  • 11. Data: 2017-11-14 14:37:16
    Temat: Re: Rezonatory kwarcowe Murata CSTCE
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 14.11.2017 o 11:39, Zbych pisze:

    > Ja pisałem o 1% w pełnym zakresie temperatur i napięć zasilających, a
    > nie w temperaturze pokojowej.

    > Atmel kiedykolwiek gwarantował 1% dokładności w pełnym zakresie
    > temperatur? Wkopałeś się na własne życzenie.
    >
    > Spójrz na notę od NXP:
    > https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/LPC1769_68_67
    _66_65_64_63.pdf

    > Wyraźnie masz podany zakres temperatur i napięć:
    > Tamb=-40C to +85C; 2.7V - 3.6 V
    > I podane min i max fosc: 3.96 - 4.04 MHz

    Tzn. to akurat nie był mój projekt.
    Oczywiście nie wątpię, że są procesory które utrzymują tolerancję 1%.
    Atmega128 też jak widzę dla oscylatora RC 1MHz dla ustalonego zasilania
    mieści się w 1%.
    Idąc dalej tropem UARTa, to bardzo ważne jest jak szybko taktujemy i
    jakie mamy możliwości podziału/mnożenia do taktowania bloku UART. Bo
    przykładowo dla AVR nie ma dużego pola do popisu i na dzień dobry możemy
    mieć nieakceptowalna odchyłkę. Oscylator RC zwykle ma jakąś okrągłą
    wartość, a takie 'dobre' dla uarta to np. 14.7456 MHz. Czyli często
    ważna jest jednak i wartość, nie tylko tolerancja.

    Pozdrawiam
    EM

  • 12. Data: 2017-11-14 15:32:13
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    > Po co kombinować z avr, jak pic18f26j50 dedykowany do usb ma dokładność
    > 0.15% na wew. rc.

    Jak i wiele innych ;-)
    Nie piszę, żeby kombinować. Małe porównanie jak w teorii a jak w praktyce.
    Może wyglądać na to, że jest sporo rezerwy z rozjadem dokładności przy
    USB, więc RC pewnie będzie dawać radę nawet z upływem lat.

  • 13. Data: 2017-11-14 15:54:43
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 14.11.2017 o 13:15, Marek pisze:

    > Po co kombinować z avr, jak pic18f26j50 dedykowany do usb ma dokładność
    > 0.15% na wew. rc.

    Według tabeli 1% TABLE 30-12: INTERNAL RC ACCURACY, ma dokladność +/-1%
    http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/3993
    1d.pdf

  • 14. Data: 2017-11-14 17:08:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Nov 2017 15:54:43 +0100, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > Według tabeli 1% TABLE 30-12: INTERNAL RC ACCURACY, ma dokladność
    > +/-1%

    To jest dopuszczalne max. Typical jest mniejsze, te układy są na tyle
    wysokiej jakości, że można zaufać typical.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2017-11-14 20:56:09
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 14.11.2017 o 17:08, Marek pisze:

    > To jest dopuszczalne max. Typical jest mniejsze, te układy są na tyle
    > wysokiej jakości, że można zaufać typical.

    Jeśli są takie dobre, to niech microchip obniży deklarowaną odchyłkę
    maksymalną. Inaczej to tylko zbiór twoich życzeń.

  • 16. Data: 2017-11-15 00:29:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Nov 2017 20:56:09 +0100, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > Jeśli są takie dobre, to niech microchip obniży deklarowaną
    > odchyłkę
    > maksymalną. Inaczej to tylko zbiór twoich życzeń.

    Nie wiem ille użyłeś tych układów ale z własnego doświadczenia z nimi
    wiem ze nie ma takiej potrzeby, świetnie działają z USB.tylko na rc,
    bez zbędnych życzeń z mojej strony :)

    --
    Marek

  • 17. Data: 2017-11-15 07:59:34
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 15.11.2017 o 00:29, Marek pisze:

    > Nie wiem ille użyłeś tych układów ale z własnego doświadczenia z nimi
    > wiem ze nie ma takiej potrzeby, świetnie działają z USB.tylko na rc, bez
    > zbędnych życzeń z mojej strony :)

    Rozumiem, że pozbierałeś dane z kilkudziesięciu różnych partii
    produkcyjnych, po kilkaset sztuk z każdej, pomierzyłeś w skrajnych
    temperaturach, zasilaniach i możesz nam pokazać dane statystyczne
    popierające tę tezę?
    Jaka cześć produkcji mieści się w danych typowych? 1 sigma? 3 sigma? 5
    sigma?

  • 18. Data: 2017-11-15 08:47:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 15 Nov 2017 07:59:34 +0100, Zbych <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > produkcyjnych, po kilkaset sztuk z każdej, pomierzyłeś w skrajnych
    > temperaturach, zasilaniach i możesz nam pokazać dane statystyczne

    Nie musialem, w skali jaką proponujesz za mnie zrobił to producent
    i wyszło mu typical +- 0.15, co podaje w tabelce, :).
    W skali praktycznej kilkudziesięciu szt. mi wyszło, że usb działa i
    jestem zadowolony :))

    --
    Marek

  • 19. Data: 2017-11-15 09:12:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 15.11.2017 o 08:47, Marek pisze:

    > Nie  musialem, w skali jaką proponujesz za mnie zrobił  to producent i
    > wyszło mu typical  +- 0.15, co podaje w tabelce, :).

    Masz cokolwiek na poparcie tej tezy? Bo na mój gust producent wyraźnie
    gwarantuje 1% a 0,15% to bełkot marketingowców.

    > W skali praktycznej kilkudziesięciu szt. mi wyszło, że usb działa i
    > jestem zadowolony :))

    USB to się synchronizuje pewnie SOFem i nawet większe wstępne rozrzuty
    RC nie przeszkadzają, więc to żaden dowód.