  • 1. Data: 2020-01-21 14:33:47
    Temat: Run na bank
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Czyli klienci masowo wyplacaja pieniadze z PBS.
    Gotowki moze zabraknac :-)
    https://www.pbsbank.pl/docman-wszystko/bfg/504-infor
    macja-o-przyczynach-i-skutkach-przymusowej-restruktu
    ryzacji-pbs

    Przelewy powinny dzialac, ale ... co Nowy bank zrobi, gdy pieniedzy
    zabraknie ?
    Kredyt z BFG czy z NBP ?
    To po co bylo restrukturyzowac, skoro na jedno wychodzi ?

    Czy jednak tylko nieliczni wyplaca ?
    A moze dla BFG lepiej, jesli udziela pozyczki a nie wyskakuje z kasy i
    liczy na syndyka ?
    A moze dla ludzi lepiej, jesli to jeden z niewielu bankow w rejonie i
    bedzie dzialal dalej ?

    P.S. To nie byl 1 dzien - to byly 4 dni, bo caly weekend ... i moze
    piatek.

    "Zdziwiło to nas, bo nie było żadnych informacji i nagle w mediach się
    okazało ze bank upada.
    Nie dzwonili do nas z banku i o niczym nie informowali.
    Napisali w internecie dopiero wtedy, gdy konta nie były już aktywne -
    podkreśliła jedna z kobiet oczekująca w kolejce przed oddziałem PBS w
    Domaradzu."

    No, akurat prasa fachowa pisala, ale bank istotnie nie - poprzestal na
    raporcie polrocznym.

    P.S.2
    "Jak informowaliśmy wczoraj, środki jednostek samorządu terytorialnego
    nie są objęte gwarancją.
    Oznacza to, że udało się uratować tylko 57 proc. pieniędzy samorządów.
    Pozostałe 43 proc. ma zostać przeznaczonych na uregulowanie długów
    banku, które wynoszą 182 miliony złotych."

    Czyli podatnik zaplaci ...

    P.S.3 ... a te samorzady to nie podlegaja prokuratorowi ?
    W zasadzie bylo do przewidzenia, tylko trzeba bylo fachowe portale
    czytac :-)

    J.

    P.S.4 tak sie wymadrzam, a sam mialem obligacje PBS i liczylem na duzy
    zysk :-)
    troche sie sprzedalo cudem w ostatnich dniach, troche przepadlo :-)

  • 2. Data: 2020-01-21 14:45:28
    Temat: Re: Run na bank
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Czyli klienci masowo wyplacaja pieniadze z PBS.

    Uuu ... powinien byc zakaz restrukturyzowania zima, bo kto zwroci
    zdrowie klientom :-)

    https://esanok.pl/2020/sanok-50-osob-pod-bankiem-kol
    ejka-od-1-w-nocy-zdjecia-00e7ts.html

    "Kolejka pod główną siedzibą banku o godzinie 6:30 liczyła około 50
    osób. Pierwsi klienci pojawili się pod bankiem około 1 w nocy. "

    J.

  • 3. Data: 2020-01-21 15:45:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Non, ciekaw, czy sprawa nie skończy się masową rzeźnią spółdzielni - choć z drugiej
    strony sprawa SK banku, która była 10 razy większa, jak widać samorządy niewiele
    nauczyła - chyba że tylko PiSowskie zostały w lokalnych spółdzielniach.
    Hmmm, PBS był jednym z dwóch największych spółdzielczych - więc pewnie był drugi (tak
    jak w tym kawale: "komunikat TASS - Rosjanin zajął zaszczytne drugie miejsce,
    Amerykanin był przedostatni") - bo największy jest ten krakowski.
    Widać awansował na drugie po upadku sk banku - więc z tymi spółdzielniami to pewnie
    tak jak z miastami na Węgrzech (Budapeszt ponad 2mln, następny Debreczyn 200k) -
    skoro pbs był 10 razy mniejszy od sk, a sk i tak był mniejszy niż krakowski.

    A co do rzezi - to oczywiście jak samorządy zabiorą kasę do komercyjnych.

    A w kłamczuszku było już o kolejkach pod "nowym bankiem bfg" (ciekawe, czy jak padnie
    kolejna spółdzielnia, to ją włączą do tego "nowego" czy też otworzą "nowy 2" itp.?),
    tak jak w zeszłym roku o kolejkach emerytów przed getoutem i ideą?

    Swoją drogą ciekawy zbieg z zakończeniem śledztwa w sprawie banków LCz i propozycji
    b. prezesa KNF o ksywie "baranek ofiarny"...

  • 4. Data: 2020-01-21 16:08:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >ponad 2mln, następny Debreczyn 200k) - skoro pbs był 10 razy mniejszy
    >od sk, a sk i tak był mniejszy niż krakowski.

    2.8 mld zl depozytow - to chyba porownywalny z SK.

    >A co do rzezi - to oczywiście jak samorządy zabiorą kasę do
    >komercyjnych.

    Ale komercyjne tez moga upasc.

    >A w kłamczuszku było już o kolejkach pod "nowym bankiem bfg"
    >(ciekawe, czy jak padnie kolejna spółdzielnia, to ją włączą do tego
    >"nowego" czy też otworzą "nowy 2" itp.?),

    Wydaje mi sie, ze beda chcieli ten Nowy przekazac jakiemus innemu
    bankowi.
    Chyba najprosciej bedzie sprzedac, i niech sie pozniej łącza. Albo od
    razu połączyc.
    Bo przekazac samych klientow i konta ... jakos dziwnie, ale przeciez
    wlasnie to zrobili.

