  • 1. Data: 2019-05-10 22:07:54
    Temat: Ruch prawostronny, ale czy zawsze?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Następująca sytuacja: środek miasta, droga dwujezdniowa po dwa pasy w
    każdym kierunku.

    Z jednej strony należy zawsze jeździć prawym pasem, o ile nie
    wyprzedzamy. Z drugiej zaś zderzenie z rzeczywistością i na pewnym
    odcinku prawy pas jest w złym stanie technicznym. Koleiny, zagłębienia i
    sam nie wiem co jeszcze. Samochodem przy 50km/h rzuca we wszystkie
    strony. Z kolei lewy pas jest w bardzo dobrym stanie.

    Czy w związku z tym mamy obowiązek trzymania się prawej? Nie chodzi tu o
    komfort jazdy lecz o to, że zwyczajnie niszczymy samochód na takich
    wertepach, a zarządca drogi z pewnością nam napraw nie zrekompensuje, o
    ile nie będą one konkretne, typu roztrzaskanie felgi i koniec jazdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-05-10 23:26:15
    Temat: Re: Ruch prawostronny, ale czy zawsze?
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-10 22:07, Marek S wrote:
> [...]
    > wertepach, a zarządca drogi z pewnością nam napraw nie zrekompensuje, o
    > ile nie będą one konkretne, typu roztrzaskanie felgi i koniec jazdy.

    Więc ...

    ... porównaj sobie polskiego kierowcę z niemieckim. Polski trzyma się
    lewej strony pasa, niemiecki prawej. Naprawdę. Nie da się tego nie
    zauważyć. Ale w Niemczech prawa krawędź drogi jest bez skazy. W Polsce
    ... 2 razy zniszczyłem całkowicie koło z felgą. A ostatnio przejechałem
    po dziurze i uwaliło się z opony wzmocnienie. Zgadnij którym kołem...

  • 3. Data: 2019-05-11 03:41:53
    Temat: Re: Ruch prawostronny, ale czy zawsze? Możliwie blisko.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > pas jest w bardzo dobrym stanie.
    >
    > Czy w związku z tym mamy obowiązek trzymania się prawej? --

    W PoRD jest napisane "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni".

  • 4. Data: 2019-05-11 08:30:32
    Od: p...@g...com

    Zlewamy przepisy. Na wyjeździe że Szczecina jest takie miejsce i nie będzie
    naprawione bo trwa przebudowa więc mimo że skręcam w prawo ciągnę lewym. Co jakiś
    czas jakiś nerwowy próbuje ciągnąć prawym i zawsze życzę mu powodzenia. CHWDD
    D jak drogowcom ;-)

  • 5. Data: 2019-05-11 11:07:40
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 23:26, kk pisze:

> [...]
    > ... 2 razy zniszczyłem całkowicie koło z felgą. A ostatnio przejechałem
    > po dziurze i uwaliło się z opony wzmocnienie. Zgadnij którym kołem...

    Bo masz jechać "z bezpieczną" prędkością :-)
    T.

  • 6. Data: 2019-05-11 22:29:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-11 o 03:41, JaLa pisze:

    > W PoRD jest napisane "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni".

    Czyli można to ująć inaczej: widzisz ubytek w jezdni, cokolwiek - wjedź
    i rozwal auto bo nie masz prawa ominąć przeszkody? Czy ta interpretacja
    powyższego zapisu jest prawidłowa?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2019-05-11 23:30:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.05.2019 o 22:29, Marek S pisze:

    > Czyli można to ująć inaczej: widzisz ubytek w jezdni, cokolwiek - wjedź
    > i rozwal auto bo nie masz prawa ominąć przeszkody? Czy ta interpretacja
    > powyższego zapisu jest prawidłowa?

    A jak myślisz?

    Shrek

  • 8. Data: 2019-05-12 20:55:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-11 o 23:30, Shrek pisze:

    > A jak myślisz?

    Myślę, że może to być bardziej skomplikowane - stąd pytanie. Świadome
    uszkodzenie pojazdu nie będzie honorowane przez ubezpieczalnię. Dlatego
    przypuszczam, że na tę okoliczność gdzieś jakiś zapis istnieje, który
    pozwoliłby omijać przeszkody, nawet kosztem zjechania na lewy pas.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2019-05-12 21:34:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2019 o 20:55, Marek S pisze:

> [...]
    > przypuszczam, że na tę okoliczność gdzieś jakiś zapis istnieje, który
    > pozwoliłby omijać przeszkody, nawet kosztem zjechania na lewy pas.

    Przecież dostałeś "możliwie blisko".

    Shrek

  • 10. Data: 2019-05-12 21:42:40
    Temat: Re: Ruch prawostronny, Możliwie blisko.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

> [...]
    > Dlatego przypuszczam, że na tę okoliczność gdzieś jakiś zapis istnieje,
    > który pozwoliłby omijać przeszkody, nawet kosztem zjechania na lewy pas.

    PoRD art. 16
    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać MOŻLIWIE blisko prawej krawędzi
    jezdni.