  • 1. Data: 2018-11-01 15:15:25
    Temat: Rewolucja Darwina?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Niecałe 2 tygodnie temu pisałem o tym, że jednego kolarza mniej z tych
    jeżdżących obok ścieżek rowerowych. Wczoraj wracam do domu jeszcze w
    ciągu dnia. Korek jak nigdy. Pomyślałem - pewnie święto zmarłych.. i
    niewiele się pomyliłem. Po kilkunastu minutach wleczenia okazało się, że
    przy dokładnie tej samej ścieżce co poprzednio, znów rowerzysta oberwał.
    Policja, osobówka na trawniku i koło rowerowe (układ jest tam taki:
    chodnik, DDR, trawnik z drzewkami, jezdnia). Nie miałem czasu przyjrzeć
    się, czy to kolarka, ale raczej tak, bo tylko ich właściciele nie mają
    instynktu samozachowawczego. Karetka mięso zabrała już do szpitala.
    Pomyślałem: dobra, 0:2 - przegrana tych bez pancerzy.

    Nie pisałbym o tym, gdyby nie dzisiejsza przejażdżka rowerowa. Otóż jadę
    sobie DDR i ... mijam się z kolarzem!!! Z wrażenia oczy przetarłem.
    Szkoda, że nie mam Go-Pro bo nagrałbym filmik w wrzucił na YT. Kolarzom
    pewnie by łańcuchy z wrażenia pospadały, że ich ziomal hańbi nację :-D
    Co gorsze nie wyglądał na pognębionego przez życie. Nie miał korony
    cierniowej a kask rowerowy. Krzyża na plecach też nie dźwigał. Co gorsze
    - jechało mu się wygodniej niż tym po ulicy obok bo ścieżka idealnie
    równa i nie ma studzienek co kawałek. Gość ma w środowisku przerąbane...

    Da się? Da się! Tymczasem 0:3

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-11-01 23:00:14
    Temat: Re: Rewolucja Darwina?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 1 Nov 2018 15:15:25 +0100, Marek S napisał(a):

    > Nie pisałbym o tym, gdyby nie dzisiejsza przejażdżka rowerowa. Otóż jadę
    > sobie DDR i ... mijam się z kolarzem!!!

    Przesadzasz
    Bardzo często widuję i szosowców i triathlonowców jeżdżących nawet po
    kostce bauma i nikomu korona z głowy nie spada.

    Tak naprawdę z tą jazdą asfaltem chodzi o to, że on właśnie na Stravie czy
    innym Endomondo robi życiówkę z okrążenia dzielnicy, to ciśnie asfaltem, bo
    kostką straci 12s/km.

  • 3. Data: 2018-11-01 23:16:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, November 1, 2018 at 11:00:59 PM UTC+1, Tomasz Pyra wrote:

    > Tak naprawdę z tą jazdą asfaltem chodzi o to, że on właśnie na Stravie czy
    > innym Endomondo robi życiówkę z okrążenia dzielnicy, to ciśnie asfaltem, bo
    > kostką straci 12s/km.

    E tam, jak czas kiepski wyjdzie to zrobi sobie "swoj" nowy segment na stravie ;)
    Znajomy jezdzacy na kolarce najbardziej narzeka na krawezniki, jakos jadac jezdnia
    sie ich nie spotyka...

  • 4. Data: 2018-11-02 23:39:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-01 o 23:16, WS pisze:

    > E tam, jak czas kiepski wyjdzie to zrobi sobie "swoj" nowy segment na stravie ;)
    > Znajomy jezdzacy na kolarce najbardziej narzeka na krawezniki, jakos jadac jezdnia
    sie ich nie spotyka...

    Też to słyszałem. Ja nie spotykam ich jeżąc po DDRach bo ... są
    obniżone. Optycznie jest to krawężnik w sensie kształtu, ale skoro nie
    wystaje ponad poziom asfaltu, to w czym problem?

    Faktem jest, że nie mierzyłem suwmiarką czy krawężnik faktycznie ma
    zerową wysokość a nie 5 czy 10mm. Nie przyszło mi do głowy zwracać na to
    uwagę.