    Wiec moze najprosciej bedzie utworzyc Nowy 2, albo po prostu kolejny
    Nowy, jesli stary Nowy zniknie :-)
    Ba - utworzyc trzeba z wyprzedzeniem, zeby czekal w gotowosci, a
    prezes bedzie drobne zarabial :-)

    >Swoją drogą ciekawy zbieg z zakończeniem śledztwa w sprawie banków
    >LCz i propozycji b. prezesa KNF o ksywie "baranek ofiarny"...

    Co by nie mowic, to jednak PBS mial od dawna klopoty, i chyba nawet
    nie dalo sie dluzej czekac.
    Ale jak Idea nie wykaze zysku, to tez sie nie da dluzej czekac :-)

    J.

  • 5. Data: 2020-01-21 18:40:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    [...]
    Uuuu robi sie grubo :-)

    500+ nie bedzie, trzynastek nie bedzie, nagrod nie bedzie ...

    https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-82-miliony-strat-
    samorzadow-po-restrukturyzacji-pbs-pieniedz,nId,4281
    261

    Bedzie musial Premier sypnac groszem ... bo grozi kleska wyborcza :)

    Na szczescie to drobne. Ale drobnymi budzet wydrukowany :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-01-21 18:43:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5e26fe71$0$500$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Gotowki moze zabraknac :-)
    > https://www.pbsbank.pl/docman-wszystko/bfg/504-infor
    macja-o-przyczynach-i-skutkach-przymusowej-restruktu

    Ponoć owce tak mają... Trzeba by zapytać RKluskę z Optimusa...

> [...]

    > Pozostałe 43 proc. ma zostać przeznaczonych na uregulowanie długów banku, które

    Nie chcesz chyba obciążyć urzędnika z samorządu?

    > P.S.3 ... a te samorzady to nie podlegaja prokuratorowi ?
    > W zasadzie bylo do przewidzenia, tylko trzeba bylo fachowe portale czytac :-)

    Po co?

    > P.S.4 tak sie wymadrzam, a sam mialem obligacje PBS i liczylem na duzy zysk :-)
    > troche sie sprzedalo cudem w ostatnich dniach, troche przepadlo :-)

    [przykro mi za mą kąśliwą uwagę z innego postu...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2020-01-21 20:15:33
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 11:44:13 UTC-6 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Nie chcesz chyba obciążyć urzędnika z samorządu?

    Hmmm. Te samorzadowe pieniadze to na lokatach byly czy na ROR-ach?

    Kiedys tu o to pytalem ale chyba nikt nie wyjasnil mi:
    Czy pieniadze na ROR-ach sa liczone jako rezerwa w oparciu o ktora mozna pozyczac
    pieniadze czy nie?

    Bo tu mi sie nieco nie zgadza jakim cudem i po co samorzad mialby trzymac kase na
    lokatach.
    Rownie dobrze kase aktualnie niepotrzebna mogli by wsadzac w gielde czy inne tfi co
    bylo by IMHO absurdem.

  • 8. Data: 2020-01-21 22:23:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Jan 2020 11:15:33 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Kiedys tu o to pytalem ale chyba nikt nie wyjasnil mi:
    > Czy pieniadze na ROR-ach sa liczone jako rezerwa w oparciu o ktora mozna pozyczac

    Raczej nie "rezerwa", bo slowo ma inne znaczenia, ale mozna pozyczac.

    > Bo tu mi sie nieco nie zgadza jakim cudem i po co samorzad mialby
    > trzymac kase na lokatach.

    Jak ma nadwyzke na pewien czas ...

    > Rownie dobrze kase aktualnie niepotrzebna
    > mogli by wsadzac w gielde czy inne tfi co bylo by IMHO absurdem.

    Jesli zarobia, to czemu nie. Ale ... oni chyba dlugi maja, a nie
    nadwyzki :-)

    Ale ... cos tam sie przebijalo, ze zabrano dotacje z Unii... Unii sie
    pewnie nie chce co miesiac placic.

    J.

  • 9. Data: 2020-01-22 00:04:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 144ncjewuhdyj$....@4...net

    > Jesli zarobia, to czemu nie. Ale ... oni chyba dlugi maja, a nie nadwyzki :-)

    - Trzeba mieć ciągłość finansową, więc nie
    można chwilowych nadwyżek użyć do spłat.
    - Kredyt bierzesz, by podzielić się ryzykiem z bankiem.
    - Bywa, że przedterminowe spłacenie kredytu nie jest korzystne.
    [- warto pożyczyć bankowi ze świadomością nadchodzącego padu
    banku, by dać premie zarządowi banku, który tymi premiami
    podzieli się z samoŻądnymi bliźnimi]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

    VicToryja młóci Seagatem w pętli -- remapując to, co nie chce dać się rozczytać
    z TimeOutem 20 ms w zakresie od 464100000 do 465000000 sektora, gdyż właśnie
    tam jest nagromadzenie problemów. Na razie mam 83 zrelokowane/zrelaksowane.

  • 10. Data: 2020-01-22 08:50:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    "J.F." 144ncjewuhdyj$....@4...net
    >- Trzeba mieć ciągłość finansową, więc nie
    > można chwilowych nadwyżek użyć do spłat.

    Trzeba miec kredyt elastyczny/odnawialny/limit kredytowy ..

    J.