i załączników, ale to nie przeszkadzało.

    Tyle że wtedy to już zdecydowanie było retro, w drugim pokoju miałem
    właśnie ten "normalny" komputer, tylko bez obudowy (rzeźba z płytą
    główną w pudełku po butach). Laptopa jeszcze wtedy nie miałem.

  • 192. Data: 2019-09-12 21:58:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2019 21:51, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Chyba Ci odwala już całkiem.

    Nie wydaje mi się, ostatnio psychiatra nie zaleca zwiększania dawki
    usenetu wied raczej odchyły mam w normie.

    > Co niby miałbym sprawdzić?

    Bo ja wiem, ludzie mądrzy zazwyczaj stosuja rady które sami dają.

    > W którym miejscu odleciałem? Ale konkretnie i na temat poproszę.

    Widzisz na grupie wojne Amigowca z Pecetowcami.

    Tymczasem jest milutki temacik z masą uszczypliwości, ale w normie
    towarzyskiej, gdzie sobie milutko wspominami co i jak kto zapamiętał z
    tamtych lat. Jak to zazwyczaj bywa każdy zapamiętał inaczej. To taki
    flame, może i z przekleństwami, ale ciągle na jakimś poziomie.

    A Tu tutaj wylatujesz z fapowaniem i pianą na ustach. Daj se spokój i
    idź spać skoro nie czujesz klimatu.

  • 193. Data: 2019-09-12 21:59:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2019 21:57, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > To była MOJA rzeczywistość.

    Dobrze że to podkreśliłeś. Czyli jednak nie tych nastolatków co
    wygrywali w 91 Atari w konkursie w TV. To wiele tłumaczy.

  • 194. Data: 2019-09-12 22:00:27
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> wrote:

    > Dobrze Cię zrozumiałem? Pytasz się o sekwencer ze wsparciem MIDI dla
    > Linuksa? Przecież MIDI (mimo swojego wieku) to standard współcześnie
    > używany w zastosowaniach profesjonalnych. I ma się świetnie, również na
    > Linuksie.
    >
    > Sekwencery dla Linuksa:
    > http://muse-sequencer.org/
    > https://qtractor.sourceforge.io/qtractor-index.html
    > https://www.rosegardenmusic.com/
    > + pewnie 100 innych

    Już nie pamiętam (bo próbowałem dosyć dawno), ale nie mogłem zmusić Muse
    do działania. Nie pamiętam już z czym był wtedy problem. Pokombinuję
    jeszcze.

    > Chyba, że o DOSa chodziło. Tu nie wiem. Pierwszy raz MIDI w komputerze
    > użyłem z Windows 3.1. :)

    W sumie o cokolwiek, byle było wygodne :) Mam Linuksa, Dosboxa i jakiegoś
    XP na wirtualce (rzadko używam, tylko do MixW i FLdigi).

  • 195. Data: 2019-09-12 22:03:44
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Ja pierwszego peceta miałem gdzieś koło 1997. Cyrix 6x86 133 MHz, 16 MB
    > RAM-u, dysk twardy 2 GB, karta graficzna S3 z 1MB pamięci obrazu.
    > Jednak faktem jest, że trochę na niego odkładałem. ;)

    S3 Trio też miałem :) I w sumie chyba nadal gdzieś mam. Pamiętam, że była
    do karty dołączona gra Descent i dziwiłem się, jak to może tak płynnie
    działać :)

    > Trzy lata później jego parametry były już kompletnie przestarzałe, bo
    > pojawiły się filmy na DivX-ach, a coraz więcej nowych gier było
    > robionych w 3D.

    W 3D to i Doom był, i Duke Nukem 3D... i działały nawet na starych
    Pentiumach. To dla mnie nadal niewiarygodne, tym bardziej że pisałem
    też własne silniki z raytracingiem.

    Wiem, że engine Build używał drzew BSP, robił to zupełnie inaczej niż ja
    prostym raytracingiem.

    To prawda.

  • 196. Data: 2019-09-12 22:07:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Thursday, September 12, 2019, 9:59:36 PM, you wrote:

    > Dobrze że to podkreśliłeś. Czyli jednak nie tych nastolatków co
    > wygrywali w 91 Atari w konkursie w TV. To wiele tłumaczy.

    Świat się nie kończy na gównianym konkursie dla dzieci. Tak samo jak
    ten wątek.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 197. Data: 2019-09-12 22:24:33
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Co tam czasopisma. W tamtych pięknych czasach jak się kupowało wzmacniacz
    > audio, to dostawało się cały schemat elektroniczny. Jak drukarkę - biblię
    > z wypisem wszystkich obsługiwanych kodów ESC/P. A jak komputer - zestaw
    > książek z poleceniami BASIC, a przy każdym szczegółowy opis,
    > niejednokrotnie z przykładowym programikiem.

    Te schematy to piękna sprawa była. No i jeśli ZURT nie naprawił sprzętu
    gwarancyjnego w 2 tygodnie to przysługiwała wymiana na nowy. Albo
    przekroczona liczba napraw, czy 2 krotne wystąpienie tej samej usterki.
    Wymiana, albo zwrot kasy. W przypadku zapalenia, wymiana niezależnie od
    przeterminowania gwarancji.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 198. Data: 2019-09-13 07:06:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2019 22:07, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Świat się nie kończy na gównianym konkursie dla dzieci. Tak samo jak
    > ten wątek.

    Całe szczęscie jesteśmy w branchu tego wątku w którym od jakiś 200
    postów rozmawiamy na temat tego jak to widziały nastolatki. Ciesze się
    że udało się to wyjaśnić, a jesli potrzebujesz pogadać o wyższości
    czegoś nad czymś to są inne branche tego wątku.

  • 199. Data: 2019-09-13 07:07:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2019 22:24, Cezary Grądys wrote:
    > Te schematy to piękna sprawa była.

    Kupiłem kiedyś amplituner Unitry. Schemat, obowiązkowo, był. Tylko nie
    od tego ;)

  • 200. Data: 2019-09-13 08:59:03
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 13 Sep 2019 07:06:48 +0200, heby wrote:
> [...]
    > że udało się to wyjaśnić, a jesli potrzebujesz pogadać o wyższości
    > czegoś nad czymś to są inne branche tego wątku.

    No ale zauważ, że wątek niejako przeistoczył się drogą ewolucji i jest
    teraz faktycznie o nas, nastolatkach lat '90, ale początkowo było całkiem
    o czym innym. Nie widzę problemu aby przeistoczył się ponownie, tym razem
    o zgredach tamtych lat - byle kulturalnie. Z tym niestety RoMan miewa
    kłopoty, no ale ten typ tak ma - nie ma co się obrażać. Może i my tacy
    będziemy za 20 lat. :)

    Mateusz