  • 1. Data: 2018-03-26 12:57:01
    Temat: Rozdzielczość matrycy
    Od: Misiek <m...@g...pl>

    Pytanie może głupie. Czy jeżeli matryca ma np. 14 mega pixeli i robimy
    zdjęcie w rozdzielczości 3 mega pixele, to czy wpływa to na jakość
    zdjęcia, szumy itp.?

    Pzdr.

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2018-03-26 18:14:27
    Temat: Re: Rozdzielczość matrycy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Misiek <m...@g...pl> writes:

    > Pytanie może głupie. Czy jeżeli matryca ma np. 14 mega pixeli i robimy
    > zdjęcie w rozdzielczości 3 mega pixele, to czy wpływa to na jakość
    > zdjęcia, szumy itp.?

    Powinno być mniej szumów, jeśli dobrze zrozumiałem pytanie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 3. Data: 2018-03-26 23:55:43
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 marca 2018 23:36:15 UTC+2 użytkownik n...@g...com
    napisał:

    > Może inaczej. Czy robiąc w rozdzielczości 3 mega pixele używana
    > jest tylko część matrycy, czy też pixele są jakoś
    > interpolowane.?

    Używana jest cała powierzchnia matrycy, rozdzielczość jest redukowana programowo.
    Po prostu więcej czujników odpowiada za utworzenie pojedynczego piksela obrazu.
    Pozdrawiam Marcin

  • 4. Data: 2018-03-27 07:51:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2018-03-26 o 23:55, Starzec z Gór pisze:

    > Używana jest cała powierzchnia matrycy, rozdzielczość jest redukowana programowo.
    > Po prostu więcej czujników odpowiada za utworzenie pojedynczego piksela obrazu.

    A stosunek sygnału do szumu poprawia się o pierwiastek z ilości pikseli
    matrycy przypadających na jeden piksel obrazu.

    P.P.

  • 5. Data: 2018-03-27 12:50:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Misiek " napisał w wiadomości grup
    >Może inaczej. Czy robiąc w rozdzielczości 3 mega pixele używana
    > jest tylko część matrycy, czy też pixele są jakoś
    > interpolowane.?

    Widzialem dwie wersje:
    -w trybie zoomu cyfrowego sa uzywane tylko te srodkowe
    -ale jak chcesz normalny kat, to wszystkie ... tyle ze to przy pelnej
    rozdzielczosci matryca interpoluje dane, bo ma przeciez filtr Bayesa.
    przy 1/2 nie musi ... ale czy tego jednak nie robi ... ktoz to wie, co
    tam sie w firmware kryje.

    IMO - wszelakie odtwarzacze bardzo chetnie skaluja, widac maja
    sprzetowa mozliwosc, to uzywaja, ale efekty sa oplakane.
    Nie ma jak to "naturalna" rozdzielosc, ewentualnie wlasnie dokladnie
    1:2.
    A one sobie skaluja dowolnie.

    w aparatach pewnie podobnie, ale moze te 3/14 to wlasnie dokladnie 1:2

    J.

  • 6. Data: 2018-03-28 17:57:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Misiek <malkonUSUŃt@go2.pl>" writes:

    > Czyli teoretycznie lepiej nie robić na pełnej rozdzielczości?

    Jeśli jej nie potrzebujemy, owszem.

    Czasem bywa tak, że aparat kiepsko zmniejsza rozdzielczość,
    i że program na pececie może to zrobić lepiej. Ale to powinny być jakieś
    niechlubne wyjątki.
    --
    Krzysztof Hałasa