  • 1. Data: 2017-11-22 00:07:32
    Temat: Samobójstwo złotego chłopca internetu
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/swiat/samob%C3%
    B3jstwo-z%C5%82otego-ch%C5%82opca-internetu/ar-BBFpg
    DP?li=AA4WWV&ocid=spartandhp

    Był genialnym informatykiem, ale nie chciał swojej wiedzy przekładać
    tylko na pieniądze. Miał nadzieję zmieniać świat na lepsze. Aaron Swartz
    żył tylko 27 lat.
    - Dorastając uświadamiałem sobie, że to, co mnie otacza i uznawane jest
    za oczywiste - wcale takie nie jest - mówił 24 letni - Aaron Swartz w
    2010 roku. - Zmiany są niezbędne, konieczne. Kiedy sobie to uświadomiłem
    - nie było odwrotu.
    Był złotym chłopcem internetu. Wychował się z dwoma braćmi - wszyscy
    trzej byli bardzo bystrzy. Aaron lubił się uczyć od dziecka. Jak
    wspomina jego matka - ciekawość jego nie znała granic, a wytrwałość mu
    sprzyjała. Nauczył się czytać sam, kiedy miał 3 lata. Wtedy też pokazano
    mu komputer i od razu go wciągnął - szybko zaczął pisać programy. Miał
    12 lat, kiedy stworzył swoją stronę - prekursorską w stosunku do
    Wikipedii. Jako nastolatek Aaron Swartz pracował nad protokołem RSS, był
    twórcą Reddit, angażował się w zagwarantowanie wolności poruszania się w
    internecie dla wszystkich.
    - Starał się by świat lepiej funkcjonował, próbował go naprawiać - mówi
    matka Aarona.
    Nie był jednak człowiekiem łatwym dla otoczenia, nie lubił szkoły
    średniej i nauczycieli.
    - Kwestionowałem sposób nauczania, więc kwestionowałem społeczeństwo,
    które ten system zbudowało - mówił Aaron w 2010 roku. - Tym samym
    kwestionowałem władze, które zafundowały nam takie struktury.

    Pasjonowała go kwestia praw autorskich. Studiował na Uniwersytecie
    Stanforda. Po roku studiów zaproponowano mu pracę, dla której rzucił
    ustabilizowaną naukę. I odnosił kolejne sukcesy informatyczne, które
    przynosiły mu pieniądze - te jednak niezbyt go interesowały.
    Nie znosił korporacji - pamiętają bracia - i odrzucił taką karierę.
    Wolał zajmować się sprawami fundamentalnymi. Jego działalność
    programisty i współtwórcy rozwoju sieci zaprowadziła go do walki o
    równouprawnienie i szeroki dostęp do informacji. Stąd był już tylko krok
    do polityki.
    ,,Informacja to władza. Ale jak to z każdą władzą bywa, są tacy, którzy
    chcą jej tylko dla siebie" - tak brzmiały pierwsze słowa Guerilla Open
    Acces Manifesto, napisanego przez niego w 2008 roku; manifestu, w wyniku
    którego został pozwany przez instytucje chroniące prawa autorskie.
    Groziło mu 35 lat więzienia i milion dolarów grzywny.
    5 lat później, w 2013 roku, 26-letni wówczas Aaron popełnił samobójstwo.
    Jego śmierć stała się powodem do debaty na temat wolności i praw
    człowieka w XXI wieku.

  • 2. Data: 2017-11-22 16:50:00
    Temat: Re: Samobójstwo złotego chłopca internetu
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    taaaaaaa... głupota ponoć nie boli... co ciekawe, ja tam nie jestem
    głupi, a ciągle dostaje po łbie od trepów...

    powinien się zgadać z kolegami co nie planują samobójstwa, coby może
    ogarnąć nieco (zapomniałem jak to się nazywa) ezoterykę czy jakoś tak...

  • 3. Data: 2017-11-24 06:08:43
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On Wednesday, November 22, 2017 at 12:07:32 AM UTC+1, Borneq wrote:
> [...]

    > 5 lat później, w 2013 roku, 26-letni wówczas Aaron popełnił samobójstwo.
    > Jego śmierć stała się powodem do debaty na temat wolności i praw

    Jezusmaria, co za peirdoły;-)

    Przeceiż nie ejsteś nowy w internetach i powinieneś wiedziec, by weryfikować
    informacje z gównostron. Naprawdę nie zapaliła Ci się lampka ostrzegawcza
    przy informacji, że został pozwany o manifest?

