  • 1. Data: 2012-06-06 16:40:08
    Temat: Ropniak czy beznyniak
    Od: Janusz Janusz <j...@g...com>

    Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po
    mieście się nie jeździ bo spala wiele. Mi odwrotnie wydaje się,
    beznyna znacznie więcej spali i w dieslu łatwiej moc poczuć jest. Chcę
    Octavie pięcioletnią kupić i wybrać co mam nie wiem.

  • 2. Data: 2012-06-06 19:46:35
    Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Janusz Janusz" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    1g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]
    > beznyna znacznie więcej spali i w dieslu łatwiej moc poczuć jest. Chcę
    > Octavie pięcioletnią kupić i wybrać co mam nie wiem.

    Nowe diesle to drogie naprawy w przypadku awarii. Palą mniej czy to po
    mieście czy na trasie. W mieście reakcja na gaz jest jednak opóźniona z
    powodu "laga" turbiny" i benzyną jeździ się nieco przyjemniej. Na trasie wg
    mnie dieslem bo ma mniejsze obroty przy tej samej prędkości i np.na
    autostradzie przy 140 nie wyje jak potępieniec. No i wyprzedzanie na 5 czy 4
    biegu tez wg mnie lepsze.

  • 3. Data: 2012-06-06 20:05:39
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieście czy na trasie. W mieście reakcja na gaz jest jednak opóźniona z
    > powodu "laga" turbiny" i benzyną jeździ się nieco przyjemniej.

    przeszkadzające w jeździe turbodziury to 20 lat temu. Teraz małe lekkie
    trubinki dają rade od 1,5 tys RPM, a i poniżej nie jest źle, nie wspominając
    już o tym, ze coraz więcej benzyniaków ma w tej chwili turbinki.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 4. Data: 2012-06-06 20:54:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Nowe diesle to drogie naprawy w przypadku awarii.

    Nowe diesle to mają gwarancję w przypadku awarii...

    >Palą mniej czy to po mieście czy na trasie. W mieście reakcja na gaz jest
    >jednak opóźniona z powodu "laga" turbiny" i benzyną jeździ się nieco
    >przyjemniej.

    Nie powiedziałbym.
    Mam turbodiesla i turbobenzynę i jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.

  • 5. Data: 2012-06-06 21:03:09
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze:
> [...]
    > beznyna znacznie więcej spali i w dieslu łatwiej moc poczuć jest. Chcę
    > Octavie pięcioletnią kupić i wybrać co mam nie wiem.

    Zależy jakie dystanse robisz po mieście. Bo jak masz do przejechania
    2-3km to diesel będzie wiecznie niedogrzany.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 6. Data: 2012-06-06 21:05:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Zależy jakie dystanse robisz po mieście. Bo jak masz do przejechania 2-3km
    > to diesel będzie wiecznie niedogrzany.

    Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki.

  • 7. Data: 2012-06-06 21:37:20
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-06 20:54, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Nowe diesle to mają gwarancję w przypadku awarii...

    > Nie powiedziałbym.
    > Mam turbodiesla i turbobenzynę i jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.

    Ale ta twoja turbobenzyna to jednak ma chyba te wspomniane 20 lat. Do
    tego chyba dość wysilona jest, prawda? Dzisiejsze turbobenzyniaki są
    bardzo fajne. Jeździłem RCZem z 1.6THP 200KM - fajnie ciągnie, dość
    płynnie rozwija moc. Co ciekawe - wersja 156KM tego silnika ma bardziej
    odczuwalną turbodziurę niż ta mocniejsza.
    Ten sam silnik jest w nowej serii 1 od BMW, który moim zdaniem jest
    ideałem kompaktowego auta. I co ciekawe, w wersjach oznaczonych jako
    116i i 118i, ma jeszcze mniejszą moc niż najsłabsza wersja w Peugeotach
    - odpowiednio 136 i 143KM.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 8. Data: 2012-06-06 22:02:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jqobhg$q18$...@n...dialog.net.pl...

    > Ale ta twoja turbobenzyna to jednak ma chyba te wspomniane 20 lat.

    A co to zmienia?
    Sugerujesz, że wtedy jeździła inaczej?
    No to się mylisz.

    >Do tego chyba dość wysilona jest, prawda?

    Nie tak bardzo, na pewno wspomaga silnik na podobnym poziomie co w dieslu.
    Inna sprawa, że jest ogromna i z dużą turbodziurą, ta w dieslu jest malutka,
    więc nie daje aż tyle (negatywnych i pozytywnych) skutków.

  • 9. Data: 2012-06-06 22:21:01
    Od: "A5tu5" <a...@g...pl>

    To ja pozwolę sobie spłycić pytanie kolegi, może będzie prościej, bo
    polemika robi się dość uogólniona (wyższość jednych świat nad drugimi...) :
    jakie modele współczesnych samochodów w porównaniu benzyna/diesel bardziej
    się opłaca przy założeniu, że trasa:miasto = 50:50 ;) ?
    mogę zaryzykować sytuację : do pracy 10 km miasto, potem 30km trasa,
    następnie 5 km miasto... i tak jeszcze raz, bo powrót do domu... ;)
    proponuję wziąć pod uwagę następujące czynniki: spalanie, komfort startu na
    skrzyżowaniu, czas nagrzewania, kto lubi liczyć może koszta przejazdu,
    różnice w jeździe na skrzyni 5 a 6/7 biegowej... ... (? ? ?) ;)

    eh...

    --
    A5tu5

  • 10. Data: 2012-06-06 22:22:04
    Od: "A5tu5" <a...@g...pl>

    no dobrze, przedstawiona sytuacja w km ma się nijak do opisanych proporcji
    50:50... :P

    --
    A5tu5