  • 1. Data: 2011-09-13 13:57:07
    Temat: SMSy polepszają jakość dzięki smartfonom?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Zauważyliście tendencję że pisownia w SMSach pochodzących
    od gostków ze smartfonami jest znacznie lepsza niż od ludzi
    z telefonami z klawiaturą numeryczną? Czyżby specyficzny
    język SMSów pełen skrótów był na wymarciu wraz z nastającą
    erą smartfonów gdzie łatwiej i szybciej jest pisać niż na tych
    co trzeba było po 3-4 razy klawisz nacisnąc aby uzyskać R, S ?

  • 2. Data: 2011-09-13 17:28:08
    Temat: Re: SMSy polepszają jakość dzięki smartfonom?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zauważyliście tendencję że pisownia w SMSach pochodzących
    > od gostków ze smartfonami jest znacznie lepsza niż od ludzi
    > z telefonami z klawiaturą numeryczną? ...

    Nie, ale zauważyliśmy małą popularność smartfonów dla pisania na niusy

  • 3. Data: 2011-09-13 18:07:12
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-09-13 15:57, Pszemol pisze:
> [...]
    > erą smartfonów gdzie łatwiej i szybciej jest pisać niż na tych
    > co trzeba było po 3-4 razy klawisz nacisnąc aby uzyskać R, S ?

    na smarfonach latwiej jest pisac ? dobry zart :)))

  • 4. Data: 2011-09-13 18:32:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "mister" <b...@e...com> wrote in message

    > na smarfonach latwiej jest pisac ? dobry zart :)))

    A nie? Albo mają pełną klawiaturę, albo wyświetlają ją na ekranie.
    iPhone nawet umie obsłużyć normalną klawiaturę 101keys po BT...
    Sądzisz, że na takiej pisze się trudniej niż na klawiaturze
    numerycznej gdzie trzeba po 3-4 razy guziki naciskać i robić
    przerwy między guzikami aby się system nie "pomylił"
    w interpretacji Twoich intencji (chcesz wpisać drugie n, a nie o).

  • 5. Data: 2011-09-13 18:53:20
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-13 15:57, Pszemol wrote:
> [...]
    > erą smartfonów gdzie łatwiej i szybciej jest pisać niż na tych
    > co trzeba było po 3-4 razy klawisz nacisnąc aby uzyskać R, S ?

    To fakt, obecnie wiekszym problemem na smartfonie staje sie pisanie w
    sposob zwiezly, nie ten potluczony smsowy. Znacznie latwiej na
    smartfonie potraktowac smsa jak emaila. Chwilowa przesiadka z SGS2 czy
    N8 na jakiegos prostego SE, chyba W200 to byl koszmar.

  • 6. Data: 2011-09-13 19:10:04
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-09-13 20:32, Pszemol pisze:
> [...]
    > przerwy między guzikami aby się system nie "pomylił"
    > w interpretacji Twoich intencji (chcesz wpisać drugie n, a nie o).

    chyba masz bardzo male raczki, bo u mnie to jest loteria czy nacisne ta
    literke ktora pragne, czy ktoras wkolo niej. lepiej jest w pozycji
    poziomiej, ale pisanie w ten sposob nie zawsze jest wygodne.

  • 7. Data: 2011-09-13 19:11:34
    Od: Bart <b...@w...pl>

    W dniu 2011-09-13 20:07, mister pisze:

    > na smarfonach latwiej jest pisac ? dobry zart :)))

    Wypróbuj Swype - zmienisz zdanie co do tego czy to żart.

  • 8. Data: 2011-09-13 19:13:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j4o8r2$s6u$1@news.onet.pl...

> [...]
    > smartfonie potraktowac smsa jak emaila. Chwilowa przesiadka
    > z SGS2 czy N8 na jakiegos prostego SE, chyba W200 to byl koszmar.

    Mam takie same odczucia. Nawet włączyłem w swoim iPhone4
    licznik znaków aby nie przekraczać tych 160 i dzielić jednego
    mojego SMSa na dwa u odbiorcy... To pomaga pisać zwięźlej.

    A tak przy okazji, czy ktoś się orientuje w jakim standardzie
    kodują się polskie ogonki wpisywane do SMSów? Licznik
    znaków inkrementują tylko o jeden, więc nie jest to unicode...
    A jeśli nie unicode tylko jakies 8-bitowe ASCII to które?

    Często mam ochotę pisać z ogonkami SMSy bo iPhone mi to
    umożliwia ale nie wiem czy po drugiej stronie zostanę dobrze
    odczytany - jakie są warunki do spełnienia tutaj aby poprawnie
    odczytać zakodowane ogonki?

  • 9. Data: 2011-09-13 19:19:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > chyba masz bardzo male raczki, bo u mnie to jest loteria czy nacisne
    > ta literke ktora pragne, czy ktoras wkolo niej. lepiej jest w pozycji
    > poziomiej, ale pisanie w ten sposob nie zawsze jest wygodne.

    Rączki mam wbrew pozorom całkiem duże...
    I to nie jest wyłącznie moja ocena - nauczycielka fortepianu
    była zafascynowana tym ile klawiszy jestem w stanie na
    klawiaturze objąć jedną ręką :-) Mówiła mi w podstawówce
    że karierę zrobię na klawiaturze - i w sumie miała rację... :-)
    Pomyliła się tylko co do rodzaju klawiatury ;-)

    Może to nie ręce tylko mam po prostu lepszy touchscreen?
    Bardziej precyzyjny od tego w Twoim telefonie? Jaki masz telefon?

    Tak czy inaczej szybciej pisze się na smarfonie pełnymi zdaniami
    niż na telefonie z klawiaturą numeryczną, gdzie jest wtedy pokusa
    duża do skracania niemożebnie tekstów. Tu w USA skracają już do
    tego stopnia że to się robi śmieszne. Nawet "ok" skracają do "k".
    Albo "you" do "u". "I don't know" to jest "Idk" - no bez jaj... :-)

  • 10. Data: 2011-09-13 19:33:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > tego stopnia że to się robi śmieszne. Nawet "ok" skracają do "k".
    > Albo "you" do "u". "I don't know" to jest "Idk" - no bez jaj... :-)

    W sumie jak sobie policzymy minimalną liczbę wymaganą
    do wpisania tych często używanych wyrazów to wiadomo
    czemu zostały skrócone:

    'ok' na pełnej klawiaturze smartfona to dwa pyknięcia i SEND.
    'ok' na klawiaturze numerycznej to trzy pyknięcia w szóstkę,
    dwa pyknięcia w 5 i SEND, w sumie 6 zamiast trzech ruchów.
    Natomiast 'ok' zastąpione 'k' daje dwa pyknięcia w 5 i SEND.

    Jedyna zaleta klawiatury numerycznej nad touchscreenem
    (i być może też nad mikro-klawiaturą typu blackbery) jest
    taka, że można napisać odpowiedź na SMSa nie patrząc
    na telefon, np. przy prowadzeniu samochodu lub rowera :-)
    O ile ktoś ma automatyczną skrzynkę biegów w aucie, bo
    inaczej braknie rąk do trzymania kierownicy jedną a zmianą
    biegów drugą ręką... :-)))