  • 1. Data: 2019-02-19 15:21:18
    Temat: Rozmiar obrazu
    Od: Kamil <n...@t...pl>

    Witam

    Zastanawiałem się na jaka grupę napisać. Chodzi o współpracę telewizora
    z tunerem cyfrowym. na grupie o telewizji pewnie bym się niewiele
    dowiedział. Do rzeczy. Chodzi o dostosowywanie się telewizora do obrazu
    z tunera. 16:9, czy 4:3. W telewizorze mam opcję "Oryginalny", a w
    tunerze "Automatyczny" i wg źródła. Przy połączeniu przez HDMI większość
    kanałów jest odbieranych poprawnie. Niektóre się wyłamują. Po połączeniu
    przez modulator magnetowidu nie działa automatyka. Tuner Medion. Drugi
    tuner combo Cabletech działa dobrze we wszystkich konfiguracjach. I
    pytanie. Co decyduje/sygnalizuje do telewizora jak się przełączyć? Jest
    jakaś rada na wadliwe działanie tego mechanizmu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-02-19 18:23:34
    Temat: Re: Rozmiar obrazu
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 08:21:23 UTC-6 użytkownik Kamil napisał:
> [...]
    > pytanie. Co decyduje/sygnalizuje do telewizora jak się przełączyć? Jest
    > jakaś rada na wadliwe działanie tego mechanizmu?

    Nie ma rady.
    W praktyce to nie problem z mechanizmem jaki wspominasz.
    To problem z tym ze to nadawcy czesto wysylaja material z czarnymi paskami.

    Nie sposob przewidziec wszystkich mozliwosci ale zazwyczaj w dekoderze ustawiasz
    rozmiar/proporcje ekranu jaki ma telewizor a w telewizorze ustawiasz zeby nie
    kombinowal i pokazal wszystko co dostaje.

    I to jest najmniej problematyczne ustawienie. Od tego juz ewentualnie mozna odklikac
    sie recznie w przypadku konkretnego filmu czy kanalu jak kogos denerwuja te czarne
    paski czy wydluzone twarze.

  • 3. Data: 2019-02-20 08:26:47
    Od: AS <N...@p...onet.pl>

    W dniu 19.02.2019 o 15:21, Kamil pisze:
> [...]
    > wszystkich konfiguracjach. I pytanie. Co decyduje/sygnalizuje do
    > telewizora jak się przełączyć? Jest jakaś rada na wadliwe działanie

    Łącząc się analogowo po AV z telewizorem przez eurozłącze dekoder
    wymusza na telewizorze odpowiednie proporcje poziomem napięcia na
    odpowiednim pinie tego złącza. Puszczając sygnał przez modulator siłą
    rzeczy ta informacja ginie.

  • 4. Data: 2019-02-24 07:40:08
    Od: Kamil <n...@t...pl>

    W dniu 2019-02-20 o 08:26, AS pisze:

> [...]
    > wymusza na telewizorze odpowiednie proporcje poziomem napięcia na
    > odpowiednim pinie tego złącza. Puszczając sygnał przez modulator siłą

    Tuner combo Cabletech działa dobrze w po euroscart w magnetowidzie i do
    telewizora przez modulator. Natomiast wymuszanie 4:3, lub 16:9 nie
    działa po HDMI. Ginie sygnał przełączający? Każdy h.j na swój strój.
    Jeszcze do niedawna nawet telewizory odbierające sygnał bezpośrednio z
    anteny miały z tym kłopot. Obecnie już nie ma problemu. Jednak
    współpraca z tunerami przerasta pewnie możliwości kretynów programistów.
    To osobna bajka. Mam TV LG, który ma milion przycisków na pilocie, ale
    zabrakło miejsca na przyciski regulacji jasności, kontrastu i koloru co
    było normą przez kilkadziesiąt lat. Teraz aby dostać się do tych
    regulacji trzeba przejść drogę przez mękę (procedurę). Marzyło by się o
    możliwości zapamiętania nastaw dla każdego kanału. Przecież dla obecnego
    sprzętu to fraszka.