  • 1. Data: 2010-08-25 15:43:15
    Temat: RevDNS z wlasnym PI
    Od: warlock <m...@d...pl>

    Witam!
    Mam wlasne PI i proboje stworzyc obiekt domain na revDNS.
    Robie cos takiego:
    domain: landtech.com.pl
    descr: landtech.com.pl
    mnt-by: MNT-LANDTECH
    mnt-lower: MNT-LANDTECH
    nserver: ns2.landtech.com.pl
    nserver: ns1.landtech.com.pl
    admin-c: MD3391-RIPE
    tech-c: MD3391-RIPE
    zone-c: MD3391-RIPE
    changed: a...@l...com.pl 20100824
    source: RIPE
    password: haslo

    Wypluwa mi cos takiego:
    SUMMARY OF UPDATE:

    Number of objects found: 1
    Number of objects processed successfully: 0
    Create: 0
    Modify: 0
    Delete: 0
    No Operation: 0
    Number of objects processed with errors: 1
    Create: 1
    Modify: 0
    Delete: 0
    Syntax Errors: 0

    DETAILED EXPLANATION:

    The following object(s) were found to have ERRORS:

    ---
    Create FAILED: [domain] landtech.com.pl
    ***Error: Authorisation failed
    ***Info: Syntax check passed

    domain: landtech.com.pl
    descr: landtech.com.pl
    mnt-by: MNT-LANDTECH
    mnt-lower: MNT-LANDTECH
    nserver: ns2.landtech.com.pl
    nserver: ns1.landtech.com.pl
    admin-c: MD3391-RIPE
    tech-c: MD3391-RIPE
    zone-c: MD3391-RIPE
    changed: a...@l...com.pl 20100824
    source: RIPE

    ***Info: Authorisation for parent [domain] PL
    using mnt-lower:
    not authenticated by: PL-TLD-MNT

    ***Info: Authorisation for [domain] landtech.com.pl
    using mnt-by:
    authenticated by: MNT-LANDTECH

    Ktos ma moze jaki template jak to zlozyc do kupy, robie to pierwszy
    raz a na http://www.ripe.net/rs/reverse/reverse_howto.html#st
    ep1 nie
    ma zadnych konkretow :(
    Dzieki Wielkie!

  • 2. Data: 2010-08-25 16:16:29
    Temat: Re: RevDNS z wlasnym PI
    Od: Marek Kierdelewicz <m...@p...pl>

    > Witam!

    Cześć,

    >Mam wlasne PI i proboje stworzyc obiekt domain na revDNS.

    Podziel swoją adresację na prefixy o długości /24 (zakładam, że
    RIPE nie był hojny i nie dał /16-ki) i dla każdego prefixu dodajesz
    obiekt domain.

    Dla przykładu, jeśli masz prefix 200.0.0.0/23, to dzielisz go na
    dwa prefixy /24. Dla 200.0.0.0/24 dodajesz obiekt domain o nazwie
    0.0.200.in-addr.arpa, dla 200.0.1.0/24 dodajesz natomiast
    1.0.200.in-addr.arpa.

    BTW. Podziału na /24 dokonujesz "w głowie". Nie musisz dzielić inetnuma
    czy routa na mniejsze części w bazie ripe.

    Powodzenia!

    pozdrawiam
    Marek Kierdelewicz

  • 3. Data: 2010-08-25 18:50:43
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-08-25 17:43, warlock pisze:
    > Witam!
    > Mam wlasne PI i proboje stworzyc obiekt domain na revDNS.

    Spróbuj to zrobić z shella, a nie z interfejsu www - kiedyś mnie się nie
    udało przez www zrobić revów, ale przez shela bez problemów poszło

    przez interfejs www też jest tak dziwnie, że raz wpisane hasło jest
    pamiętane jakby w tle przez chyba pół godziny, albo 15 minut - nie
    pamiętam - ale jakoś tak było.

    Wojtek

  • 4. Data: 2010-08-25 19:48:51
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <b...@h...go
    oglegroups.com>
    warlock <m...@d...pl> wrote:

    > Mam wlasne PI i proboje stworzyc obiekt domain na revDNS.
    > Robie cos takiego:
    > domain: landtech.com.pl

    Taką masz domenę odwrotną?! Dziwna jakaś... ;->

    Jaka wielkość przypisania?
    (zakres, rozmiar sieci, jak zwał tak zwał ;-)

    Odwiedź też link z kroku drugiego reverse delegation howto do którego
    się odnosisz.

    --
    Jacek Politowski

  • 5. Data: 2010-08-26 11:37:00
    Od: warlock <m...@d...pl>

    On 25 Sie, 18:16, Marek Kierdelewicz <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >
    > BTW. Podziału na /24 dokonujesz "w głowie". Nie musisz dzielić inetnuma
    > czy routa na mniejsze części w bazie ripe.

    Dzieki wielkie!
    O to mi chodzilo i tylko tego nie wiedzialem :)
    Teraz wszystko pasuje!
    A co do innych postow to robilem juz w zyciu revy tylko nie dla PI.
    Jeszcze raz wielkie dzieki!

  • 6. Data: 2010-08-26 11:37:15
    Od: warlock <m...@d...pl>

    On 25 Sie, 21:48, Jacek Politowski <s...@n...istnieje> wrote:
    > In article <b...@h...go
    oglegroups.com>

> [...]
    > (zakres, rozmiar sieci, jak zwał tak zwał ;-)
    >
    > Odwiedź też link z kroku drugiego reverse delegation howto do którego

    Najbardziej

  • 7. Data: 2010-08-26 14:16:59
    Od: mk <h...@p...onet.pl>

    Marek Kierdelewicz wrote:

> [...]
    >
    > BTW. Podziału na /24 dokonujesz "w głowie". Nie musisz dzielić inetnuma
    > czy routa na mniejsze części w bazie ripe.

    Co znaczy w "glowie" nie bardzo rozumie ci miales na mysli

  • 8. Data: 2010-08-26 14:38:12
    Od: Marek Kierdelewicz <m...@p...pl>

    Cześć,

    >Co znaczy w "glowie" nie bardzo rozumie ci miales na mysli

    Tzn. nie musisz dzielić inetnuma czy routa na mniejsze części w bazie
    ripe. Powyższe obiekty nie muszą długością odpowiadać dokładnie
    długości prefixów /24 dla których dodajesz revdnsowe obiekty domain.

    pozdrawiam
    Marek Kierdelewicz