  • 1. Data: 2016-05-06 20:48:14
    Temat: Rower <> Garaż <> Samochód
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W wątku o fejsbuku przekonałem się że jest tu duzo osób które powinny być
    ludźmi w słusznym wieku :)

    Mój starszy syn zaczął jeżdzić na rowerze na kołach 20".
    Wiec jest okazja żebym i ja sobie to urządzenie kupił.
    Mam tylko kilka pytań :

    1) Transport rowerów pewnie dwóch (synów) a może czterech (rodzice)
    pytanie jak?
    W środku/na dachu/z tyłu na haku? Co wybrać?

    2) Przechowywanie
    Mam garaż w bloku ale jak auto wejdzie to dwa małe rowery wejdą.
    Ale z czterema może być problem.
    No i co z zimą.
    Macie to jakoś rozwiązane?

    3) Rower dla kierowcy samochodu :)
    Nie chce marketowego bo jak siostra kiedyś na 18 kupowała rower
    to pierwsze co to dętki trzeba było zmienić bo schodziło powietrze.
    A jak byłem w specjalistycznym sklepie to moje auto jest mniej warte.
    Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi

  • 2. Data: 2016-05-06 21:46:54
    Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu piątek, 6 maja 2016 20:48:17 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Wiec jest okazja żebym i ja sobie to urządzenie kupił.
    > Mam tylko kilka pytań :

    Gdybym ja chciał się dowiedzieć czegoś o rowerach, to pytałbym na grupie poświęconej
    rowerom. Gdybym pytał o telefony, to tylko na grupie od telefonów, itd.

    > 2) Przechowywanie
    > Macie to jakoś rozwiązane?

    Uważaj, teraz cię zaskoczę: ja rowery trzymam tam, gdzie jest odpowiednia ilość
    miejsca. Tam, gdzie się zmieszczą. Bo jeśli chciałbym je trzymać tam, gdzie nie ma
    odpowiednio dużo przestrzeni, to by na pewno nie udało się ich zmieścić. Spróbuj
    zapytać dzieci, być może nie odziedziczyły intelektu po ojcu. ;)

    > 3) Rower dla kierowcy samochodu :)

    I wszystko jasne!

    > Nie chce marketowego bo jak siostra kiedyś na 18 kupowała rower
    > to pierwsze co to dętki trzeba było zmienić bo schodziło powietrze.

    No, faktycznie argument...

    > A jak byłem w specjalistycznym sklepie to moje auto jest mniej warte.

    Na tej grupie nie zaszpanujesz posiadaniem samochodu wartego mniej niż 1000zł. ;)

    > Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi

    Popatrz na moje pierwsze zdanie.
    --
    Akarm

  • 3. Data: 2016-05-07 07:38:17
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.05.2016 o 20:48, Bolko pisze:
> [...]
    > pytanie jak?
    > W środku/na dachu/z tyłu na haku? Co wybrać?

    ja kupiłem coś takiego
    http://www.bagazniki-wroclaw.pl/oferta/uchwyty-rower
    owe/amos/platforma-na-hak-amos.html
    na 4 rowery cena ok. 800zł, tylko raz z tym wyjechałem na kilka dni, ale
    byłem zadowolony. Wiozłem 3 rowery, zrobiłem może ze 2-3 tys. km

    > 2) Przechowywanie
    > Mam garaż w bloku ale jak auto wejdzie to dwa małe rowery wejdą.
    > Ale z czterema może być problem.
    > No i co z zimą.
    > Macie to jakoś rozwiązane?

    ja tam problemu nie mam, ale może jakiś uchwyt sufitowy połączony z
    wyciągarką :)

> [...]
    > A jak byłem w specjalistycznym sklepie to moje auto jest mniej warte.
    > Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi

    jak las i błotko to tylko taki rower:
    http://tnij.org/fwwsgjf

    Łukasz

  • 4. Data: 2016-05-07 14:23:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > pytanie jak?
    > W środku/na dachu/z tyłu na haku? Co wybrać?

