  • 1. Data: 2020-03-09 12:39:54
    Temat: Ropa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A na gieldach dzis krach i ropa po $35, w piatek byla jeszcze $45.

    Myslicie, ze potanieje na stacjach ?
    PiS juz podwyzszyl podatki, czy dopiero podniesie ?

    No i elektryki beda musialy potaniec :-)

    J.

  • 2. Data: 2020-03-09 13:35:05
    Temat: Re: Ropa
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-09 o 12:39 +0100, J.F. napisał:
    > A na gieldach dzis krach i ropa po $35, w piatek byla jeszcze $45.
    >
    > Myslicie, ze potanieje na stacjach ?

    Historia wskazuje, że raczej nie. Lub ew. w sposób symboliczny.

    To natomiast dobry czas na zakup trackerów. Prędzej czy później
    przecież arabi dogadają się z putinem.

    Mateusz

  • 3. Data: 2020-03-09 15:07:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To że ona dzisiaj w tej chwili kosztuje 35$ nie znaczy że wszyscy dzisiaj za nią tyle
    płacą. Prawie cała ropa, gaz, węgiel sprzedawane są na podstawie kontraktów z ceną
    gwarantowaną. Ona dzisiaj tania ale kupić jej nie można bo nikt na świecie nie
    podpisze umowy na 5 lat z gwarantowana cena za baryłkę na poziomie 35$. Dzisiejsza
    ropę jeśli jest do kupienia kupuje w detalu kapitał spekulacyjny. Zarobieni są wolni
    strzelcy. Jeśli niska cena utrzymała by się rok to za rok w długoterminowych umowach
    by trochę staniała. Skutki społeczne i gospodarcze były by przy niskiej cenie ropy
    tragiczne i ona nigdy bardzo nie stanieje.

  • 4. Data: 2020-03-09 15:18:39
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    No ciekawe, tylko, że jak ropa drożeje to ceny na stacjach rosną w ciągu
    dni/tygodni, a nie "po roku".

  • 5. Data: 2020-03-09 16:29:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-03-09 o 12:39, J.F. pisze:
    > A na gieldach dzis krach i ropa po $35, w piatek byla jeszcze $45.
    >
    > Myslicie, ze potanieje na stacjach ? PiS juz podwyzszyl podatki, czy
    > dopiero podniesie  ?

    Z historii ostatnich zmian cen:
    - baryłka tanieje 50% - na stacjach tanieje 1,5%
    - baryłka drożeje 50% - na stacjach drożeje 50%

    czyli zapomnij.

    Cena skoczy to będzie okazja podnieść do 5,50PLN

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2020-03-09 16:45:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Mar 2020 16:29:01 +0100, Irokez

    > Z historii ostatnich zmian cen:
    > - baryłka tanieje 50% - na stacjach tanieje 1,5%
    > - baryłka drożeje 50% - na stacjach drożeje 50%

    Jak się miał do tego dólar?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2020-03-09 18:28:57
    Od: 5717<4...@i...invalid>

    Myjk w

    > Mon, 9 Mar 2020 16:29:01 +0100, Irokez

    > Jak się miał do tego dólar?

    NTG!?

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2020-03-09 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Prawie cała ropa, gaz, węgiel sprzedawane są na podstawie kontraktów
    > z ceną gwarantowaną.

    Sugerujesz ze w takim kontrakcie nie wiaze sie ceny aktualnych dostaw z
    ceną ropy spot?
    Serio serio? ;-DDDD

    No to sprawdzamy te rewelacje:
    Z kolei kontrakty długoterminowe negocjowane bilateralnie pomiędzy
    kupującym i sprzedającym dotyczą dostawy serii ładunków w określonym
    przedziale czasu obejmującym zwykle rok lub więcej. Dla przykładu, umowa
    na dostawy ropy, którą PKN ORLEN podpisał w ubiegłym roku z firmą
    Rosnieft - nota bene pierwsza umowa na bezpośrednie dostawy surowca od
    producenta - zawarta została na trzy lata. Obecnie około 80 proc. dostaw
    surowca do rafinerii w Płocku jest zabezpieczone kontraktami
    długoterminowymi (dostawy realizuje 3 dostawców). Pozostałe wolumeny
    Koncern zapewnia poprzez zakupy w formule spot.

    Istotnym elementem kontraktu, oprócz wolumenu ropy, kalendarza dostaw,
    zabezpieczenia przed ryzykiem niewywiązania się z kontraktu jest metoda
    wyliczenia cen, po których nastąpią kolejne dostawy. Porozumienia cenowe
    sprowadzają się zwykle do uzgodnienia formuł cenowych, które łączą cenę
    ładunku z ceną rynkową (spot).

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 9. Data: 2020-03-09 20:34:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak się daje to się kraje. Oczami wyobraźni widzę że jak byś miał coś do sprzedania i
    mógł przytulić więcej to byś zrezygnował z podniesienia ceny. Sprawdziłem przed
    chwilą ile w cenie paliwa stanowią podatki. Napisali że ok 55%. Jeśli dołożyć do tego
    koszt przetworzenia i marze różne to wychodzi ze cena ropy kilkanaście procent ceny
    paliwa na stacji. Duże zmiany cen surowca dają niewielkie zmiany ceny detalicznej.

  • 10. Data: 2020-03-09 20:40:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ani ty Budzik ani ja nie znamy ceny za jaką się w tej chwili płaci za ropę
    zakontraktowana wcześniej. Możemy tylko gdybać. Uważam że moje gdybanie jest bliższe
    rzeczywistości niż Twoje.