  • 1. Data: 2016-12-02 10:15:59
    Temat: Rewolucja, przeglądy raz na 5 lat ...
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    ... no nie, nie ma nowego pomysłu nowej ekipy, ale czytając kolejny artykuł
    o tych karach za niewykonanie przeglądu w terminie tak sobie myślę o
    przeglądach i wydaje mi się, że przeglądy powinny być robione raz na 5 lat.
    Chodzi przecież nie o to czy spaliła się żarówka ani inną usterkę, która
    może się ujawnić w każdej chwili a zbadanie ogólnego stanu samochodu. On nie
    zmienia się z dnia na dzień.

  • 2. Data: 2016-12-02 12:56:33
    Temat: Re: Rewolucja, przeglądy raz na 5 lat ...
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-02 o 10:15, re pisze:
> [...]
    > usterkę, która może się ujawnić w każdej chwili a zbadanie ogólnego
    > stanu samochodu. On nie zmienia się z dnia na dzień.

    serio uważasz, ze przeglądy sa po to, żeby sprawdzić stan samochodu?

    a.

  • 3. Data: 2016-12-02 13:19:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Dec 2016 12:56:33 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > serio uważasz, ze przeglądy sa po to, żeby sprawdzić stan samochodu?

    Ty, wiesz jakie rupiecie by jeździły jakby nie przeglądy? Strach sie
    bać... Nie masz za grosz wyobraźni.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2016-12-02 13:59:05
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    > Ty, wiesz jakie rupiecie by jeździły jakby nie przeglądy? Strach sie
    > bać... Nie masz za grosz wyobraźni.

    A coś dają te przeglądy??
    Jeszcze mi się nie zdarzyło abym nie dostał pieczątki w dowód o
    pozytywnym wyniku badania.
    Mam na stanie takiego starego sztrucla, który nie chce się zepsuć
    (Citroen Xsara) a nie inwestuje w niego żadnej kasy. Opony są stare i
    dosyć zużyte, hamulce słabe, ręczny praktycznie nie działa, luzy w
    zawieszeniu, silnik zaolejony i jakoś zawsze przejdzie badanie techniczne.
    Diagnosta wspomina tylko, że wypadałoby zrobić te rzeczy, ale pieczątkę
    zawsze wbije w dowód.
    Nie, nie daję mu w łapę. Płacę zawsze w kasie 98zł przegląd plus 1zł CEPIK.
    Żeby nie było, jest to stacja diagnostyczna przy ASO (nie podam jakiego)...
    Robię tam przegląd tylko dlatego, że mam do niej najbliżej i po drodze z
    pracy do domu...

  • 5. Data: 2016-12-02 14:22:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiem jakie zlomy jezdza z przegladami. Z reguly im starsze i wieksze zlomy tym wiecej
    z nich ma przeglady. Moj nie ma przegladu z 12 lat a ma sporo ponad 20 lat. Przy tych
    z przegladami jest jak sztuka nowka. Przy cienkim za stowe sporo mozna zrobic. Rok
    temu za dwie nowe tarcze zaplacilem jakies piecdziesiat zlotych. Za dwie prawie nowe
    opony na stacji demontazu tez 50 zlotych zaplacilem.

  • 6. Data: 2016-12-02 14:25:34
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ty, wiesz jakie rupiecie by jeździły jakby nie przeglądy? Strach sie
    > bać... Nie masz za grosz wyobraźni.

    W czym masz problem?

    Byłem w USA i tam czegoś takiego nie mają.
    I widziałem auto z deską zamiast zderzaka i jeżdziło po drodze.

    Tam natomiast nie było możliwości zakaz holowania pojazdu
    tylko laweta.

    Wiec musiałeś być pewny że auto przynajmniej
    dojedzie do najbliższego mechanika:)

    Bo laweta droga była
    coś koło 1/3 wartości mojego samochodu na wejście kosztowała.

  • 7. Data: 2016-12-02 14:49:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup

    >serio uważasz, ze przeglądy sa po to, żeby sprawdzić stan samochodu?

    A nie ?
    Jak sprawdzic, jesli nie na przegladzie ?

    J.

  • 8. Data: 2016-12-02 14:54:32
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 2 grudnia 2016 14:49:27 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup

    > A nie ?
    > Jak sprawdzic, jesli nie na przegladzie ?

    Ja się na autach nie znam.
    Ale kiedyś musiałem się nimi zajmować i mądrzejszy chyba mi powiedział:
    jest Badanie techniczne na stacji diagnostycznej
    i przegląd okresowy u pana mechanika.

  • 9. Data: 2016-12-02 15:48:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos w tym jest ze to mechanik dba o samochod klienta bo dzieki temu ma czym chleb
    posmarowac. Dobry mechanik z wlasnej inicjatywy sprawdzi czy sie cos nie urywa, czy
    sa jeszcze tarcze i klocki. Czy nic nie cieknie. Przeglad to jakas administracyjna
    bzdura w sytuacji kiedy ten co kontroluje w zasadzie za nic nie odpowiada bo ustawowa
    odpowiedzialnosc jest nalozona na wlasciciela albo uzytkwnika. W sytuacji gdy
    dochodzi do wypadku i sprawa trafia do sadu powolywani sa biegli. Powinni zlikwidowac
    przeglady lub zrobic zeby byly dobrowolne.

  • 10. Data: 2016-12-02 15:57:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Ja się na autach nie znam.
    >Ale kiedyś musiałem się nimi zajmować i mądrzejszy chyba mi
    >powiedział:
    >jest Badanie techniczne na stacji diagnostycznej
    >i przegląd okresowy u pana mechanika.

    Owszem.
    Tylko ze ten przeglad okresowy jest nieobowiazkowy, a rozny mechanik
    moze go roznie realizowac.
    ASO powinno realizowac przeglady tak samo ... tylko czy bedzie im sie
    chcialo np sprawdzic czy przewody hamulcowe sa skorodowane, czy sie
    ogranicza do "klocki hamulcowe wymieniamy co 30 kkm".

    Ha - a moze to o to chodzi - lobby dealerow chce zastapic obowiazkowe
    badania obowiazkowymi przegladami okresowymi :-)

    J.