  • 1. Data: 2016-12-23 16:15:03
    Temat: STM32F4, problem z PLL (asm)
    Od: Marcin Kulas <h...@k...net>

    Witam.

    Odzywam się bardzo rzadko, bo czasu coraz mniej na hobby,
    ale tym razem muszę, bo zaraz nie będę miał czego rwać z głowy.

    Do tej pory grzebałem w 8-bitowych AVR-ach i je rozumiałem.
    Postanowiłem liznąć ARM-a. Padło na Cortex M4, konkretnie
    płytkę Discovery z STM32F429ZI. Interesuje mnie wyłącznie
    assembler i od tej strony się do tego zabrałem, chcąc poznać
    rdzeń i dostępne peryferia.

    Problem:

    Podczas inicjacji MCU chcę ustawić SYSCLK=168MHz.
    Konfiguruję PLL następująco:

    wejście = HSE, kwarc 8MHz
    PLL_M = 4
    PLL_N = 168
    PLL_P = 2
    PLL_Q = 7

    Na razie rdzeń zasilam prosto z HSE, a na MCO1 i MCO2 wypluwam
    sobie wyjście PLL/4 oraz (dla porównania) SYSCLK/4.

    SYSCLK wynosi 8MHz, co nie budzi wątpliwości, natomiast PLL
    nie potrafię zmusić, by zachowywała się zgodnie z dokumentacją.
    Przy powyższych dzielnikach mam za nią ok. 46.4MHz:
    http://hit.kropka.net/adhoc/ST32F4_halp/PLL_4_168_2_
    7.png

    Co dziwniejsze, jeśli ustawię PLL_M=8 i PLL_N=336, na wyjściu
    powinienem mieć taką samą częstotliwość, a nie mam:
    http://hit.kropka.net/adhoc/ST32F4_halp/PLL_8_336_2_
    7.png

    Takie same rezultaty mam na STM32F446ZE, więc błąd jest
    po mojej stronie, nie układu. Od tygodnia go szukam i nie
    mogę zrozumieć, co robię źle. Prośba o wskazanie, jeśli komuś
    się będzie bardzo nudziło. Powoli zaczynam w siebie wątpić.

    Źródła, na których się męczę:
    http://hit.kropka.net/adhoc/ST32F4_halp/

    Oczywiście Datasheet, Erratę, Reference Manual i Programming Manual
    zajmują u mnie cały drugi monitor. Zwykle takie podejście działało.
    Tym razem poległem i nie wiem nawet na czym. Będe wdzięczny za pomoc.

    --
    [ ,,Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]
    [ że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem." ]