  • 1. Data: 2019-03-07 21:21:43
    Temat: Rozbudowa sieci jeszcze mozliwa czy operatorzy już tylko odcinają kupony?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Mam takie jedno miejsce gdzie Plus uparcie od 10 lat nie ma zasięgu.
    Frustrujące bo 200m dalej w jedną lub drugą stronę zasięg jest. Czy
    dać mu szansę, że się zorientują i dołożą komórkę by zasięg poprawić
    czy to marzenie ściętej głowy i prosciej zmienić opa na taki co tam
    ma zasięg i wypiąć się na Plusa po 20 latach?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-03-07 21:33:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 21:21, Marek pisze:
> [...]
    > mu szansę, że się zorientują i dołożą komórkę by  zasięg poprawić czy to
    > marzenie ściętej głowy i prosciej zmienić opa na taki co tam ma zasięg i

    Spróbuj przebrnąć... :D
    https://www.polskaszerokopasmowa.pl/g2/oryginal/2011
    _12/aef77ce28e0ee0d2b2d56ecbbec7ad09.pdf

    Ten termin nazywa się "OSTATNIA MILA" :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 3. Data: 2019-03-08 10:21:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 07 Mar 2019 21:21:43 +0100, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

> [...]
    > czy to marzenie ściętej głowy i prosciej zmienić opa na taki co tam
    > ma zasięg i wypiąć się na Plusa po 20 latach?

    Jeżeli to Plus to w ogóle nie liczyłbym na to :)

  • 4. Data: 2019-03-08 12:16:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >czy to marzenie ściętej głowy i prosciej zmienić opa na taki co tam
    >ma zasięg i wypiąć się na Plusa po 20 latach?

    A co to z miejsce - dom, czy grzyby w lesie ?

    Bo chyba nie chcesz czekac na inwestycje bez zasiegu w domu.

    Ja bym tam d* nie zawracal i zmienil opa, ale jak chcesz dac szanse
    ... zadzwon, zapytaj gdzie sie dowiedziec o nowe BTS, poprosc o
    polaczenie, spytaj o te lokalizacje ... po czym spytaj kiedy wystapili
    z wnioskiem o zezwolenie.

    Bo jak jeszcze nie wystapili, to to na pewno dluuuugo potrwa.
    A jak wystapili ... to tez nie wiadomo.

    Ale mysle, ze sie nie dowiesz o plany rozwojowe, co pomoze szybciej
    podjac decyzje :-)

    A w ogole zglosiles, ze brak zasiegu ?
    Skad maja wiedziec ...

    J.

  • 5. Data: 2019-03-08 12:59:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ja mam na daczy szczątkowy zasięg wszystkich operatorów - i nic się nie
    zmienia od >15 lat. Raczej bym nie liczył na dostawianie czegokolwiek z
    wyjątkiem miejsc intensywnej zabudowy nowych dużych osiedli.

    I nie jest to jakieś totalne zadupie, tylko pod Ciechanowem, 6km od DK7.
    Sąsiad (gospodarstwo rolne, żeby nie było, że dacza się nie liczy) ma
    tak samo. Żeby zadzwonić, trzeba wyjść i szukać dobrego miejsca w
    obejściu...

    MJ

  • 6. Data: 2019-03-08 13:05:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >osiedli.

    >I nie jest to jakieś totalne zadupie, tylko pod Ciechanowem, 6km od

    Widac DK7 obstawiona i wiecej nie trzeba :-)

    >Sąsiad (gospodarstwo rolne, żeby nie było, że dacza się nie liczy) ma

    Na daczy pewnie nikt nie zameldowany ... to sie nie bedzie mozna
    pochwalic, ze wzrosl zasieg sieci liczony iloscia ludzi :-)

    >tak samo. Żeby zadzwonić, trzeba wyjść i szukać dobrego miejsca w
    >obejściu...

    Na taras !

    Albo sobie postawic taki talerz z wygodny fotelem w ognisku :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-03-08 14:05:05
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-03-07 21:21, Marek wrote:
> [...]
    > mu szansę, że się zorientują i dołożą komórkę by  zasięg poprawić czy to
    > marzenie ściętej głowy i prosciej zmienić opa na taki co tam ma zasięg i

    Chyba nie ma reguły, musiałbyś sprawdzić bezpośrednio u operatora. Tam,
    gdzie mam działkę letniskową, z dala od dużych miast, w ciągu ostatnich
    lat radykalnie poprawił się zasięg wszystkich opów, poza właśnie Plusem.

  • 8. Data: 2019-03-08 14:08:22
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Jeżeli to Plus to w ogóle nie liczyłbym na to :)

    Coś w tym musi być, ponieważ tam, gdzie mam działkę letniskową, w ciągu
    ostatnich lat radykalnie poprawił się zasięg wszystkich operatorów poza
    Plusem. Nawet Play w zeszłym roku wybudował własny BTS. A jeszcze z 8
    lat temu była to dziura praktycznie bez zasięgu.

  • 9. Data: 2019-03-08 14:30:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-08 o 14:08, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > Plusem. Nawet Play w zeszłym roku wybudował własny BTS. A jeszcze z 8
    > lat temu była to dziura praktycznie bez zasięgu.

    Jest nawet gorzej. Ostatnio PT4 stawia tylko nowe maszty a te powodują
    "zakłócenia" dotychczasowych sieci. Efekt taki, że użytkownicy na skraju
    zasięgu teraz nie mają wcale. Tak w ogóle to cała idea GSM oparta była
    od zawsze na zasięgu przy drogach i to było w głównej mierze brane pod
    uwagę. Boczne landy to nieopłacalna inwestycja a na dodatek im dalej w
    wieś tym większe problemy...bo ludzie nie chcą...bo się kury nie niosą i
    rak chodzi :)

  • 10. Data: 2019-03-08 15:21:48
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 07.03.2019 o 21:21, Marek pisze:
> [...]
    > mu szansę, że się zorientują i dołożą komórkę by  zasięg poprawić czy to
    > marzenie ściętej głowy i prosciej zmienić opa na taki co tam ma zasięg i

    Jeśli jest tam budynek i zasilanie to powinien pomóc repeater- swego
    czasu na potrzeby alarmu u klienta zakupiłem takie cudo, wątpiłem w jego
    działanie i nie kupiłem na fakturę tylko jako konsument na paragon żeby
    ewentualnie zwrócić- i o dziwo działa.
    Jakieś chińskie badziewie co nawet miało wejście-wyjście
    robaczkami/domkami opisane i metodą prób i błędów trzeba było sprawdzić;)
    Poniżej 200zł to kosztowało, zewnętrzna antena yagi ~8 elementów, z 10m
    kabla, wzmacniacz i mały dipol dookólny, komórki pokazują sygnał na
    full, teraz nawet transmisja danych z monitoringu przez to leci.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl