  • 1. Data: 2015-09-23 17:24:56
    Temat: Samochód do ok 5-6 tys
    Od: gajos <s...@w...pl>

    Witam
    Siostra zastanawia się nad kupnem pierwszego samochodu.
    Na oku ma Fiata Stilo, Golfa IV i Nissana Primere - wszystko benzyna

    Jaki możecie jeszcze polecić ?

  • 2. Data: 2015-09-24 09:14:12
    Temat: Re: Samochód do ok 5-6 tys
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Sep 2015 17:24:56 +0200, gajos napisał(a):

    > Jaki możecie jeszcze polecić ?

    Corolle, np. e11 albo e10.
    W zasadzie kazde proste auto, o ile jest nieskorodowane.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2015-09-24 09:33:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-23 o 17:24, gajos pisze:
    > Witam
    > Siostra zastanawia się nad kupnem pierwszego samochodu.
    > Na oku ma Fiata Stilo, Golfa IV i Nissana Primere - wszystko benzyna
    >
    > Jaki możecie jeszcze polecić ?
    Wypowiem się tylko w temacie Stilo, bo żona taki miała kilka lat.
    Silnik 1,6 zaczyna dopiero coś ciągnąć powyżej 3000 rpm, więc trzeba go
    dość wysoko kręcić. Bez tego nie ma mowy o szybszym wyprzedzaniu, czy
    jakiejś dynamice.
    Elektryczne wspomaganie kierownicy "lubi się" zawieszać. Komputer
    wykrywając obniżone napięcie po prostu to wyłącza (łatwo o to, jak
    akumulator jest nieco słabszy, albo jak się przy zapalaniu silnika
    skręci koła), a możliwości włączenia nie ma. Ten typ tak ma. Potem
    zostaje jazda bez wspomagania (wrażenia dla kobiety niezapomniane) do
    ASO, gdzie odblokują, no chyba, że od 2012 są jacyś fachowcy poza ASO.
    Koszt tej zabawy ostatnio był ok. 90zł.
    Poza tym auto nawet fajne i mimo wieku niebrzydkie.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-09-24 16:24:50
    Od: "t" <t...@o...pl>

    Megane 1 ph2 , lagune 1 ph2 (ph2 czyli po liftingu). Xara, p306 .
    Za te pieniądze to trzeba patrzec na stan, a nie na marke.
    Sam obecnie uzytkuje megi 1 ph2 kombi i sie nie chce psuć , mam ją już od 6
    lat i jakiś 70tys km.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-09-24 17:14:16
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "gajos" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Siostra zastanawia się nad kupnem pierwszego samochodu.
    > Na oku ma Fiata Stilo, Golfa IV i Nissana Primere - wszystko benzyna
    >
    > Jaki możecie jeszcze polecić ?

    http://olx.pl/oferta/volvo-v40-1-9td-bronislawa-komo
    rowskiego-1998r-CID5-IDbS7zt.html

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2015-09-24 17:17:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.09.2015 o 09:33, Jacek pisze:

    > Wypowiem się tylko w temacie Stilo, bo żona taki miała kilka lat.
    > Silnik 1,6 zaczyna dopiero coś ciągnąć powyżej 3000 rpm, więc trzeba go
    > dość wysoko kręcić

    Jak każdy mały benzyniak bez turbo.

  • 7. Data: 2015-09-24 19:51:34
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Użytkownik "t" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Za te pieniądze to trzeba patrzec na stan, a nie na marke.
    > Sam obecnie uzytkuje megi 1 ph2 kombi i sie nie chce psuć , mam ją już od

    mniej wiecej takie auta jak wyzej....
    ja mam podobny dylemat....
    efekt poszukiwan? ponad rok bez auta i bujanie sie 'pozyczkami' od kumpli z
    komisu....
    doszlo do tego ze wezme COKOLWIEK byleby bylo w jako takim stanie....
    np zrodzil sie taki dylemat, narazie potencjalny tylko...
    calkiem inne auta ale co byscie brali - oba to fiaty z JTD:
    marea kombi
    czy
    punto?
    auta oba budzetowe wiec chodzi o dostepnosc - pewnie zatrzesienie - i
    taniosc czesci..., awaryjnosc....
    punto w okolicach 5000 - srednie sztuki, co jakis czas dobre, bdb raczej
    brak.
    marea - da sie dostac prawie ideal.

  • 8. Data: 2015-09-24 20:17:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >np zrodzil sie taki dylemat, narazie potencjalny tylko...
    >calkiem inne auta ale co byscie brali - oba to fiaty z JTD:

    eee ... ale to calkiem inne auta.
    Szukasz wygodnego kombiaka, czy miejskiego kompakta ?
    Silnik akurat dla uproszczenia ten sam.

    >marea - da sie dostac prawie ideal.

    No to w czym problem ?

    Mnie tam luzno marea/alfa chodzila po glowie, ale jak posluchalem w
    komisie jednego silnika JTD, to mi troche przeszlo ...

    J.

  • 9. Data: 2015-09-24 20:19:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-23 17:24, gajos wrote:
    > Siostra zastanawia się nad kupnem pierwszego samochodu.

    To niech kupi:
    a) mały
    b) już obity

  • 10. Data: 2015-09-24 21:27:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-24 o 17:17, Cavallino pisze:

    > Jak każdy mały benzyniak bez turbo.
    Tu bym "polmeryzował", bo miałem Octavię bez turbo 1,6 8V (nie V8 ;-) 75
    KM i ten silnik ciągnął nieźle od 2000 rpm i miałem Cordobę 1,8 też 8V
    90KM i też ciągnął.
    Jacek