  • 1. Data: 2018-01-10 19:06:52
    Temat: Samochód elektryczny Mitsu i-MiEV -- ładowanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Woże się takim od wczoraj testowo, z bananem na gębie (na PMS trochę
    opsiałem wrażeń). Tutaj chciałem zapytać (znowu) w temacie akumulatorów.
    Jest tam fabrycznie 16kWh i ładuje się to do pełna 8h. Auto można ładować z
    gniazdka domowego, albo szybkim ładowaniem na mieście (nie wiem co tam za
    parametry). Zasilacz do auta ma opis 230V@16A czyli wychodzi 3,5kW per fazę
    (lecz wychodzi że musi ładować mniejszą mocą) -- no ale wiadomo że w
    gniazdku domowym tylko jedna faza. ;P Tak się składa że składuję auto pod
    chmurką (w garażu brak miejsca a i instalacja wątpliwa) i musiałem sobie z
    "siły" w skrzynce pod domem wydłubać 230 -- ale tak się zastanawiam czy
    można to ładować na raz 3 fazami? Domyślam się, że te szybkie ładowarki na
    mieście tak muszą robić (poza ew. większą mocą). Ktoś miał do czynienia z
    takim tematem?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2018-01-12 14:11:37
    Temat: Re: Samochód elektryczny Mitsu i-MiEV -- ładowanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Jan 2018 19:06:52 +0100, Myjk

    > Ktoś miał do czynienia z takim tematem?

    Kumpel ciekawą stronę w miedzyczasie podrzucił
    https://fastned.nl/en/blog/post/how-fast-charging-wo
    rks

    Ja już się z taczką pożegnałem. Pewnie nie kupię, bo akumulatory okazały
    się być zatrupione (maksymalny zasięg jaki uzyskałem w obecnych warunkach
    to 60km, nawet bardzo oszczędzając "gaz"). Szkoda, bo liczyłem na te 100km
    i wtedy bym pewnie rozważył zakup przy rozsądnej cenie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-01-12 14:20:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 14:11:35 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > to 60km, nawet bardzo oszczędzając "gaz"). Szkoda, bo liczyłem na te 100km
    > i wtedy bym pewnie rozważył zakup przy rozsądnej cenie.

    A ile chcieli ka$y?
    Wiem że robi się regenerację akumulatorów w tojotach, wychodzi ponoć
    drastycznie taniej niż wymiana na firmówkę. Może popytać w tym
    kontekście gdzieś.

    L.

  • 4. Data: 2018-01-12 14:38:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 05:20:52 -0800 (PST), Lisciasty

    > A ile chcieli ka$y?

    Jeszcze nie podali. Może za miesiąc, może za dwa, coś rzucą. O ile w ogóle
    zapadnie decyzja o sprzedaży tej popierdółki.

    Teraz na tapetę wyszedł Outlander Plugin (50km zasięgu na samym aku), też
    używany naturalnie. Nawet by mi się takie auto przydało (drugie dziecko w
    drodze) zamiast obecnego klekota i dodatkowo popierdółki elektrycznej.
    Byłoby dwa w jednym. Ale takie 4- może 5-letnie auto (starszych nie ma) to
    koszt rynkowy >70 tys. zł co też mnie jakoś specjalnie nie urządza przy
    moich przelotach, w mocnych porywach, na poziomie 300-400km/mies. :/ I też
    pewnie już szału na akumulatorach może nie być...

    > Wiem że robi się regenerację akumulatorów w tojotach, wychodzi ponoć
    > drastycznie taniej niż wymiana na firmówkę. Może popytać w tym
    > kontekście gdzieś.

    Masz może pod ręką namiar jakiś?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-01-12 15:45:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 14:38:28 +0100, Myjk

    > Masz może pod ręką namiar jakiś?

    Znalazłem trochę tego, m.in. "koło mnie" w Wawie na Połczyńskiej jest taki
    serwis akumulatorów trakcyjnych. Czekam zatem jak podadzą cenę taczki i
    będę rozważać dalej opłacalność tej "inwestycji". ;) Z tego co wynika może
    być uszkodzone tylko 10% cel a mimo tego całość "konstrukcji" dostaje po
    dupie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-01-12 16:48:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 05:20:52 -0800 (PST), Lisciasty

    > Wiem że robi się regenerację akumulatorów w tojotach, wychodzi ponoć
    > drastycznie taniej niż wymiana na firmówkę. Może popytać w tym
    > kontekście gdzieś.

    Powielę opis z PMS, jakby kogoś interesowało, a tam nie czytywał.

    Napisałem zatem przed chwilą do trzech firm z internetów, po chwili
    oddzwonił gość z Łańcuta. Pogadaliśmy chwilę i pierwsze co zasugerował, to
    aby podjechać do serwisu na zbadanie kodów. Bo jeśli jakieś są, to komputer
    może ograniczać zasięg.

    Wtedy mnie olśniło, że przewijając mizerne opcje komputera pokładowego
    mignął mi gdzieś kluczyk (pewnie serwisowy), ale podświadomie go
    zignorowałem (w końcu nie moje auto). ;)

    Może baterie są sprawne, a tylko przeglądu braknie, jakiegoś resetu jak w
    spalinowcu przy kasowaniu przeglądu olejowego? W międzyczasie mam gościowi
    podesłać VIN auta i ma sprawdzić co tam za baterie są, czy da się z tym w
    razie konieczności coś zrobić itd.

    Reszta zostanie poddana dalszemu śledztwu jak tylko się zdecydują sprzedać
    taczkę i poznam cenę. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-01-12 18:13:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 14:38:25 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Teraz na tapetę wyszedł Outlander Plugin (50km zasięgu na samym aku), też
    > używany naturalnie. Nawet by mi się takie auto przydało

    Tylko że w czymś takim jest chyba tak, że jak depniesz mocniej w gaz
    to się normalny silnik załącza? Czy da się to zblokować?

    > Masz może pod ręką namiar jakiś?

    Nic nie mam, tylko czytałem kiedyś o tym.
    Ale widzę że coś tam wyszukałeś, daj znać jak coś konkretnego wydalą z siebie :P

    IMHO to kwestia czasu, żeby jak grzyby po deszczu wyrosły naprawialnie
    akumulatorów, cena za nówkę od producenta jest absurdalna, więc jest tutaj
    spora nisza do zagospodarowania :P

    L.

  • 8. Data: 2018-01-12 19:07:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 09:13:58 -0800 (PST), Lisciasty

    > Tylko że w czymś takim jest chyba tak, że jak depniesz mocniej w gaz
    > to się normalny silnik załącza? Czy da się to zblokować?

    Szczerze mówiąc nie wiem czy da się zablokować, natomiast z pewnością
    załącza się ssanie na paliwie jak się depcze. Z drugiej storny paczę że w
    nim dają 121KM benzynę i 82KM elektryk per każdą oś. Czyli nie tak znowu
    mało.

    > Nic nie mam, tylko czytałem kiedyś o tym.
    > Ale widzę że coś tam wyszukałeś, daj znać
    > jak coś konkretnego wydalą z siebie :P

    Tak, już dwie firmy się odezwały. jdsl.pl przysłało mi nawet fotkę baterii
    z mieva. W piątek wieczorem, chyba im się wybitnie nudzi, albo wręcz
    przeciwnie kupę roboty mają... ;) Nic konkretnego nie napiszą póki nie
    zobaczą akumulatorów.

    > IMHO to kwestia czasu, żeby jak grzyby po deszczu wyrosły naprawialnie
    > akumulatorów, cena za nówkę od producenta jest absurdalna, więc jest tutaj
    > spora nisza do zagospodarowania :P

    Szkoda tylko że same samochody drogie jak pierun. :/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-01-12 19:08:01
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-01-12 o 18:13, Lisciasty pisze:

> [...]
    >
    > IMHO to kwestia czasu, żeby jak grzyby po deszczu wyrosły naprawialnie
    > akumulatorów, cena za nówkę od producenta jest absurdalna, więc jest tutaj

    Już są punkty gdzie kiedyś naprawiano wtryski i gaźniki a teraz
    chipowanie, diagnostyka i regeneracja akumulatorów w elektrykach :)

    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2018-01-12 19:21:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 19:08:10 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Szkoda tylko że same samochody drogie jak pierun. :/

    Kwestia czasu, jak Niemiaszki przerobią większą partię samochodów,
    wtedy sporo używek powędruje do nas na regenerację aku i może ceny spadną :>

    L.