  • 1. Data: 2014-07-28 23:34:11
    Temat: Saga o niebieskim laserze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Michal Leszczynski,
    Saga o polskim niebieskim laserze
    http://alfaomega.webnode.com/news-/saga-o-niebieskim
    -laserze/

    Pasjonujaca lektura, tylko zaczac trzeba od konca, tzn od odc 1

    J.

  • 2. Data: 2014-07-29 00:47:11
    Temat: Re: Saga o niebieskim laserze
    Od: l...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 lipca 2014 23:34:11 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    -laserze/

    > Pasjonujaca lektura, tylko zaczac trzeba od konca, tzn od odc 1

    Nie czytalem calosci. Niebieski laser mial swoje 5 minut w napedach optycznych ktore
    to wlasnie koncza swoj byt, wszystko idzie w pamieci polprzewodnikowe. Producenci
    zapowiedzieli zwiniecie tego biznesu, takie prognozy - co poradzisz. Laser niebieski
    wszedl w inne dziedziny, ale juz masowki z tego nie bedzie.

    Wiec, PL jest taka czarna dziura na mapie europy jesli chodzi o produkcje
    polprzewodnikow, co poradzisz. Rozumiesz Panie, tyle przepisow, tyle regulacji, ze
    piardnac strach, wzedzie Pan da, Pan da. Jak PISiory zaczeli walczyc z korupcja to
    sie zaczelo dziac:)

    Grafen, jak nawet w PL opracuja technologie, to PL i tak bedzie miala z tego go..no,
    dostali sprzet od firmy ktora odpuscila sobie temat, ale jak jednak polakom cos sie
    uda ..., to tu juz umowa, zyski, wszystko poustawiane, co poradzisz:)

  • 3. Data: 2014-07-29 09:54:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Jul 2014 15:47:11 -0700 (PDT), l...@g...com wrote:
> [...]
    prognozy - co =
    > poradzisz. Laser niebieski wszedl w inne dziedziny, ale juz masowki

    Po pierwsze - słuszna uwaga. Czytając ten tekst ma się wrażenie, że
    autor troszkę się zafixował na pewnej technologii, nie zauważając, że
    dana rynkowa potrzeba (w tym przypadku niebieski led lub laser) może
    być zastąpiona czymś innym (niekoniecznie lepszym). Co z tego, że
    doprowadzą do perfekcji technologię produkcji, skoro finałowym
    produktem mało kto będzie zainteresowany. Przypomina mi to polskich
    profesorów od teleinformatyki, którzy przy różnych okazjach w mediach
    do zobrazowania prędkość przesyłania danych używają jednostki tom
    encyklopedii/sek (co to jest tom??) zamiast jednostek zrozumiałych
    dla współczesnych tj. filmów/godz. Ba! słyszałem kiedyś audycję, w
    której prowadzący zwrócił uwagę profesorowi aby dla młodszych
    słuchaczy użył jednak jednostek film/godz, na,to,profesor się
    obruszył i stwierdził, że pozostatnie przy encyklopedii :)
    Autor słusznie zauważa, że brak wielkich sukcesów w Polsce wynika z
    braku umiejętności porozumienia. Myślę, że wynika też z zbraku
    biznesowego instynktu, nasi naukowcy podchodzą zbyt ideoligicznie,
    pozytywistycznie. Naukę traktują jak rodzaj sztuki a nie jak
    narzędzie do robienia pieniędzy.

    Po drugie - czytając dokładniej sagę widać, że autor jednak zwraca
    uwagę, że "niebieskie światło" to nie tylko niebieski led czy laser w
    bluray. To również powszechne teraz białe ledy w oświetleniu, być
    może "niebieskie światło" przyda się wkrótce do czegoś innego.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-07-29 12:17:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-07-29 00:47, l...@g...com pisze:

    > Wiec, PL jest taka czarna dziura na mapie europy jesli chodzi o produkcje
    polprzewodnikow,

    Nie taką znowu dziurą:

    http://www.pelelectric.pl/
    http://www.lamina.com.pl/pl/start

    P.P.

