  • 1. Data: 2014-07-21 10:43:56
    Temat: Samodzielna wymiana osuszacza
    Od: "Paweł Kajak" <p...@o...pl>

    Witam.
    Wczoraj przestała mi działać klimatyzacja. Mój mechanik pojechał na urlop a
    innemu nie chcę dawać samochodu
    Czym grozi samodzielna wymiana osuszacza? Zaglądałem wczoraj pod maskę i
    widzę, że technicznie jestem w stanie samemu to zrobić. Pytanie jest takie -
    czy taka samodzielna wymiana spowoduje jakieś komplikacje w pracy
    klimatyzacji? Czy po wymianie tej części trzeba dokonać jeszcze jakiś
    czynności do których potrzebna jest specjalistyczna aparatura?

    --
    Paweł Kajak
    Renault Espace 2.0T z naklejką

  • 2. Data: 2014-07-21 10:59:28
    Temat: Re: Samodzielna wymiana osuszacza
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Witam.
    > Wczoraj przesta?a mi dzia?aae klimatyzacja. Mój mechanik pojecha? na urlop a
    > innemu nie chce dawaae samochodu
    > Czym grozi samodzielna wymiana osuszacza? Zagl?da?em wczoraj pod maske i
    > widze, ?e technicznie jestem w stanie samemu to zrobiae. Pytanie jest takie -
    > czy taka samodzielna wymiana spowoduje jakie? komplikacje w pracy
    > klimatyzacji? Czy po wymianie tej cze?ci trzeba dokonaae jeszcze jaki?
    > czynno?ci do których potrzebna jest specjalistyczna aparatura?

    Nooo, gaz ucieknie cały :-D !

    Niedziałanie klimy, to bardzo rzadko problem z osuszaczem. To raczej
    nieszczelność.

    Jak masz gaz, pompę próżniową, olej, przyłącza i trochę wiedzy - możesz
    próbować ;-) ! Ale mam wrażenie, że niestety nie masz tej wiedzy ...

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

    maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM

  • 3. Data: 2014-07-21 11:02:37
    Od: "Paweł Kajak" <p...@o...pl>

    Witam!
    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jak masz gaz, pompę próżniową, olej, przyłącza i trochę wiedzy - możesz
    > próbować ;-) ! Ale mam wrażenie, że niestety nie masz tej wiedzy ...

    Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło.
    Czyli muszę poczekać na mechanika i pomęczyć się bez klimatyzacji :-(

  • 4. Data: 2014-07-21 11:03:20
    Od: "Paweł Kajak" <p...@o...pl>

    Witam!

  • 5. Data: 2014-07-21 11:04:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jul 2014 10:43:56 +0200, Paweł Kajak napisał(a):
> [...]
    > widzę, że technicznie jestem w stanie samemu to zrobić. Pytanie jest takie -
    > czy taka samodzielna wymiana spowoduje jakieś komplikacje w pracy

    Pszemol jest tu specjalista od klimy, ale jestem niemal pewny ze
    nalezy to wymieniac po odpompowaniu czynnika, i napompowac nowy po
    wymianie.

    Ale skad pomysl ze to osuszacz ?

    J.

  • 6. Data: 2014-07-21 11:30:11
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-07-21 11:02, Pawe? Kajak pisze:
    (ciach)

    Na awarie klimy jest jeden sposób na Chucka Norrisa.

    Podczas upału włączasz ogrzewanie na maksimum i zamykasz
    szyby. Czekasz, aż któryś z pasażerów zasłabnie. Jak nie masz
    pasażera, to czekasz aż zacznie się tobie robić ciemno przed
    oczami. Wtedy wyłączasz ogrzewanie i otwierasz okna.
    I masz kliat jak jasna cholera.

  • 7. Data: 2014-07-21 12:52:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-07-21 10:43, Pawe? Kajak wrote:
    > innemu nie chce dawaae samochodu

    Nie przesadzaj, to tylko klima: kilka rurek i uszczelek. Zrobią Ci to
    wszędzie jesli tylko sprężarka nie padła.

  • 8. Data: 2014-07-22 11:32:35
    Od: "Paweł Kajak" <p...@o...pl>

    Witam.

    > Pszemol jest tu specjalista od klimy, ale jestem niemal pewny ze
    > nalezy to wymieniac po odpompowaniu czynnika, i napompowac nowy po
    > wymianie.
    >
    > Ale skad pomysl ze to osuszacz ?
    Macam rurki wychodzące z osuszacza. Kiedy klima działała to jedna rurka była
    ciepła a druga była zimna. Teraz obie są ciepłe ...
    Pomyślałem sobie, że to może być wina osuszacza. A że jego demontaż i montaż
    nie powinien nastręczać kłopotu to pomyślałem sobie, że sam go wymienię. Nie
    pomyślałem jednak, że to jest układ zamknięty i że możliwy jest ubytek
    'gazu".

  • 9. Data: 2014-07-22 11:36:37
    Od: "Paweł Kajak" <p...@o...pl>

    Witaj.
    > Nie przesadzaj, to tylko klima: kilka rurek i uszczelek. Zrobią Ci to
    > wszędzie jesli tylko sprężarka nie padła.

    Pozwolisz, że jednak będę się trzymał mojej wersji. Na kilku już się
    przewiozłem. I nie ważne czy chodziło o prostą sprawę jak wymiana oleju w
    skrzyni biegów - taką rzecz powinien umieć zrobić uczeć w pierwszej klasie
    szkoły zawodowej - czy poważniejsze jak wymiana skrzyni biegów. Każdy
    dotychczasowy mechanik mnie zawiódł. Ten do którego jeżdżę od kilku lat,
    jest na tyle uczciwy, że jak nie wie jak coś zrobić to tego nie robi

  • 10. Data: 2014-07-22 12:07:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-07-22 11:32, Paweł Kajak pisze:

> [...]
    > pomyślałem jednak, że to jest układ zamknięty i że możliwy jest ubytek

    Zdecydowanie poczekaj na mechanika :)