  • 1. Data: 2017-08-05 18:10:29
    Temat: Rust
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jakie jest wasze zdanie na temat tego języka?
    Bardzo ciekawy, brakowało mi graficznego UI, ale jest teraz relm i conrod:
    http://relm.ml/relm-intro
    https://github.com/PistonDevelopers/conrod

    Czytałem że nie używa odśmiecania jak Go ale zupełnie inny sposób radzi
    sobie z wyciekami pamięci.

  • 2. Data: 2017-08-05 19:48:34
    Temat: Re: Rust
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Czytałem że nie używa odśmiecania jak Go ale zupełnie inny sposób radzi
    > sobie z wyciekami pamięci.

    kurde zwracam Ci honor - ty jednak jesteś prawdziwy rzetelny solidny
    powski ekspert... pamiętam ze studiów jak to chłopaki dyskutowali
    merytorycznie o wyciekach pamięci - to były czasy... widzę, że chyba
    wracają - przypomnę - 43 kandydatów na miejsce na pw...

  • 3. Data: 2017-08-05 20:13:51
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 05.08.2017 o 18:10, Borneq pisze:
    > Jakie jest wasze zdanie na temat tego języka?
    > Bardzo ciekawy, brakowało mi graficznego UI, ale jest teraz relm i conrod:

    Wchodzę na stronę https://www.rust-lang.org/pl-PL/
    Jest tam teraz wersja Rust 1.19.0.
    Przyjmuję domyślne ustawienia instalacji C:\Users\<username>\.cargo\bin
    i dodawany jest do PATH.
    Deinstalacja poprzez rustup self uninstall. Otrzymaliśmy 7 identycznych
    plików pod róznymi nazwami.
    Dla Windows Rust wymaga narzędzi budowania C++ dla Visual Studio co
    najmniej 2013.
    Przykładowo w katalogu D:\code\rust\ tworzymy podakatalog hello_world
    cargo init - tworzy nam strukturę projektu wraz z pustym projektem git.
    W podaktalogu src tworzy plik źródłowy biblioteki, ale zmienimy na main.rs:
    fn main() {
    println!("Hello, world!");
    }
    rustc src\main.rs tworzy w katalogu głównym exe a cargo build tworzy
    podkatalog target gdzie oprócz
    exe są pliki pomocnicze.
    Pora na coś większego: Z githuba ściągamy git clone
    https://github.com/PistonDevelopers/conrod.git
    Będąc w katalogu D:\code\rust\conrod\examples\ wołamy rustc hello_world.rs
    This example requires the `winit` and `glium` features. Try running
    `cargo run --release --features="winit glium" --example <example_name>`
    cargo run --release --features="winit glium" --example hello_world
    Ładuje się co trzeba. Ale podczas kompilacji błąd: eksperymentalna składnia
    rustup show pokazuje 1.16.0
    rustup update do 1.19.0
    Powstał plik wielkości 1.2 MB dający okienko Hello World
    Wszystko prawie dobrze, choć wyświetla się konsola wraz z okienkiem:
    należy mając wersję >= 1.18
    na początku crate (pliku źródłowego) napisać: #![windows_subsystem =
    "windows"]

  • 4. Data: 2017-08-06 11:54:19
    Od: s...@g...com

    Język jest sprawą drugorzędną. Ważniejsze są algorytmy oraz dostępne biblioteki.
    Jeśli chodzi o język to główne kryterium jest takie: czy jest kompilowany czy nie. Bo
    to ma największy wpływ na wydajność. A ponieważ C++ już został wynaleziony i
    rozpowszechnił się, to moim zdaniem należy się skupić właśnie na nim...

  • 5. Data: 2017-08-06 12:03:45
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, August 6, 2017 at 11:54:21 AM UTC+2, s...@g...com wrote:
    > Język jest sprawą drugorzędną. Ważniejsze są algorytmy oraz dostępne biblioteki.
    Generalnie dostępne narzędzia: środowiska, edytory, kompilatory,
    optymalizatory, itd.

    > Jeśli chodzi o język to główne kryterium jest takie: czy jest kompilowany czy nie.
    Nie zgodzę się że to jest główne kryterium. Wyobraź sobie język taki
    jak C++ który jest interpretowany? Ktoś chciał używać takiego języka?