  • 5. Data: 2014-07-29 12:42:20
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > http://www.pelelectric.pl/

    "Firma Kestar Electronic Co. Ltd., z siedzibą w sąsiedztwie Hong Kongu i
    wykorzystująca czas przemian w Chinach okazała się idealnym partnerem"

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2014-07-29 12:46:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 28 Jul 2014 23:34:11 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    m-laserze/

    >Pasjonujaca lektura, tylko zaczac trzeba od konca, tzn od odc 1

    http://elektronikab2b.pl/biznes/535-polski-niebieski
    -laser-wielki-sukces-czy-manipulacja-doskonala-#.U9d
    61_10zmQ

    http://technowinki.onet.pl/biznes-i-finanse/przeklen
    stwo-niebieskiego-lasera/drpn8

    Powyzsze to tylko probka

    A.L.

  • 7. Data: 2014-07-29 13:01:28
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-07-29 12:42, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > "Firma Kestar Electronic Co. Ltd., z siedzibą w sąsiedztwie Hong Kongu i
    > wykorzystująca czas przemian w Chinach okazała się idealnym partnerem"

    Zgadza się. PEL robi waristory serii MYG (takie zwykłe dyski, dawniejsza
    seria UP) pod Wrocławiem. Całą resztę robią w Chinach. Przynajmniej
    według mojej wiedzy (przyznaję, niezbyt aktualnej). Niemniej jednak na
    chińskiej stronie Kestar Electronic nie ma tej serii.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 8. Data: 2014-07-29 13:05:48
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 29 Jul 2014 12:17:26 +0200, Paweł Pawłowicz

    To jest na poziomie szumu, niestety...

    A.L.

  • 9. Data: 2014-07-29 13:24:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]

    >optycznych ktore to wlasnie koncza swoj byt, wszystko idzie w pamieci
    >polprzewodnikowe. Producenci zapowiedzieli >zwiniecie tego biznesu,

    No, wydaje mi sie ze jeszcze pare lat beda to robic.

    >Laser niebieski wszedl w inne dziedziny, ale juz masowki z tego nie
    >bedzie.
    Ale to akurat dobrze rokuje, bo my pasujemy do dziedzin specjalnych.
    Zreszta pod koniec sagi autor wspomina o paru zastosowaniach nad
    ktorymi TopGaN aktualnie pracuje.

    >Wiec, PL jest taka czarna dziura na mapie europy jesli chodzi o
    >produkcje polprzewodnikow, co poradzisz.

    A w Europie jeszcze sie robi polprzewodniki ?

    >Rozumiesz Panie, tyle przepisow, tyle regulacji, ze piardnac strach,
    >wzedzie Pan da, Pan da.
    > Jak PISiory zaczeli walczyc z korupcja to sie zaczelo dziac:)

    Przeczytaj calosc - akurat na to nie narzekal.
    To jest Miś realizowany w oparciu o siec panstwowych instytucji, kazdy
    ma z tego legalny dochod itp ..
    Co prawda budynek im zabrali na muzeum Powstania Warszawskiego, ale
    narzekania byly na inne rzeczy - rzad nie wie komu dac a komu nie, jak
    daje wszystkim to za malo, to nawet na waciki nie wystarcza, wynikow
    sie domaga a pieniedzy jeszcze nie przelal itp..

    J.

  • 10. Data: 2014-07-29 13:39:14
    Od: l...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > No, wydaje mi sie ze jeszcze pare lat beda to robic.

    Byc moze, ale ostatnio kupilem 700mW za 150 PLN sony, wiec nie wiem jak oni chca
    zarobic na 200mW. Prad progowy 30mA, a polskie 600mA, bez komentarza.

    > A w Europie jeszcze sie robi polprzewodniki ?

    Na b2b byla taka mapa, w PL bylo 0, na wschodzie i zachodzie bylo po kilka
    kilkanascie, u niemca najwiecej, a nawet u ruskich.