  • 1. Data: 2019-05-26 22:18:17
    Temat: SSD
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Witajcie!
    Co to jest za firma w ogóle:
    Dysk SSD Apacer Panther AS350 256GB SATA3 2,5''
    ?
    Pytam się, bo sobie dysk ssd chcę kupić.
    Ok 250 Giga będzie chyba wystarczające?S ateraz nawet za 80 zł dyski 120
    giga jak widzę. czemu to tak spadło z cena? Czy jakiś przełom
    technologiczny jest?

  • 2. Data: 2019-05-26 23:24:31
    Temat: Re: SSD
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-26 o 22:18, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > Ok 250 Giga będzie chyba wystarczające?S ateraz nawet za 80 zł dyski 120
    > giga jak widzę. czemu to tak spadło z cena? Czy  jakiś przełom

    Nie, po prostu SSD stale tanieją.

    Jeśli masz dobrą okazję i dysk kosztuje maksymalnie 120 zł - możesz go
    kupić. Więcej bym za niego nie dał.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 3. Data: 2019-05-27 00:21:28
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 26.05.2019 o 23:24, Filip454 pisze:

    > Nie, po prostu SSD stale tanieją.
    >
    > Jeśli masz dobrą okazję i dysk kosztuje maksymalnie 120 zł - możesz go
    > kupić. Więcej bym za niego nie dał.
    > Dysk ssd 250 Giga starczy na / i na /home. Trzeba tylko przemontować
    /home/user/Download i /home/user/Virtualbox

    A co z /tmp ?

    Mówię oczywiście o Linuxie bo Windows to bym na 250 Gga nie stawiał.

  • 4. Data: 2019-05-27 01:19:27
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-27 o 00:21, Smok Eustachy pisze:

    > /home/user/Download i /home/user/Virtualbox
    >
    > A co z /tmp ?
    >
    > Mówię oczywiście o Linuxie bo Windows to bym na 250 Gga nie stawiał.

    Po to kupujesz SSD, żeby system szybciej działał na małych plikach.
    Usuwanie tempa jest dziś bez sensu. Jeśli używasz nałogowo torrentów, po
    prostu przestaw sam folder z pobieraniem. Nie zajedziesz tak szybko jak
    kiedyś nowych modeli. To nie czasy kontrolera SandForce.

    Dlaczego byś nie stawiał Windowsa? 250 wystarczy w zupełności.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 5. Data: 2019-05-27 01:49:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-26, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:

    > /home/user/Download i /home/user/Virtualbox
    >
    > A co z /tmp ?
    >
    > Mówię oczywiście o Linuxie bo Windows to bym na 250 Gga nie stawiał.

    Jeśli jesteś jedynym faktycznym uzytkownikiem to w ogóle bym sie nie
    bawił w podziały. Ewentualnie jesli jestes takim smieciarzem dyskowym
    jak ja, to moją praktyka od lat jest alokacja na całego Linuksa
    pojedynczej partycji w granicach 20-50GB a reszta na partycję "DATA",
    która de facto u mnie działa jako rozszerzenie /home/jajaja
    (podlinkowane Download/Pictures/Music/Video/Documents i reszta śmieci)

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-05-27 07:36:35
    Od: ń <...@...n>

    Dałem do RAM ;-)

    -----

  • 7. Data: 2019-05-27 10:41:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Smok Eustachy" 5ceaf48a$0$17364$6...@n...neostrada.pl

    > Dysk SSD Apacer Panther AS350 256GB SATA3 2,5''?

    > Ok 250 Giga będzie chyba wystarczające?S ateraz nawet za 80 zł
    > dyski 120 giga jak widzę. czemu to tak spadło z cena? Czy jakiś
    > przełom technologiczny jest?

    SATAnizm jest uśmiercany za sprawą NVMe, więc tanieje.
    120 GB to mało. Wkrótce RAMka mniejsza niż 32 GiB będzie małą. :)
    Ogólnie produkcja wszystkiego tanieje.

    https://quicksaveonline.pl/dysk-ssd-apacer-as350-pan
    ther-128gb-sata3-2-5-560-540-mb-s-7mm-tlc.html
    Dysk SSD Apacer AS350 Panther 128GB SATA3 2,5" (560/540 MB/s) 7mm, TLC

    "Smok Eustachy" 5ceb1168$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > A co z /tmp ?

    Część katalogów możesz umieścić na RAMdysku -- zwykle
    jest szybszy niż najszybsze dyski SSD.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-05-27 10:48:00
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mówię oczywiście o Linuxie bo Windows to bym na 250 Gga nie stawiał.

    Słusznie.
    Na 120GB Intel mSata mam W8 i W10. (przydział po połowie)

    --
    marfi

  • 9. Data: 2019-05-27 15:56:30
    Od: s...@g...com

    DOWNLOAD mnie się nie zmieści i dyski wirturarne z Ubuntu.

  • 10. Data: 2019-05-27 17:47:48
    Od: Netx <n...@g...pl>

    > SATAnizm jest uśmiercany za sprawą NVMe, więc tanieje.
    Dobrze że tanieją i może za sprawą nvme, jednak: Tak sobie spojrzałem
    przed chwilą na dyski SSD na Allegro. Po zaznaczeniu *"nowe"*: dysków
    M.2/2280 jest w tej chwili 2358 ofert a SSD/2.5"/SATA jest cztery razy
    więcej ofert. Można by więc odnieść wrażenie że SSD/Sata/2.5" ma się
    dobrze, ale może to pozory?
    Wydaje mi się także że w 2.5" obudowie SSD można zmieścić więcej
    pojemności niż w M.2 - ze względu na większą fizyczną objętość 2.5"

    > 120 GB to mało. Wkrótce RAMka mniejsza niż 32 GiB będzie małą. :)
    > Ogólnie produkcja wszystkiego tanieje.
    Zgadzam się że 120GB to mało na system. Ja mam wszystko (system,
    programy, dane, zdjęcia, multimedia) na SSD i zajmuję 590GB - jak
    właśnie sprawdziłem. Już się trochę szczypię z wgrywaniem nowych rzeczy
    na SSD i spycham do NASa (na HDD). Marzy mi się 2TB SSD - mógłbym część
    rzeczy z NASa mieć lokalnie i trzymać kilka kopii Skyrim S.E. (gra) w
    różnych zmodowanych wersjach. Tu zresztą nvme ma przewagę nad sata:
    szybciej mogę zrobić kopię katalogu z grą (około 20GB).