  • 1. Data: 2018-06-19 11:14:54
    Temat: STM32 - CubeMX, lwIP oraz ENC28J60
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jakoś tak się złożyło, że do tej pory nie miałem bliżej do czynienia z
    rodziną STM32. Zaczynałem od AVR-ów, potem przerzuciłem się na PIC32 (i
    to na ich robię większość projektów) w międzyczasie przyglądając się też
    rodzinie 8051. Teraz jednak postanowiłem nadrobić zaległości.

    Opierając się na materiałach ze strony Forbot skonfigurowałem środowisko
    złożone z CubeMX (program do graficznego konfigurowania i generowania
    projektów), System Workbench (IDE oparte na Eclipse) oraz bibliotek HAL.

    Z tego co widzę CubeMX pozwala na naprawdę rozbudowaną konfigurację
    peryferiów, sygnałów zegarowych itp. Jest także sekcja "Middlewares",
    która pozwala dodać do projektu gotowe, wstępnie skonfigurowane
    biblioteki, jak FatFS czy FreRTOS. Jest też stos lwIP. Problem polega na
    tym, że opcja jego dodania pojawia się tylko po wybraniu mikrokontrolera
    posiadającego wbudowany sterownik Ethernetu z interfejsem RMII/MII.
    Ja jednak w paru projektach chciałbym skorzystać ze starego, dobrego
    ENC28J60 - mniej ścieżek, łatwiejszy projekt PCB i brak szybkich sygnałów.

    Istnieje jakiś sposób, żeby wytłumaczyć CubeMX, że powinien dodać lwIP,
    pozwalając na podpięcie sterownika ENC28J60? Czy też wszystko trzeba
    będzie robić ręcznie?

  • 2. Data: 2018-06-19 20:17:43
    Temat: Re: STM32 - CubeMX, lwIP oraz ENC28J60
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 19.06.2018 o 11:14, Atlantis pisze:

    > Opierając się na materiałach ze strony Forbot skonfigurowałem środowisko
    > złożone z CubeMX (program do graficznego konfigurowania i generowania
    > projektów), System Workbench (IDE oparte na Eclipse) oraz bibliotek HAL.

    System Workbench miało jeszcze jakiś sens jakieś 1,5 roku temu. Ale
    teraz jest True Studio, dla STM32 bezpłatne w pełnej wersji, z bajerami
    w stylu trace, rtos-aware-debugging itd. Działa "od strzału" pod każdym
    systemem operacyjnym, bez jakiejś rzeźby z konfigurowaniem programatorów
    i debagerów.

    > Istnieje jakiś sposób, żeby wytłumaczyć CubeMX, że powinien dodać lwIP,
    > pozwalając na podpięcie sterownika ENC28J60? Czy też wszystko trzeba
    > będzie robić ręcznie?

    Trzeba ręcznie, Cube generuje kod tylko do tego co jest w procku, nie na
    zewnątrz.

    Jakub Rakus