  • 11. Data: 2019-05-12 21:57:44
    Temat: Re: Ruch prawostronny, ale czy zawsze? Możliwie blisko.
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-12 o 21:34, Shrek pisze:

    > Przecież dostałeś "możliwie blisko".

    Pytanie czy "możliwie blisko" prawej krawędzi oznacza jazdę lewym pasem
    również? Obawiam się, że niekoniecznie.

    https://www.tvn24.pl/pomorze,42/jedziesz-lewym-pasem
    -mozesz-dostac-za-to-mandat,758525.html

    "Jak tłumaczą się zatrzymani przez policjantów kierowcy? - Mówią, że
    prawy pas jest w dużo gorszym stanie, że są dziury i koleiny.
    (http://www.tvn24.pl)"

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2019-05-12 22:07:31
    Temat: Re: Ruch prawostronny, Możliwie blisko.
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-12 o 21:42, JaLa pisze:

    > PoRD art. 16 4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać MOŻLIWIE
    > blisko prawej krawędzi jezdni.

    Nie musisz mantrować - przeczytałem, co napisałeś wcześniej. Ja nie
    pytam się o w/w przepis, bo go znam, lecz o istnienie jakiegoś innego,
    który dawałby możliwość zjechania na lewy w opisanej sytuacji.

    I nic więcej? Czyli jeśli zobaczysz np. ukradziony dekiel od studzienki
    (to autentyczny przypadek - na całej długości ulicy ukradli), to co zrobisz?

    a) Zatrzymasz się i będziesz tam stał tak długo, aż służby naprawią
    jezdnię? Np. miesiąc?
    b) Przejedziesz po dziurze urywając koło?
    c) Pogodzisz się z możliwością otrzymania mandatu i ominiesz przeszkodę
    lewym pasem? Złożysz donos na siebie samego? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2019-05-12 22:50:40
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 12-05-2019 o 22:07, Marek S pisze:

> [...]
    > c) Pogodzisz się z możliwością otrzymania mandatu i ominiesz przeszkodę
    > lewym pasem? Złożysz donos na siebie samego? :-)

    Punkt C jest jak najbardziej legalny: omijasz przeszkodę - dziurę w
    jezdni. Podobniej jakbyś kierował autobusem lub ciężarówką, to możesz
    jechać lewym pasem jeśli nad prawym wiszą zbyt nisko gałęzie. Albo
    tunel/wiadukt jest niższy nad prawym pasem i samochód mieści się tylko
    na lewym.

    yabba

  • 14. Data: 2019-05-13 06:49:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2019 o 21:57, Marek S pisze:

> [...]
    >

    > "Jak tłumaczą się zatrzymani przez policjantów kierowcy? - Mówią, że
    > prawy pas jest w dużo gorszym stanie, że są dziury i koleiny.

    To robisz zdjęcie i nie przyjmujesz mandatu.

    Shrek

  • 15. Data: 2019-05-13 10:51:59
    Temat: Re: Ruch prawostronny, ale czy zawsze?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-10 o 22:07, Marek S pisze:
> [...]
    > wyprzedzamy. Z drugiej zaś zderzenie z rzeczywistością i na pewnym
    > odcinku prawy pas jest w złym stanie technicznym. Koleiny, zagłębienia i
    > sam nie wiem co jeszcze. Samochodem przy 50km/h rzuca we wszystkie
    > strony. Z kolei lewy pas jest w bardzo dobrym stanie.
    >
    > Czy w związku z tym mamy obowiązek trzymania się prawej? Nie chodzi tu o
    > komfort jazdy lecz o to, że zwyczajnie niszczymy samochód na takich
    > wertepach, a zarządca drogi z pewnością nam napraw nie zrekompensuje, o
    > ile nie będą one konkretne, typu roztrzaskanie felgi i koniec jazdy.

    Jest taki jeden odcinek, który znam:

    https://goo.gl/maps/7JxXRDD7Wvx79GJcA

    od Wesołej / Starej Miłosnej do Warszawy.

    Dość często stała tam policja, większość osobówek jeździ lewym pasem,
    ale nie słyszałem, aby z tego powodu ktokolwiek został zatrzymany lub
    miał kłopoty.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2019-05-13 21:08:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-13 o 06:49, Shrek pisze:

    > To robisz zdjęcie i nie przyjmujesz mandatu.

    Ok, ale co dalej? Czy jest jakiś przepis, który pozwala nie przegrać
    takiej sprawy w sądzie?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2019-05-13 21:14:59
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-13 o 10:51, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Dość często stała tam policja, większość osobówek jeździ lewym pasem,
    > ale nie słyszałem, aby z tego powodu ktokolwiek został zatrzymany lub

    Osobiście też nie widuję takich akcji, lub nie wiem, że widuję, bo nie
    wiesza się billboardów z powodem zatrzymania w miejscu zdarzenia.
    Jednakże są akcje takie jak w Szczecinie, czy na Śląsku, gdzie wprost
    jest napisane, że to akcja.

    No i teraz załóżmy, że trafiasz w w/w miejscu na akcję. Zatrzymują i co
    wtedy? Mamy do dyspozycji jakąś skuteczną linię obrony? Mamy przepis, na
    który moglibyśmy się powołać?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2019-05-13 21:17:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-12 o 22:50, yabba pisze:

> [...]
    > jechać lewym pasem jeśli nad prawym wiszą zbyt nisko gałęzie. Albo
    > tunel/wiadukt jest niższy nad prawym pasem i samochód mieści się tylko

    O! Tego właśnie nie wiedziałem. Jak widać w dyskusji, wskazuje się na
    brak takiego zapisu. Czy możesz przytoczyć jakiś paragraf, który
    umożliwiałby kierowcy osobówki omijanie zrujnowanego prawego pasa?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2019-05-13 21:26:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.05.2019 o 21:08, Marek S pisze:

    > Ok, ale co dalej? Czy jest jakiś przepis, który pozwala nie przegrać
    > takiej sprawy w sądzie?

    Tak - zacytowany tu kilkukrotnie.

    Shrek

  • 20. Data: 2019-05-13 21:44:40
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-13 o 21:26, Shrek pisze:

    > Tak - zacytowany tu kilkukrotnie.

    Chcesz powiedzieć, że "możliwie blisko prawej krawędzi" może oznaczać
    lewy pas?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek