  • 1. Data: 2018-06-11 09:13:35
    Temat: Rowerzysci na drogach cd
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    A tu piękny przykład jak rowerzyści jeżdżą bez głowy,
    co z tego że miała pierwszeństwo jak opel ją solidnie poturbował,
    oczywiście kierowca jest winien, pytanie czy ją w ogóle zauważył.

    http://joemonster.org/filmy/91306/Potracenie_rowerzy
    stki_w_Warszawie

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2018-06-11 09:48:16
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-06-11 09:13, Janusz wrote:
> [...]
    > co z tego że miała pierwszeństwo jak opel ją solidnie poturbował,
    > oczywiście kierowca jest winien, pytanie czy ją w ogóle zauważył.

    W wojnie kierowców i rowerzystów najczęściej stoję po stronie
    rowerzystów, ale tu faktycznie rowerzystce wyjątkowo zabrakło wyobraźni
    i to, co gorsza, rutynowo. Kiedy jeżdżę rowerem, traktuje przejazdy
    rowerowe jak pieszy przejścia dla pieszych - czyli na wszelki wypadek
    najpierw upewniam się, czy mogę bezpiecznie przejechać. Od tej pory, jak
    zacząłem jeździć samochodem, znacznie ostrożniej jeżdżę rowerem i np.
    nigdy już nie przejeżdżam po pasach dla pieszych. Po prostu teraz zdaję
    sobie sprawę, co kierowca może, a czego nie... Z drugiej strony,
    kierowca opla też mógłby bardziej uważać znając styl jazdy wielu
    rowerzystów, zwłaszcza na Ursynowie. Znak D-6a lub D-6b powinien zapalać
    czerwoną lampkę w głowie. Tak samo jak skręcanie z drogi, wzdłuż której
    biegnie ścieżka rowerowa.

  • 3. Data: 2018-06-11 10:18:42
    Od: z <...@...pl>

    "Szczerze to ja sądzę, że przepisy należałoby zmienić tak aby
    skrzyżowania dróg rowerowych z publicznymi były równorzędnę. Co z tego,
    że rowerzysta jest "niechroniony" , motocyklista również mimo to nikt
    nie wpada na pomysł by oni zawsze mieli pierwszeństwo, nikt nie wpada na
    pomysł, by samochody osobowe z tytułu tego, że są mniej chronione miały
    zawsze pierwszeństwo przed ciężarowymi, nikt nie wpada na pomysł by
    samochody osobowe i ciężarowe miały zawsze pierwszeństwo przed pojazdami
    szynowymi."

  • 4. Data: 2018-06-11 10:47:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 09:13, Janusz pisze:
> [...]
    > co z tego że miała pierwszeństwo jak opel ją solidnie poturbował,
    > oczywiście kierowca jest winien, pytanie czy ją w ogóle zauważył.

    Co powiesz na to?

    http://joemonster.org/p/1183731/samochody_sa_wszedzi

  • 5. Data: 2018-06-11 10:58:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 10:47, Uzytkownik pisze:

    Tu nasuwa się kolejny durny przepis pozwalający rowerzyście wyprzedzać
    po prawej.

  • 6. Data: 2018-06-11 11:01:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    zawsze pierwszeństwo przed ciężarowymi, nikt nie wpada na pomysł by
    samochody osobowe i ciężarowe miały zawsze pierwszeństwo przed

    IMO - to tylko pol problemu zalatwi.
    Bo ciagle rowerzysta z prawej bedzie uwazal ze ma pierwszenstwo.
    Chyba, ze przepis go zmusi do zwolnienia przed wjazdem.

    Problem w tym, ze te przejazdy dla rowerow takie "malo znaczace".
    A ze przepisy sie zmienialy i rowerow malo, to kierowcy samochodow nie
    maja jeszcze swiadomosci, ze to skrzyzowanie z droga pierwszenstwem.

    Trzeba zwracac wieksza uwage na czerwony pasek (kiepsko widoczny po
    ciemku czy z wiekszej odleglosci),
    oraz na znak informacyjny - a ten w dodatku czesto laczony z
    przejsciem dla pieszych.

    Albo zmienic przepisy i odebrac pierwszenstwo ... albo dac takze
    pieszym :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-06-11 11:33:05
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Uzytkownik w

    > Co powiesz na to?
    > http://joemonster.org/p/1183731/samochody_sa_wszedzi

    Pedalarz nie był skoncentrowany a jego pojazd miał słabe hamulce -- typowe
    najechanie na tył pojazdu poprzedzającego [1]

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2018-06-11 12:35:29
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co z tego że miała pierwszeństwo jak opel ją solidnie poturbował,
    > oczywiście kierowca jest winien, pytanie czy ją w ogóle zauważył.

    Nie miala pierwszeństwa, bo jechała po drodze podporządkowanej.
    Decydując się na wjazd na przejazd wymuszała pierwszeństwo
    na samochodzie jadącym z prawej.

  • 9. Data: 2018-06-11 12:45:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Jun 2018 12:35:29 +0200, Malkoit napisał(a):

    > Nie miala pierwszeństwa,....... wymuszała pierwszeństwo
    To jak mogła wymusić pierwszeństwo skoro go nie miała? :) Gratuluję
    ścisłości myśli.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2018-06-11 12:46:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup

    stki_w_Warszawie

    >Nie miala pierwszeństwa, bo jechała po drodze podporządkowanej.

    Skad ten wniosek ?

    Moze i droga poprzeczna jest "glowna", ale czy to dotyczy przejazdu
    dla rowerow ?

    No i na DDR nie ma "ustap pierwszenstwa".

    >Decydując się na wjazd na przejazd wymuszała pierwszeństwo
    >na samochodzie jadącym z prawej.

    Ale byla na przejezdzie, wiec to ona miala pierwszenstwo.

    J.