  • 1. Data: 2016-11-14 14:39:05
    Temat: SCART na Y-Pb-Pr w Smart TV (Samsung 2015)?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy z odtwarzacza DVD ze złączem SCART (Panasonic DVD Home Theater Sound System
    SA-HT75) da się wyjść na wejście telewizora Y-Pb-Pr (Samsung JU7000)?
    Telewizor Samsung rocznik 2015 nie ma niestety złącza SCART (Samsungi rocznik 2014
    miały SCART).
    Podłączyłem gruby kabel mający na jednym końcu SCART, a na drugim 6 x Cinch (RCA: 3x
    audiovideo OUT: biały, czarny, czerwony + 3x audiovideo IN: zielony, żółty,
    niebieski), niestety telewizor raportuje brak sygnału.
    Zwykłe podłączenie wyjścia analogowego Composite Video OUT (żółte złącze RCA) do
    wejścia Composite Video IN w TV (podobnie żółte złącze cinch) jest natomiast udane
    (daje obraz na TV, dźwięk nie ma znaczenia gdyż dźwięk i tak leci z głośników Home
    Theater).
    TV ma wejścia Component Y-Pb-Pr: czy wyjście SCART z odtwarzacza DVD może dać sygnał
    na takie wejście ('component')?
    Odtwarzacz DVD ma przy złączu SCART dwupozycyjny przełącznik s-Video/Video: czy w tym
    przypadku położenie tego przełącznika ma znaczenie (w odtwarzaczu podłączonym kablem
    2x SCART do Quintrixa CRT przełącznik był ustawiony w położeniu s-Video; OIDP przy
    s-Video luminancja leci osobnym przewodem niż chrominancja)?
    Odtwarzacz DVD ma jeszcze osobne wyjście s-Video: czy z wyjścia s-Video mozna
    wyciagnąć sygnał nadający się do wejscia komponentowergo Y-Pb-Pr ?

    A może istnieje inny sposób wykorzystania sygnałów RGB ze złącza SCART odtwarzacza
    (byle nie w cenie wyższej od parunastoletniego sprzętu ;)) ?

  • 2. Data: 2016-11-14 14:58:16
    Temat: Re: SCART na Y-Pb-Pr w Smart TV (Samsung 2015)?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-11-14 14:39, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Odtwarzacz DVD ma jeszcze osobne wyjście s-Video: czy z wyjścia s-Video mozna
    wyciagnąć sygnał nadający się do wejscia komponentowergo Y-Pb-Pr ?

    Kiepsko to widzę. Teoretycznie złącze SCART może mieć wyprowadzone
    sygnały component (Ypbpr), ale z tym się nie potkałem. Zazwyczaj ma
    zwykły composite (to co można podłączyć do żółtego chincha) i RGB,
    czasami s-video (rozdzielone sygnały Y i koloru, do component tego
    podłączyć się nie da).

    > A może istnieje inny sposób wykorzystania sygnałów RGB ze złącza SCART odtwarzacza
    (byle nie w cenie wyższej od parunastoletniego sprzętu ;)) ?
    Są konwertery RGB->component, np. taki:
    https://www.amazon.com/SPECIALTY-AV-SCART-Component-
    Converter-Genesis/dp/B004XSSDPO

    Piotr