  • 1. Data: 2018-11-28 13:57:20
    Temat: [Retro] Układy do syntezy mowy
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Poszukuję do pewnego projektu retro układu do syntezy mowy w stylu lat
    osiemdziesiątych. Z oczywistych względów układ ma mówić po angielsku. :)
    Najbardziej kultowe układy TMC0280/TMS5100, stosowane m.in. w zabawce
    Speak & Spell są drogie i z tego co widzę osiągają dość wysokie ceny na
    eBay'u.

    Może jednak istnieje jakaś nieco nowsza alternatywa? Chodzi mi o układ
    przeznaczony do pracy na magistrali ośmiobitowych mikroprocesorów, w
    rodzaju Z80 albo 6502.

    Wydaje mi się, że istniała jakaś "mówiąca" przystawka do polskiego
    komputerka edukacyjnego CA80. Ktoś pamięta co to było i jaki układ
    wykorzystywało?

    Istniał może jakiś scalak, który łączyłby funkcjonalność syntezatora
    mowy i prostego układu muzycznego?

  • 2. Data: 2018-11-28 14:49:59
    Temat: Re: [Retro] Układy do syntezy mowy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-28 o 13:57, Atlantis pisze:
    > Wydaje mi się, że istniała jakaś "mówiąca" przystawka

    Ja miałem do Spectrum to:
    http://blog.bisinternet.com/retroblog/spectrums/curr
    ah-micro-speech-uspeech/

    Robert

  • 3. Data: 2018-11-28 14:59:38
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 28/11/2018 12:57, Atlantis wrote:
> [...]
    > wykorzystywało?
    >
    > Istniał może jakiś scalak, który łączyłby funkcjonalność syntezatora

    https://en.wikipedia.org/wiki/General_Instrument_SP0
    256

    uzywane np tutaj:
    https://archive.org/details/VIC-20_Speech_Synthesise
    r_1982_Adman

  • 4. Data: 2018-11-28 15:26:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >układ
    >przeznaczony do pracy na magistrali ośmiobitowych mikroprocesorów, w

    Atlantisie, ale czemu znow wykopaliska ?
    Wez jakiegos ARM, postaw kiepski syntezator, dorob sterowanie z
    prostej magistrali :-)

    >Istniał może jakiś scalak, który łączyłby funkcjonalność syntezatora
    >mowy i prostego układu muzycznego?

    prosty syntezator daje sie zrobic zapamietujac dzwieki formantow,
    czyli głosek ... pozostaje potem tylko zamienic tekst na potrzebne
    gloski
    (po angielsku dosc skomplikowane).

    J.

  • 5. Data: 2018-11-29 09:47:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 28.11.2018 15:26, J.F. wrote:

    > Atlantisie, ale czemu znow wykopaliska ?

    Dla zabawy, która jednakże posiada pewien walor dydaktyczny. ;)
    Odpalenie jakiegos syntezatora mowy na STM32 nie jest wielką sztuką. Jak
    znam życie, to pewnie na GitHubie jest już co najmniej kilka różnych
    bibliotek do tego. Mi jednak zależy, żeby projekt był w stylu retro, a
    nie jedynie udawał taki. Płytki z 6502 oraz Z80, które mogłyby być
    podstawą takiego projektu już kiedyś skleciłem. ;)

    > Wez jakiegos ARM, postaw kiepski syntezator, dorob sterowanie z prostej
    > magistrali :-)

    Jakoś nie przemawia do mnie idea mieszania współczesnej elektroniki z
    układami retro. Granicą jest jak dla mnie zastosowanie współczesnych
    układów SRAM albo zastąpienie TTL-i układami np, z serii HCT.

    Docelowo celem projektu będzie zbudowanie mówiącego zegara,
    nawiązującego wyglądem i zastosowanymi rozwiązaniami do lat
    osiemdziesiątych. :)

  • 6. Data: 2018-11-29 09:48:17
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 28.11.2018 14:59, Cezar wrote:

    > https://en.wikipedia.org/wiki/General_Instrument_SP0
    256

    > uzywane np tutaj:
    > https://archive.org/details/VIC-20_Speech_Synthesise
    r_1982_Adman

    Można je jeszcze gdzieś kupić?

  • 7. Data: 2018-11-29 10:16:07
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 29 Nov 2018 09:47:42 +0100, Atlantis wrote:
    > Docelowo celem projektu będzie zbudowanie mówiącego zegara,
    > nawiązującego wyglądem i zastosowanymi rozwiązaniami do lat
    > osiemdziesiątych. :)

    E tam gadający zegar... KITTa lepiej zbuduj, to będzie dopiero coś.

    Mateusz

  • 8. Data: 2018-11-29 11:34:02
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 29/11/2018 08:48, Atlantis wrote:

    256

    r_1982_Adman

    > Można je jeszcze gdzieś kupić?

    Na Ebayu do wyboru :

    https://www.ebay.com/sch/i.html?&_nkw=SP0256

  • 9. Data: 2018-11-29 21:09:15
    Od: Krzysiek <r...@k...net.pl>

    W dniu środa, 28 listopada 2018 13:57:23 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > wykorzystywało?
    >
    > Istniał może jakiś scalak, który łączyłby funkcjonalność syntezatora

    Kiedyś kolega, trochę przypadkiem kupił układ SPO256 (o ile dobrze pamiętam). Był to
    syntezator mowy z interfejsem do CPU. Chciał kupić układ z fonemami (taki
    uniwersalny) ale trafiła mu się wersja specjalizowana do zegarka - na pojedyncze
    polecenia mówił liczebniki i zwroty typu o'clock, am, pm, wake up.

  • 10. Data: 2018-11-29 23:57:53
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 29/11/2018 20:09, Krzysiek wrote:

> [...]
    polecenia mówił liczebniki i zwroty typu o'clock, am, pm, wake up.

    to SP0256-017 wg Wiki, które wcześniej podałem

    c.