  • 1. Data: 2016-02-09 19:17:56
    Temat: Router z backup/balansowaniem sieci
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Są sobie dwa źródła internetu:
    - modem/router WiFi NetiaSpot ADSL
    - modem/router WiFi Huawei B593 3G/LTE

    Głownem jest LTE, zapasowym Netia. Trzeba teraz w razie padu LTE
    odłączać kabelki i przełączać na Netię.

    Nie znalazłem routera z modemem LTE i ADSL w jednym, więc powiedzmy że
    wstawił bym router z możliwością zasilania z dwóch punktów, który
    przełączał by się w razie padu jednego. Jakby dzielił pasmo też nie było
    by źle.

    Co dostępnego w sklepie potrafi takie cuda?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2016-02-09 23:43:00
    Temat: Re: Router z backup/balansowaniem sieci
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-09 o 19:17, Irokez pisze:
> [...]
    > by źle.
    >
    > Co dostępnego w sklepie potrafi takie cuda?

    Nie pisałeś o cenie, więc Drayteki m.in. serii bodajże 28xx.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-02-10 07:39:27
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    .

    > Nie pisałeś o cenie, więc Drayteki m.in. serii bodajże 28xx.

    Zapewne tez jakiś tani MikroTik cos takiego posiada. No ale trzeba ogarnąć
    konfiguracje tego.

  • 4. Data: 2016-02-10 13:03:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Irokez wrote:
> [...]
    > by źle.
    >
    > Co dostępnego w sklepie potrafi takie cuda?

    Obydwa posiadane routery ustawiasz w tryb bridge. Łączysz kablem LAN z
    wybranym routerem posiadającym dual WAN. Przykładowo Netgear SRX 5308
    (4×WAN). W routerze ustawiasz zasady loadbalancingu lub failover.

  • 5. Data: 2016-02-10 18:30:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-02-09 o 23:43, Adam pisze:

    > Nie pisałeś o cenie, więc Drayteki m.in. serii bodajże 28xx.

    No tak, nie wiedziałem że to się robi już taki target, że cena 2k PLN
    koła to norma, bo firma zapłaci, a ja to do małej "popierdułki" aby
    trochę ułatwić sobie.
    Czy do 400PLN coś się znajdzie? Wystarczy jak się przełączy z jednej na
    drugą sieć.
    Czy np Asus RT-AC56U poradzi sobie? Ma niby przełączanie pomiędzy 2-ma WAN.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-02-10 19:56:53
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 10.02.2016 18:30, Irokez wrote:
    > Czy do 400PLN coś się znajdzie? Wystarczy jak się przełączy z jednej na
    > drugą sieć.

    Kup dowolny ruter z usb, do którego podepniesz modem LTE i na który
    można wgrać openwrr - w nim zrobisz sobie wszystko czego dusza zapragnie
    ;). Po więcej informacji proponuję forum na eko.one.pl. tam dowiesz się
    jaki ruter do twojego modemu LTE byłby odpowiedni i wszystko o konfiguracji.

  • 7. Data: 2016-02-10 20:34:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-02-10 o 19:56, geos pisze:

> [...]
    > ;). Po więcej informacji proponuję forum na eko.one.pl. tam dowiesz się
    > jaki ruter do twojego modemu LTE byłby odpowiedni i wszystko o

    Ok, dzięki, coś poszukam. Huawei B593 niestety nie jest na USB więc
    Dual-WAN tylko wchodzi w grę. AsusWRT w RT-AC56U wygląda obiecująco a
    jak widze można i Tomato i DD-WRT.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2016-02-10 21:14:33
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Irokez wrote:

    > Ok, dzięki, coś poszukam. Huawei B593 niestety nie jest na USB więc
    > Dual-WAN tylko wchodzi w grę. AsusWRT w RT-AC56U wygląda obiecująco a
    > jak widze można i Tomato i DD-WRT.

    Netia Spota przełącz w tryb bridge, jak się da.

  • 9. Data: 2016-02-10 21:20:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Irokez wrote:

> [...]
    > by źle.
    >
    > Co dostępnego w sklepie potrafi takie cuda?

    A poza tym Netiaspot działa z modemem USB od Netii.

  • 10. Data: 2016-02-10 21:33:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-02-10 o 18:30, Irokez pisze:

> [...]
    > trochę ułatwić sobie.
    > Czy do 400PLN coś się znajdzie? Wystarczy jak się przełączy z jednej na

    A musi być nowy z fakturą? Bo jak nie, to to załatwi Twój problem:
    http://allegro.pl/draytek-vigor-2850-dual-wan-2xwan-
    vdsl-i-dsl-i5978455783.html
    lub
    http://allegro.pl/draytek-vigor-2930-router-dual-wan
    -sec-fvat-gwar-i5952720799.html

    > Czy np Asus RT-AC56U poradzi sobie? Ma niby przełączanie pomiędzy 2-ma WAN.

    Jeżeli z tego Twojego Huawei można wyjąć kartę SIM i włożyć do jakiegoś
    modemu USB, to ASUS też powinien sobie dać radę, nawet któryś z tańszych
    modeli. Ale musisz dobrać modem, który będzie z tym ASUS-em
    współpracował. Dochodzi jednak koszt modemu USB.

    Ewentualnie jeszcze Mikrotik.