  • 1. Data: 2017-06-21 07:50:20
    Temat: SPI SCLK maksymalna częstotliwość
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    W dokumentacji układów scalonych z interfejsem SPI jest podana
    maksymalna częstotliwość zegara SCLK. Jeśli układ jest wybrany
    poprzez swój pin nSS, interpretacja tej wartości jest jasna.
    Ale jak to się ma do sytuacji, gdy układ nie jest wybrany?
    Moim zdaniem wtedy SCLK może być wielokrotnie wyższe od maksimum
    danego układu, ale chciałbym się upewnić.

    Przykład realny: PCF2127 (SCLK_MAX=6,5MHz) i Si4703 (SCLK_MAX=2,5MHz)
    znajdują się na wspólnej szynie. Chciałbym z każdym z nich komunikować
    się z maksymalną prędkością, na jaką dany układ pozwala poprzez
    dynamiczną rekonfigurację SPI. Czy jeśli wybiorę PCF i zacznę nadawać
    na 6,5MHz, to czy Si to zignoruje?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2017-06-21 09:40:04
    Temat: Re: SPI SCLK maksymalna częstotliwość
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > się z maksymalną prędkością, na jaką dany układ pozwala poprzez
    > dynamiczną rekonfigurację SPI. Czy jeśli wybiorę PCF i zacznę nadawać

    Gdzieś mi się obiło (definicja SPI?), że gdy EN dla danego
    układu jest wysoki, to piny danych są w wysokiej impedancji.
    To chyba jednoznacznie odpowiada na Twoje wątpliwości.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 3. Data: 2017-06-21 10:37:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Jun 2017 07:50:20 +0200, Piotr Wyderski
    > się z maksymalną prędkością, na jaką dany układ pozwala poprzez
    > dynamiczną rekonfigurację SPI. Czy jeśli wybiorę PCF i zacznę
    nadawać
    > na 6,5MHz, to czy Si to zignoruje?

    Nie rozumiem pytania, jeśli układ nie jest wybrany, to jego interfejs
    spi jest martwy (stan wysokiej impedancji), to z jakich powodów ma go
    interesować co się dzieje wtedy na magistrali?
    Wielokrotnie używałem takiej dynamicznej zmiany sck gdy np. jeden z
    układów na magistrali miał max sck 2MHz a drugi 20MHz..

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-06-21 10:45:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-21 o 07:50, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > się z maksymalną prędkością, na jaką dany układ pozwala poprzez
    > dynamiczną rekonfigurację SPI. Czy jeśli wybiorę PCF i zacznę nadawać

    Jedyne nad czym bym się zastanawiał, to przy jakich założeniach podane
    jest te 6,5MHz dla PCF. Czy podłączony, nieaktywny Si nie wnosi
    przypadkiem za dużych pojemności do SPI utrudniając komunikację.
    Ale to jest tylko gdybanie, bo realnie nigdy nie rozwiązywałem takiego
    problemu.

    Według mnie (jeśli z danych katalogowych nie wynikało by że jest na
    pewno OK) trzeba na jednym prototypie wypróbować pracę na f większej niż
    te 6,5MHz o może 20% i wtedy uznać, że na wszystkich sztukach na 6,5M
    zadziała bez problemu.
    P.G.

  • 5. Data: 2017-06-21 16:00:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Jun 2017 10:45:32 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Czy podłączony, nieaktywny Si nie wnosi
    > przypadkiem za dużych pojemności do SPI utrudniając komunikację.

    A stan "wysokiej impedancji" to jaka jest pojemność? :)

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-06-21 16:03:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-21 o 16:00, Marek pisze:

    > A stan "wysokiej impedancji" to jaka jest pojemność? :)

    Na pewno nie zerowa.
    P.G.

  • 7. Data: 2017-06-21 18:33:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    MKi <e...@t...op.pl> napisał(a):
    > Gdzieś mi się obiło (definicja SPI?), że gdy EN dla danego
    > układu jest wysoki, to piny danych są w wysokiej impedancji.
    > To chyba jednoznacznie odpowiada na Twoje wątpliwości.

    Ale pytanie nie było o piny danych, tylko pin zegara. On i tak ma stan
    wysokiej impedancji bo jest wejściem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2017-06-21 19:27:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Jun 2017 16:03:41 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Na pewno nie zerowa.

    A znasz praktyczne obwody elektryczne z niezerową pojemnością? :)

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-06-21 20:04:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-21 o 19:27, Marek pisze:

    > A znasz praktyczne obwody elektryczne z niezerową pojemnością? :)

    Nie wiem o co Ci chodzi.
    Wszystkie mają niezerową pojemność.
    P.G.

  • 10. Data: 2017-06-21 23:15:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Jun 2017 20:04:12 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Nie wiem o co Ci chodzi.
    > Wszystkie mają niezerową pojemność.

    No właśnie i czy z tym jest jakiś problem? Skoro sck przełącza się w
    stan HZ, mając jednak jakąś (jak sam stwierdziłeś) tam niezerewą
    pojemność stwarza to jakiś realny problem w tym konkretnym
    zastosowaniu jakie masz na mysli?

    --
    Marek