  • 1. Data: 2018-03-04 21:51:31
    Temat: STM32F103C8T6 + USB Mass Storage
    Od: d...@g...com

    Kochana grupo, czy ktoś ma jakieś działający przykład na USB Mass Storage (RAM) pod
    w/w procek?

    Jakiś czas temu nabyłem jedną z tych tanich (chińskich?) płytek STM32 z micro-USB i
    diodą. Cały dzisiejszy dzień próbuję postawić na tym jakiś projekt mass-storage
    (który trzyma zawartość na zasadzie ramdisku). Przeszedłem już kilka środowisk (Keil,
    IAR, CoIDE, itp.), dziesiątki różnego typu przykładów, od producentów itp. A to
    brakujące pliki, a to przykład wymaga dodatkowych elementów (karta SD), a to się
    kompiluje ale nie wstaje, ogólnie powoli zaczynam tracić nadzieję. Dodam że płytka
    programuje się i debuguje bez problemów. Będę wdzięczny za jakąś pomoc z tym.

  • 2. Data: 2018-03-04 22:36:55
    Temat: Re: STM32F103C8T6 + USB Mass Storage
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 04.03.2018 o 21:51, d...@g...com pisze:
    > Kochana grupo, czy ktoś ma jakieś działający przykład na USB Mass Storage (RAM) pod
    w/w procek?

    Próbowałeś wygenerować projekt przez STM32CubeMX?

  • 3. Data: 2018-03-04 23:26:22
    Od: d...@g...com

    > Próbowałeś wygenerować projekt przez STM32CubeMX?

    Dzięki! Popróbuję. A tymczasem znalazłem możliwą przyczynę:
    "The USB standard requires a 1.5 k? pullup resistor on D+, but this board is known to
    have a wrong value (R10 on the board). It ships with either a 10 k? resistor or a 4.7
    k? resistor, but it should be replaced with a 1.5 k? resistor, or put an appropriate
    resistor value (e.g 1.8 k?) in between PA12 and 3.3V. It is also true that some PCs
    are tolerant of incorrect value so, before you change the resistance, you can try if
    it works in your case."

  • 4. Data: 2018-03-06 08:43:46
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    d...@g...com wrote:

> [...]
    > nie wstaje, ogólnie powoli zaczynam tracić nadzieję. Dodam że płytka
    > programuje się i debuguje bez problemów. Będę wdzięczny za jakąś pomoc z
    Ale probujesz coś użytecznego zrobić (mało miejsca) czy tylko sprawdzić aby
    się upewnić że to jest możliwe.
    Jeśli ta druga opcja to Ci powiem, że to mi zadziałało jak wgrałem jakiś
    przykład, chyba z cube (?), tak dla sprawdzenia, bez funkcji r/w sektorów.
    Komputer rozpoznał jako massstorage

    jp

    --

    www.flowservice.pl