  • 1. Data: 2020-04-28 18:56:05
    Temat: Samsung Solid B-2710
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Leży mi w szufladzie od paru lat nieużywany Samsung Solid B2710, z uwagi na swoją
    odporność na warunki atmosferyczne czeka tak od
    lata do lata na wyjazdy na wodę.
    Ale używałem B2710 kiedyś intensywnie na rowerze (w dedykowanym uchwycie rowerowym
    Krusell) do prostej nawigacji (z kartą Aero 2),
    nie pamiętam dokładnie kiedy ostatnio to było, kilka lat wstecz.
    Solid ma wgrane Java powered Google Maps v. 2.3.2
    Na dziś (kwiecień2020) nawigacja Google Maps się otwiera, pokazuje się kwadrat mapy z
    mojej okolicy prawdopodobnie zaciągnięty przez
    fon ze 3 lata temu, niestety przy dalszych próbach wyskakuje błąd (znika ekran
    nawigacji i pojawia się czysty ekran z napisem):
    '[X] Unknown error. Serious error. Please exit and restart'
    Restart programu nic nie daje, bo po jakimś czasie znów ten sam błąd.

    Pytania:
    1. Czy istnieje pod Javę nowsza wersja Google Maps niż 2.3.2?
    2. Czy aktualnie w 2020 roku da się używać na B2710 niegdyś mocno zachwalanego
    programiku TrekBuddy?

    Takie trochę rzeźbienie, ale chętnie bym Solida znów do kiery przyczepił, czego
    smartfon raczej nie przeżyje (a już szczególnie aku
    smarta szybko padnie bez batterypacka).

    Pytanie szersze:
    Skąd ściągnąć ostatnią wersję software'u (firmware'u) do Samsunga B-2710? Egzemplarz
    kupiony w sierpniu 2012 w polskim sklepie
    Electroworld, czyli niebrandowany.
    Nie umiem z fona odczytać wersji firmware (może ktoś podeśle link do skrótów
    klawiaturowych?).
    Kies "tradycyjnie" fona nie widzi (dżizas co za nieudany ten Kies).

  • 2. Data: 2020-04-28 19:36:39
    Temat: Re: Samsung Solid B-2710
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Odczytałem (*#1234#):
    <SW VER> B2710XXLK1
    <CSC VER> B27100XALK1

    -----

  • 3. Data: 2020-04-29 08:26:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2020 18:56:05 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]

    > Unknown error. Serious error. Please exit and restart' Restart
    > programu nic nie daje, bo po jakimś czasie znów ten sam błąd.

    Dla porzadku spytam - lacznosc internetowa masz ?

    IMO - i tak dlugo wytrzymalo. Google lubi zmiany, a ta werja javy
    stracilo zainteresowanie dawno temu.

    > 2. Czy aktualnie w 2020 roku da się używać na B2710 niegdyś
    > mocno zachwalanego programiku TrekBuddy?

    A czemu nie ? Dzialal kiedys, to bedzie dzialal nadal, tylko mapy by
    trzeba odswiezyc.

    > Takie trochę rzeźbienie, ale chętnie bym Solida znów do kiery
    > przyczepił, czego smartfon raczej nie przeżyje (a już szczególnie
    > aku smarta szybko padnie bez batterypacka).

    Co ma nie przezyc ...

    J.

  • 4. Data: 2020-04-29 09:04:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Net idzie przez Aero2 w fonie (strony www chodzą), fon nie ma wifi.
    Widać, że ściąga jakieś kilobajty, no i w końcu się wykrzacza jak wyżej.

    -----

  • 5. Data: 2020-04-30 14:13:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Poszło:
    Zacinała się nie tylko nawigacja google maps (2.3.2), ale i Opera Mini (4),
    zawieszała się przy ładowaniu tak że trzeba było
    wyjmować baterię z fona.
    Więc przez Samsungową firmową (B2710) przeglądarkę Dolphin wszedłem na stronę
    opera.com, kliknąłem gdzieś tam "inne telefony",
    strona Opery rozpoznała mojego fona jako GT-B2710 i zainstalowałem Operę 8.0.0, ta
    Opera v.8 chodzi na B2710 ładnie choć literki
    mikroskopijne na małym ekranie.
    Z kolei z tej nowo zainstalowanej Opery 8 wyszukałem po haśle "google maps java" link
    do googlemaps v.3 (z tą wersją niby 3 to jakaś
    ściema, bo ściąga się v. 2.3.2), ściągnąłem na fon i mimo okienka z info "masz już
    zainstalowaną tę samą wersję" kliknąłem 'Yes',
    poszło, i teraz nawigacja w GT-B2710 znów chodzi jak burza, pięknie ściąga i mapy i
    obraz satelity i liczy trasę (standardowo dla
    auta i beta dla piechura, ta "dla piechura" wyznacza niezłą trasę dla rowerów,
    pozytywnie się ździwiłem że pokazuje trasę ścieżkami
    przez osiedle, furtki i park, które PC-towe googlemaps omija wielkimi zakolami
    dookoła).