    > Bo to ma największy wpływ na wydajność.
    A wydajność to już masz rację, że stanowi jedno z (czasami) ważnych
    kryteriów i tak samo masz rację, że kompilowanie wpływa na wydajność.

    > A ponieważ C++ już został wynaleziony i rozpowszechnił się, to moim zdaniem należy
    się skupić właśnie na nim...
    Moje zdanie jest podobne, ale przeciwko Javie nic nie mam, przeciwko
    nowym językom kompilowanym o składni podobnej do C++ i Java też nic
    nie mam.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-08-07 13:02:15
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 06.08.2017 o 12:03, M.M. pisze:
    > Generalnie dostępne narzędzia: środowiska, edytory, kompilatory,
    > optymalizatory, itd.

    Jest wtyczka RustDT do Eclipse. Pięknie podświetla składnię. Pod Linuxem
    dodatkowo (jeszcze nie sprawdzałem) jest nawet możliwość debugowania.
    Pod Windows są na razie problemy, bo wtyczka chce Gnu Debugger a binaria
    mają informacje w formacie Visual Studio. Ale jak wtyczka RustDT zacznie
    obsługiwać cdb.exe to już będzie całkiem świetnie.

  • 7. Data: 2017-08-07 13:04:17
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 06.08.2017 o 12:03, M.M. pisze:
    > Moje zdanie jest podobne, ale przeciwko Javie nic nie mam, przeciwko
    > nowym językom kompilowanym o składni podobnej do C++ i Java też nic
    > nie mam.

    Moje pierwsze wrażenia: bardzo trudno na początku jest skompilować aby
    nie było błędów czasu kompilacji. Ale to dobrze, bo w Rust więcej niż w
    innych językach zależy od kompilacji, aby nie było gorszych błędów czasu
    wykonania.

  • 8. Data: 2017-08-07 14:20:56
    Od: s...@g...com

    > Ale jak wtyczka RustDT zacznie
    > obsługiwać cdb.exe to już będzie całkiem świetnie.

    Co w tym świetnego?!? w Borland Turbo C++ debuger był w 1990 roku (pewnie jeszcze Cię
    wtedy nie było :0 ). To co teraz należy wymagać to dobry profiler i informowanie o
    wyciekach pamięci. Profiler Gnu ma, ale jakiś bardzo dziwny - potrafi czasem
    wyświetlić kilka razy informacje na temat danego konstruktora (co mi przeszkadzało
    gdyż zrobiłem sprytny skrypt który analizował plik profilera i miał pokazywać wycieki
    pamięci: http://szyk.jcom.pl/leakckr.html). Natomiast w VS jest profiler ale w wersji
    płatnej. W VS jest też wykrywanie wycieków pamięci ale z jakichś bliżej mi nie
    znanych powodów nie wyświetla jakich obiektów to dotyczy (a przecież jest coś takiego
    jak RTTI).

  • 9. Data: 2017-08-07 14:41:22
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Aug 2017 02:54:19 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > ma największy wpływ na wydajność. A ponieważ C++ j=
    > uż został wynaleziony i rozpowszechnił się, to moim zda=
    > niem należy się skupić właśnie na nim...

    Jestem za a nawet przeciw.

    C++ jest dobrym językiem, w którym da się zrobić wszystko. Ale to
    samo można powiedzieć o Asemblerze.

    Pomijam już paradygmat. (Czy wątki robione przez programistę są
    potrzebne w Haskellu? Czy dziedziczenie ma sens w Prologu?)

    Ale klasycznym przykładem na nieład w C++ jest rzutowanie. Są trzy
    nowe i te stare. Inny klasyk: da się w C++ zrobić long jump.

    Do tego problem braku new w embeded.

    Szablony są fajne. Diagnostyka błędów kodu z szablonami... poprawiono
    coś?

    Brak standardów co do GUI (ok, jest Qt).

    Ogólnie: język C++ jest cool, tyle że zaczyna przypominać szwajcarski
    scyzoryk z korkociągiem, szpadlem i parasolem.

  • 10. Data: 2017-08-07 14:43:10
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Aug 2017 03:03:45 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > ź sobie język taki
    > jak C++ który jest interpretowany?

    Ajtam, da się zrobić interpreter C. Był taki na Commodore 64.