  • 1. Data: 2018-05-20 19:12:23
    Temat: S-Video ale z dzwiekiem.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jak to zwykle bywa w elektronice konsumenckiej ktoś "zapomniał" dodać
    sygnał audio we wtyczce S-Video. Norma.

    Mam jednak urzadzenie które wyprowadza taki sygnał S-Video + osobno
    audio i zastanawiam sie nad gniazdem do niego. Czy bywały jakieś ślady
    koncepcji typu jedno gniazdo na wszystko, choćby stosowane w 1% sprzetu
    video? Nie pytam o SCART, jest *ogromne*, pytam coś w rozmiarze mini
    dina. Pytam czy były jakies próby standaryzowania, bo jak juz robić t
    może choć troche typowo. Wieksze numeracje pinów, np. 7 i 9 nie dodawały
    audio tylko inne sygnały więc to chyba ślepa uliczka.

  • 2. Data: 2018-05-20 19:32:59
    Temat: Re: S-Video ale z dzwiekiem.
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 20/05/2018 18:12, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > może choć troche typowo. Wieksze numeracje pinów, np. 7 i 9 nie dodawały
    > audio tylko inne sygnały więc to chyba ślepa uliczka.

    gniazdo monitora w C64. co prawda to DIN z extra pinami ale ma audio.

    https://ilesj.wordpress.com/2012/03/30/c64-av-cable-
    theory-and-practice/

    c.

  • 3. Data: 2018-05-20 19:39:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/20/2018 7:32 PM, Cezar wrote:
    > gniazdo monitora w C64. co prawda to DIN z extra pinami  ale ma audio.
    > https://ilesj.wordpress.com/2012/03/30/c64-av-cable-
    theory-and-practice/

    To ja wiem, przy czym od razu zaznaczam że współczesne DIN-8 nie wchodza
    w ówczesne gniazda. Jakieś 0.5mm różnicy.

    A calkiem serio, szukam takiego standardu wlasnie po to by to zamontowac
    w kilku urzadzeniach (w tym i komputerach 8-bit). Wtyczka Commodore
    nadaje się tak samo jak Atari ale cięzko mowić tutaj o standardzie...

    Na ten przykład jest sobie złącze stosowane w klonach ZX Spectrum o
    nazwie harlequin:

    http://trastero.speccy.org/cosas/JL/Harlequin/Docume
    ntacion/harlequin_rev_g.pdf

    (lewy gorny róg schematu)

    Nie wiem jednak czy to ma związek z jakimkolwiek standardem czy to
    radosna twórczość autora.

  • 4. Data: 2018-05-20 20:30:22
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > może choć troche typowo. Wieksze numeracje pinów, np. 7 i 9 nie dodawały
    > audio tylko inne sygnały więc to chyba ślepa uliczka.

    Nie oglądałeś?
    Wybierz sobie:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN#7-pin

  • 5. Data: 2018-05-20 20:42:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/20/2018 8:30 PM, t-1 wrote:
    > Nie oglądałeś?

    Ogladałem i stąd wniosek że "chyba nie ma".

    > Wybierz sobie:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN#7-pin

    Wybrać mogę tylko co z tego ;)

    Ponadto zawsze można stać się sławnym robiąc własny standard.

  • 6. Data: 2018-05-20 20:54:29
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Ogladałem i stąd wniosek że "chyba nie ma".

    > Wybrać mogę tylko co z tego ;)
    >
    > Ponadto zawsze można stać się sławnym robiąc własny standard.

    Po co własny jak masz np. 2 pierwsze z brzegu:

    6 pin - wyjście/wejście AV w telewizorach starszego typu np.
    Blaupunt,Siemens

    7 pin oraz 8 pin - wyjście TV-out w kartach graficznych ATI Radeon

    A jak mało to szukaj tu:

    http://pinouts.ru/

  • 7. Data: 2018-05-20 21:11:49
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Miałem też kamerę Sony z takimi kablami a/v:
    https://pl.aliexpress.com/sony-camcorder-av-cable_re
    views.html

  • 8. Data: 2018-05-20 21:13:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/20/2018 9:11 PM, t-1 wrote:
    > Miałem też kamerę Sony z takimi kablami a/v:
    > https://pl.aliexpress.com/sony-camcorder-av-cable_re
    views.html

    Też mam, ale to composite. Szukam jednak SVideo+audio.

  • 9. Data: 2018-05-20 22:28:10
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 20.05.2018 o 19:12, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > może choć troche typowo. Wieksze numeracje pinów, np. 7 i 9 nie dodawały
    > audio tylko inne sygnały więc to chyba ślepa uliczka.

    We wtyczce s-vhs nie występował sygnał audio. Dźwięk jest po dodatkowych
    cinch. https://pl.wikipedia.org/wiki/S-VHS

  • 10. Data: 2018-05-21 23:13:29
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 20.05.2018 o 19:39, Sebastian Biały pisze:
    theory-and-practice/

    > To ja wiem, przy czym od razu zaznaczam że współczesne DIN-8 nie wchodza
    > w ówczesne gniazda. Jakieś 0.5mm różnicy.

    bo DIN8 występuje w dwóch wersjach :)
    rozstaw pinów 262 lub 270 stopni