  • 1. Data: 2017-11-20 02:23:16
    Temat: Samorozładowanie Laptopa
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Od samego początku miałem problem z Lenovo Ideapad Z710. Wygląda to tak,
    że ładuję go do np. 60% (tryb ochronny włączony), odpalam go po 2
    tygodniach i ... ledwo wystartuje a kończy już współpracę. Ale zdarza
    się, że nic takiego się nie dzieje. Po leżakowaniu jest w pełni naładowany.

    Nie dalej jak 2 dni temu naładowałem go do 60%. Odpalam dziś ... ma 57%.
    Pozwoliłem mu popracować aby dokonał realnego pomiaru pojemności - po 2
    minutach miałem już 7%. To rekord.

    Żadne Windowsowe timery nie wchodzą w grę gdyż Laptop zawsze jest
    wyłączany. Nie ma jak się zatem wybudzić w torbie.

    Co ciekawe - gdy bateria rozładuje się do zera, to zawsze parę minut po
    włączeniu otrzymuję komunikat, że mam podróbę i nie będzie ona ładowana.
    No i faktycznie nie jest. Zawsze też program monitorujący baterię
    wyłącza tryb ochronny. Gdy wyłączę laptopa, wyjmę i włożę zasilanie a
    następnie odpalę system - ładuje się poprawnie... aczkolwiek do 100% gdy
    zapomnę o przywróceniu zgubionych ustawień w/w aplikacji.

    Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-11-20 17:41:41
    Temat: Re: Samorozładowanie Laptopa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek S" outaq8$jk4$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > że nic takiego się nie dzieje. Po leżakowaniu
    > jest w pełni naładowany.

    > Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

    Nie masz gwarancji? Ja zgłosiłem się z eMachines (Acer)
    chyba w ostatnim dniu a wysłałem po gwarancji -- otrzymałem
    (za free -- rzecz jasna) nowy (dwakroć pojemniejszy) akumulator.
    Gwarancja na cały netbook była roczna, na ogniwa -- półroczna.
    Wysłałem po roku. Problemy zaczęły się na kilka dni przed
    końcem rocznej gwarancji -- chyba (dokładnie nie pamiętam
    już) nie ładował się do końca.

    Ponad sześć lat mam już ten nowy -- jest OK.

    Teraz mam Acera -- i jestem zadowolony.
    (akurat Acera ładuję teraz zasilaczem
    eMachines -- zysk z unifikacji)

    Ale ciekawostka -- toczpad w eMachines jest dobry, zaś
    w Acerze -- nie mogę uzyskać prawie niczego z pożytecznych
    rzeczy/zachowań znanych mi z innych toczpadów... Próby
    instalacji Elan czy Synaptics nie dają dobrych efektów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    (,-.`._,'( 29350 |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://eneuel.w.duna.pl '.O_'

  • 3. Data: 2017-11-20 19:35:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 02:23, Marek S pisze:
> [...]
    > tygodniach i ... ledwo wystartuje a kończy już współpracę. Ale zdarza
    > się, że nic takiego się nie dzieje. Po leżakowaniu jest w pełni naładowany.

    Chyba Lenovo są tak zjeb....ane.
    To samo mam ze swoim od nowości. 2 tygodnie i jest całkiem martwy.

    > Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

    Żyj, albo sprzedaj i nigdy więcej Lenovo.
    Ja nigdy tego chłamu więcej nie kupię.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2017-11-20 20:36:20
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 19:35, Irokez pisze:
    > zdrówko

    Tak zawsze pisał Maciek Babcia Dobosz. Podwędziłeś mu pozdrowienie, czy
    podszyłeś się pod te osobę?
    Pisał przez wiele lat i od jakiegoś czasu nie ma go. Może gdzieś
    wyemigrował, ale pewnie by się pochwalił gdzie jest.

    --
    animka

  • 5. Data: 2017-11-20 21:43:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Nie masz gwarancji?

    Już nie.

    > Ja zgłosiłem się z eMachines (Acer)
    > chyba w ostatnim dniu a wysłałem po gwarancji -- otrzymałem
    > (za free -- rzecz jasna) nowy (dwakroć pojemniejszy) akumulator.

    Zadzwoniłem do serwisu kiedyś na początku:

    "nooo... będzie musiał u nas miesiąc poleżeć przy takim problemie"

    Zresztą nie dziwię się. Wtedy nie mogłem pozwolić sobie na miesięczny
    przestój.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-11-20 21:48:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Żyj, albo sprzedaj i nigdy więcej Lenovo.
    > Ja nigdy tego chłamu więcej nie kupię.

    Każda firma ma wzloty i upadki. Kiedyś kląłem na drukarki Epsona. Nie
    nadawały się do pracy. Potem Canon, potem Hp, a teraz wróciłem do
    Epsona. Co do jakości foto-wydruków są bezkonkurencyjne, szczególnie te
    9cio tuszowe.

    Lenovo pewnie przechodzi okres chłamu niestety :(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2017-11-20 22:30:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-11-20 02:23, Marek S wrote:
> [...]
    > tygodniach i ... ledwo wystartuje a kończy już współpracę. Ale zdarza
    > się, że nic takiego się nie dzieje. Po leżakowaniu jest w pełni naładowany.

    Żebym dobrze zrozumiał - akumulator wyjęty z laptopa nie rozładowuje się?

  • 8. Data: 2017-11-21 01:00:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-20, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > Lenovo pewnie przechodzi okres chłamu niestety :(

    Lenovo zniknął dla mnie ze świata komputerów gdy zaczął wypuszczać swoje
    laptopy z wątpliwej intencji oprogramowaniem zaszytym na poziomie
    BIOSu/UEFI. Za duzo razy im się to zdarzyło.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2017-11-21 15:02:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-20 o 22:30, Uncle Pete pisze:

    > Żebym dobrze zrozumiał - akumulator wyjęty z laptopa nie rozładowuje się?

    To również sprawdziłem - ani trochę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2017-11-21 17:55:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 20:36, Animka pisze:

> [...]
    > Pisał przez wiele lat i od jakiegoś czasu nie ma go. Może gdzieś
    > wyemigrował, ale pewnie by się pochwalił gdzie jest.

    Podaj mi numer patentu na "zdrówko" bo może nie wiem, że łamię od
    dziesiątek lat jakiś patent, mówiąc do kumpli "zdrówko" bądź na "do
    widzenia" bądź podnosząc kieliszek.

    --
    Irokez