    Gdy poruszam się po innych miejscach i natrafiam na krawężnik lub konar
    lub cokolwiek niewysokiego, to zwyczajnie podrywam przednie koło i
    łagodnie pokonuję przeszkodę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2018-11-02 23:51:07
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-01 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:

    > Przesadzasz
    > Bardzo często widuję i szosowców i triathlonowców jeżdżących nawet po
    > kostce bauma i nikomu korona z głowy nie spada.

    No to jestem pod wrażeniem. Latem rowerem śmigam ze 3-4x w tygodniu. W
    promieniu 1h jazdy (ok 20km) nie przypominam sobie abym kiedyś mijał się
    na DDRach z kolarzem.

    > Tak naprawdę z tą jazdą asfaltem chodzi o to, że on właśnie na Stravie czy
    > innym Endomondo robi życiówkę z okrążenia dzielnicy, to ciśnie asfaltem, bo
    > kostką straci 12s/km.

    Tego nie ogarniam. Nawet jeśli tak jest, to na DDRach Endomondo zasięgu
    nie ma? Przecież życiówki może kręcić również w trudniejszych warunkach.
    Będzie niższa średnia wtedy ale istotny jest przecież postęp względem
    poprzednich przejazdów. Nie musi śmigać wyłącznie po czerwonym dywanie.

    Ja rower traktuję wyłącznie jako spalacz kalorii. Czy się zmęczę jadąc
    po zaoranym polu czy szybciej po równiusieńkim asfalcie - jest mi
    obojętne. Wątpię abym mieszkał w zagłębiu kolarskim i wskutek tego
    wszyscy z kolarkami mają parcie na nanosekundy. Zresztą jeśli nawet by
    mieli, to przepisy ruchu drogowego nie pozwalają im na ignorowanie
    DDRów. Jeśli w ciągu ostatnich 10ciu dni dwóch kolarzy zmieniło się w
    mielonkę, to tylko dowodzi słuszności przepisu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2018-11-18 15:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Gość ma w środowisku przerąbane...

    Celowo przesadzasz czy naprawde tak sadzisz?

    Masz rowerzystów za jakis debili szukających lansu na dzielni a nie ludzi
    ktorzy szukaja wygodnej trasy do jazdy na rowerze? Naprawde?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 7. Data: 2018-11-18 15:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > trudniejszych warunkach. Będzie niższa średnia wtedy ale istotny
    > jest przecież postęp względem poprzednich przejazdów. Nie musi

    A ja ci powiem tak - jada zarówno rowerem jak i samochodem wybieram
    najwygodniejsza droge.
    I tak samo jak nienawidze progów zwalniających jadac autem, tak samo
    nienawidze nierownej drogi jadac rowerem.
    Dopisywanie do tego jakiejs teorii o lansie w grupie to imo zwykła
    głupota.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 8. Data: 2018-11-19 06:19:01
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-11-18 o 15:59, Budzik pisze:

    > Masz rowerzystów za jakis debili

    Po raz kolejny:
    (który to już raz na tej grupie?)

    1. Mianownik (kto? co?): jakiś debil, jakieś debile

    2. Dopełniacz (kogo? czego?): jakiegoś debila, jakichś debili (nie:
    jakiś debili)

    3. Celownik (komu? czemu?): jakiemuś debilowi, jakimś debilom (nie:
    jakiś debilom)

    4. Biernik (kogo? co?): jakiegoś debila, jakichś debili (nie: jakiś debili)

    5. Narzędnik (z kim? z czym?): jakimś debilem, jakimiś debilami (nie:
    jakiś debilem, jakiś debilami)

    6. Miejscownik (o kim? o czym?): jakimś debilu, jakichś debilach (nie:
    jakiś debilu, jakiś debilach)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 9. Data: 2018-11-19 08:46:30
    Od: l...@g...com

    Ty to się tu marnujesz Akarm. Audycję w radiu sobie załatw i zostaniesz Miodkiem bis.