    -----

  • 6. Data: 2020-05-03 23:19:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeśli ktoś gdzieś jeszcze ma taki telefon (Solid był niegdyś popularny na
    survivalowym "taktycznym" forum i dla
    budowlańców/rolników, i nadal można kupić nowy egzemplarz), znalazłem rozwiązanie dla
    paru problemów, może przyda się potomności:

    1. Udało mi się ściągnąć z fona SMS-y programem Mobile Master Light (8.9.3), telefon
    połączony z PC przez bluetooth, bo po USB nie
    chciał; niestety tylko SMS-y odebrane i wysłane (ze skrzynek Inbox i Outbox),
    natomiast nie ściągnąłem SMS-ów zarchiwizowanych
    (czyli tych z folderu My folders -> SMSinArchive i SMSoutArchive które gdzieś tam
    sobie siedzą w root niewidoczne dla usera).
    Mobile Master bardzo łatwo kopiuje całe foldery (po wybraniu select all) Inbox i
    Outbox do formatu Excela i Worda.
    Można też w podobny sposób skopiować poszczególne konwersacje (z danym
    kontaktem/numerem).
    Natomiast Mobile Master w wersji Light nie ściąga kalendarza, notatek ani zadań.

    2. Udało mi się połączyć z fonem spod Win 10 kablem USB i programem Kies w wersji
    2.6.4.17113_1 (z 2017 r. - data do odczytania we
    właściwościach podpisu cyfrowego pliku kies.exe) ściągniętej ze strony Samsunga z
    Azji (konkretnie HongKong) - podczas gdy polska
    czy brytyjska strona Samsunga podpowiada dla GT-B2710 nieco starszą wersję Kies (z
    2013 r. - data analogicznie) która nie widziała
    fona po USB choć szczęśliwie czasem widziała po bluetooth.
    Kies 2.6.4 ściąga zarówno kontakty jak i kalendarz/zadania/spotkania (i da się
    zarchiwizować w formacie Kies oraz wyeksportować do
    formatu MS Outlook), lecz niestety nie widzi SMS-ów.
    Kies 3 twierdzi, że GT-B2710 jest za stary (oczekuje Andka lub Badu), a Kies 1.1.5
    (1.5) na Windows 10 nie chciał ruszyć nawet w
    trybach zgodności z vistą czy xp, staroć Kies Mini też nie widział fona (podkreślam,
    że na Win 10).

    3. Fon od lat straszliwie mulił przez co kilka lat temu wrzuciłem go do szuflady, po
    co telefon wodoszczelny który włącza się
    kilkanaście minut w sytuacji np. zagrożenia.
    Sądziłem, że mulenie zależy od karty micro SD (rozbudowałem chyba do 16 GB),
    przejawiało się bardzo długim nawet kilkunastominutowym
    włączaniem fona i głupieniem zegara.
    Wejście w menu ustawień czasu (auto<-> manual) powodowało kolejne kilkunastominutowe
    zawieszanie fona.
    Tknęło mnie, że to kwestia nie karty microSDHC 16 GB (zmieniłem na 4 GB i nawet
    wyjąłem całkowicie kartę pamięci microSD, ale
    mulenie nie ustąpiło) lecz zegara właśnie i zacząłem podejrzewać cokolwiek co ma
    wspólnego z czasem czyli alarmy, zadania,
    terminarz, kalendarz - stąd ostatnia zabawa z archiwizowaniem kalendarza (ze dwa lata
    głupoty rezygnacji z kalendarza papierowego i
    jakieś cenne zapiski w fonie).
    Po zarchiwizowaniu kalendarza usunąłem wszystkie wpisy terminarza (delete all - po
    zgrubnym ręcznym czyszczeniu pozostało raptem
    około 250 wpisów terminów w okresie 2 lat, ale nadal mulił) i po wyczyszczeniu
    kalendarza fon odżył jak nowonarodzony - od dziś znów
    chodzi jak burza.