  • 1. Data: 2019-02-17 14:50:00
    Temat: SSD SSD nierówne
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Nawet mocne zestawy mają czasem SSD, które nie jest najszybsze.
    A jeśli chodzi o szybkie, to jest
    Dysk SSD HP EX920 512GB PCIe x4 NVMe
    który ma normalną a nie absurdalną cenę i jest dużo szybszy niż zwykłe
    SSD, na podstawie https://ssd.userbenchmark.com

  • 2. Data: 2019-02-17 16:36:12
    Temat: Re: SSD SSD nierówne
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-02-17 o 14:50, Borneq pisze:
> [...]
    > A jeśli chodzi o szybkie, to jest
    > Dysk SSD HP EX920 512GB PCIe x4 NVMe
    > który ma normalną a nie absurdalną cenę i jest dużo szybszy niż zwykłe

    urzekła mnie Twoja historia...

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-02-17 16:54:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2019 14:50:00 +0100, Borneq napisał(a):

> [...]
    > A jeśli chodzi o szybkie, to jest
    > Dysk SSD HP EX920 512GB PCIe x4 NVMe
    > który ma normalną a nie absurdalną cenę i jest dużo szybszy niż zwykłe

    Fajna stronka. Moim typem byłby:
    970 Evo NVMe PCIe M.2 500GB
    Tylko 150 zł więcej, i poniżej 1zł/GB

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-02-17 20:32:42
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 17.02.2019 o 14:50, Borneq pisze:
> [...]
    > A jeśli chodzi o szybkie, to jest
    > Dysk SSD HP EX920 512GB PCIe x4 NVMe
    > który ma normalną a nie absurdalną cenę i jest dużo szybszy niż zwykłe

    Plextor M8Pe tańszy

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzš z drzew, na które nie

  • 5. Data: 2019-02-17 20:45:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-02-17 o 20:32, Nathan pisze:

    > Plextor M8Pe tańszy

    I wolniejszy. Ten EX920 zapinkala, mam w laptopie.
    Ale inna sprawa to ten główny post, nie wiem co miał znaczyć, jakaś
    reklama HP z gazetki szkolnej czy świata młodych?

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2019-02-17 21:44:59
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 17.02.2019 o 20:32, Nathan pisze:> W dniu 17.02.2019 o 14:50,
    > Plextor M8Pe tańszy
    Na Allegro dużo droższy o podobnej pojemności

  • 7. Data: 2019-02-17 23:01:01
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 17.02.2019 o 20:45, Irokez pisze:
    > I wolniejszy. Ten EX920 zapinkala, mam w laptopie.
    > Ale inna sprawa to ten główny post, nie wiem co miał znaczyć, jakaś
    > reklama HP z gazetki szkolnej czy świata młodych?

    Raczej reklama strony userbenchmark.com, dzięki niej ma informację jak
    szybki jest procesor AMD Ryzen.

  • 8. Data: 2019-03-03 22:31:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    > A jeśli chodzi o szybkie, to jest
    > Dysk SSD HP EX920 512GB PCIe x4 NVMe
    > który ma normalną a nie absurdalną cenę i jest dużo szybszy niż zwykłe

    Jakaś dziadowska opowieść. Szybkość SSD nie zależy wyłącznie od samego
    SSD. Mam na płycie główne w kontrolery. Ten sam SSD na jednym daje R/W
    na poziomie 500, a na drugim o połowę mniej. W związku z takimi
    opowieściami: mam szybki, czy powolny SSD?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2019-03-03 22:32:44
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-03 o 22:31, Marek S pisze:

    > Jakaś dziadowska opowieść. Szybkość SSD nie zależy wyłącznie od samego
    > SSD. Mam na płycie główne w kontrolery.

    Tekst mi się rozjechał. Miało być, że mam na płycie głównej 2 kontrolery

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2019-03-03 23:35:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek S" q5hh3s$52r$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > na jednym daje R/W na poziomie 500, a na drugim o połowę mniej.
    > W związku z takimi opowieściami: mam szybki, czy powolny SSD?

    Transfery mechanicznych szybkich dysków mechanicznych HDD
    sięgają powyżej 350 MB/s -- jeśli Twój SSD ma mniej niż
    300 MB/s, to chyba słabo. ;)

    Poważniej -- nie w transferach, lecz w opóźnieniach tkwi
    przysłowiowy diabeł. Powolne półprzewodnikowe SSD obsługują
    tysiąc razy więcej IOPSów niż szybkie mechaniczne HDD. Ponadto
    do SSD jest NVMe miast archaicznego już SATA, co (za sprawą
    kolejkowania (NVMe jest mniejszym obciążeniem dla CPU i reszty
    komputera niż SATA)i wielozadaniowości) stawia SSD w jeszcze
    lepszej pozycji względem HDD.

    -=-

    W praktyce nawet 200 MB/s nie potrzebujemy zbyt często.
    Ale (być może wbrew pozorom) 200 kIOPSów -- owszem!!!
    Dlatego tak dzieje się, że zwykle piszmy mało (4 KB
    to całkiem ;) spory zapis jednorazowy) i zależy nam
    na bardzo krótkim czasie dostępu, nie na zawrotnych
    transferach -- sięgających gigabajtów na sekundę...

    --