    Nie trzeba daleko szukać, jst na wiki.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Aaron_Swartz#JSTOR
    w 2010 (jako wolny człowiek!) spiracił bublikacje naukowe na dużą
    skalę, ale go złapali.
    Zawarli ugodę, nikt do paki nie poszedł, nawet pozwu nie było.

    Po czym facet spróbował tego samego drugi raz, znów go złapali;-)
    No to nazbierali mu zarzutów na 35, a potem nawet na 50 lat, po czym...
    dostał propozycję na ugodę na pół roku.
    Nie przyjął (bo myślał, że może wygrać). Ostatecznie rzeczywiście
    popełnił samobójstwo.

    Jakkolwiek nie oceniać piracenia bublikacji naukowych (scihub!)
    to nie był aresztyowany za niewinność czy za pisanie manifestów,
    tylko za działalność niezgodną z prawem. A właściwie, to za recydywę.
    Realna kara 6 miesięcy też wygląda zupełnie inaczej niż 35/50 lat
    proponowane przez prokuraturę.

    Zachowaj czujność, strzeż się fakenewsów!
    bartekltg

  • 4. Data: 2017-11-24 08:59:11
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 24.11.2017 o 06:08, bartekltg pisze:
    > Po czym facet spróbował tego samego drugi raz, znów go złapali;-)
    > No to nazbierali mu zarzutów na 35, a potem nawet na 50 lat, po czym...

    50 lat...terror gorszy niż u nas za Jaruzela.

    > dostał propozycję na ugodę na pół roku.
    > Nie przyjął (bo myślał, że może wygrać). Ostatecznie rzeczywiście
    > popełnił samobójstwo.

    Czyli przejechał po nim walec amerykańskiego prawodawstwa.

  • 5. Data: 2017-11-24 12:16:13
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 24 Nov 2017 08:59:11 +0100, Borneq wrote:

    > 50 lat...terror gorszy niż u nas za Jaruzela.

    > Czyli przejechał po nim walec amerykańskiego prawodawstwa.

    Bardziej walec własnej głupoty.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 6. Data: 2017-11-24 12:30:56
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 24.11.2017 o 12:16, Roman Tyczka pisze:
    > Bardziej walec własnej głupoty.
    Zadarł z nieodpowiednimi ludźmi?

  • 7. Data: 2017-11-24 17:36:17
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 24 listopada 2017 06:08:44 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
> [...]
    > Realna kara 6 miesięcy też wygląda zupełnie inaczej niż 35/50 lat
    > proponowane przez prokuraturę.
    >
    > Zachowaj czujność, strzeż się fakenewsów!

    sam kolega tworzy fake przekazy o ile nazywa po prostu sciaganie ksiazek czy czegos
    piraceniem..

    stara sensowna nazwa piracenie oznaczala zarabianie na sprzedwaniu kopii (np tas z
    muzyka) a nie ich wykonywanie

    nie mam sily wiecej czytac o tej sprawie ale z tego co widac mozna
    uznac faktycznie tego kogos za wspolczesnego meczennika w imie cyfrowej normalnosci

  • 8. Data: 2017-11-25 21:48:49
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no... jako że widzi się wprost z europy globalnej, że oni/e to nie
    próżnowali, a my tośmy próżnowali...
    podejrzewam doświadczonym...
    że będzie ostro...
    jakieś prognozy Szanowne Plenum zaprezentuje?

  • 9. Data: 2017-11-27 09:51:53
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Roman Tyczka" <n...@b...no> napisał:

    > Bardziej walec własnej głupoty.

    :)) Dokladnie.

    AK

  • 10. Data: 2017-11-28 08:39:20
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On Friday, November 24, 2017 at 8:59:11 AM UTC+1, Borneq wrote:

    >>> 50 lat...terror gorszy niż u nas za Jaruzela.
    > Czyli przejechał po nim walec amerykańskiego prawodawstwa.

    W ogole przeczytałeś to, co napisałem?

    Spróbój raz jeszcze, tym razem uważnie.

    pzdr
    bartekltg