    Tylko na haku.
    Weź raz dla próby włóż kilka rowerów na bagażnik dachowy, a potem sobie
    wyobraź że robisz to kilka razy dziennie.....
    O innych minusach już przez grzeczność nie wspomnę, ten wystarcza.

    > 2) Przechowywanie
    > Mam garaż w bloku ale jak auto wejdzie to dwa małe rowery wejdą.
    > Ale z czterema może być problem.
    > No i co z zimą.
    > Macie to jakoś rozwiązane?

    Można pod sufit powiesić.

> [...]
    > A jak byłem w specjalistycznym sklepie to moje auto jest mniej warte.
    > Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi

    Używanego holendra, albo coś niemieckiego.
    Nie giełdach w rodzaju flohmarkt, za sprzęt w dobrym stanie - jakieś 800 zł.

  • 5. Data: 2016-05-07 14:45:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-06 o 20:48, Bolko pisze:
    > 3) Rower dla kierowcy samochodu :)

    No to tylko składak :-)
    Za 500 zł można kupić odpowiednik Wigry7
    Zmieści się on w bagażniku YarisaI z maksymalnie zmniejszonym
    bagażnikiem. Dojeżdżam nim do pracy a parkuję właśnie w bagażniku auta.
    Mina kierowców bezcenna jak rozkładami śmigam szybciej niż stojący w
    korku :-)

  • 6. Data: 2016-05-08 01:43:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > A jak byłem w specjalistycznym sklepie to moje auto jest mniej warte.
    > Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi

    Z daleka od kolarzówek i z daleka od typowych górali.
    Potrzebujesz rowera hybrydowego. To taka grubsza
    kolarzówka z normalną kierownicą od górala ale na dużych
    kołach 700cc i z przełożeniami łańcucha na miasto i górki.

  • 7. Data: 2016-05-09 22:45:28
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-05-06 o 20:48, Bolko pisze:

    > 1) Transport rowerów pewnie dwóch (synów) a może czterech (rodzice)
    > pytanie jak?
    > W środku/na dachu/z tyłu na haku? Co wybrać?

    IMHO tylko platforma na hak, najlepiej dająca się odchylać, żeby był
    dostęp do bagażnika samochodu bez zdejmowania rowerów.
    Z tańszych to np. Thule 9502/9503 lub Amos pokazany wcześniej

    > 3) Rower dla kierowcy samochodu :)
    > Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi

    tak jak napisał już Pszemol - IMHO najlepiej jakaś hybryda, w stylu np.
    Specialized Crosstrail/Giant Roam (ale tu płacisz za nazwę..), koła
    700x40C..45C

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 8. Data: 2016-05-10 14:00:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Używanego holendra, albo coś niemieckiego.
    > Nie giełdach w rodzaju flohmarkt, za sprzęt w dobrym stanie - jakieś 800

    a ja odradzę. żona nabyła mi takiego holendra i mój konkretnie miał
    takie minusy:
    hamulce bębnowe zintegrowane w piascie, przekładnia zintegrowana w
    piaście, dynama zintegrowane w piastach:))

    nijak się do tego dobrać nie można - trza magika (albo ja jakiś
    zapóźniony jestem). Jeździć się da. Generalnie fajne patenty jeśli rower
    jest nowy, ale jak trzeba będzie poprawiać czy naprawiać coś to obawiam
    się problemów.

    sprzedałem go z innego powodu niż wyżej wymienione:) za krótki jestem na
    tamten egzemplarz:) 28" to nie dla mnie:)

  • 9. Data: 2016-05-10 14:02:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    poszukaj tu na grupie Bartka Sucheckiego (seco). To zamiłowany pedalarz
    (nie mylić z pedałem:) nie jest:)) i jeśli chcesz coś wiedzieć o
    rowerach to myślę, że od niego dowiesz się najwięcej

  • 10. Data: 2016-05-10 17:54:18
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 maja 2016 14:02:21 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > poszukaj tu na grupie Bartka Sucheckiego (seco). To zamiłowany pedalarz
    > (nie mylić z pedałem:) nie jest:)) i jeśli chcesz coś wiedzieć o
    > rowerach to myślę, że od niego dowiesz się najwięcej

    dzieki