  • 1. Data: 2019-03-09 10:00:11
    Temat: Samsung bez baterii
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    https://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/accessori
    es/how-to-samsung-galaxy-s-iii-battery-t3417303

    W powyższym linku jest opis jak uruchomić telefon Samsunga bez baterii.
    Sprawdziłem - faktycznie telefon startuje.
    USB, o ile wiem, dostarcza 5V, a bateria 3.7V. Nie usmaży się tam nic w
    środku telefonu? Przecież napięcie zasilania jest ponad 30% wyższe...

    --
    Michał

  • 2. Data: 2019-03-09 10:09:41
    Temat: Re: Samsung bez baterii
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Michal M. Lechanski pisze tak:

    > USB, o ile wiem, dostarcza 5V, a bateria 3.7V. Nie usmaży się tam
    > nic w środku telefonu? Przecież napięcie zasilania jest ponad 30%
    > wyższe...

    Może i się usmaży. Jak się nie umi zrobić napięcia dowolnego to się
    podłącza jakie jest pod ręką.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2019-03-09 10:16:16
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 09.03.2019 10:09, PiteR wrote:

    > Może i się usmaży. Jak się nie umi zrobić napięcia dowolnego to się
    > podłącza jakie jest pod ręką.

    Dałbym dwie diody krzemowe w szereg i już powinno być bezpiecznie.
    Pytanie jest inne (do autora wątku) do czego ten telefon będzie
    wykorzystywany, bo jeśli do łączności GSM to obawiam się, że prąd z USB
    może być chwilowo za mały. Dałbym jeszcze kawałek kondensatora w miejsce
    tej baterii.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2019-03-09 12:48:08
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Dałbym jeszcze kawałek kondensatora w miejsce
    > tej baterii.

    A jeszcze lepiej cały kondensator ;)

  • 5. Data: 2019-03-09 13:14:45
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 09.03.2019 o 09:16, Mirek pisze:

    > Pytanie jest inne (do autora wątku) do czego ten telefon będzie
    > wykorzystywany,

    Nie będzie, pytanie było jak najbardziej teoretyczne.
    Dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Michał

  • 6. Data: 2019-03-09 13:37:02
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 09.03.2019 13:14, Michal M. Lechanski wrote:

    > Nie będzie, pytanie było jak najbardziej teoretyczne.
    > Dziękuję za odpowiedzi.

    W takim razie teoretycznie sobie można rozważyć, że telefon wytrzyma te
    5V, tzn. układ zasilania IMHO na pewno. Sęk w tym, że tam jest jeszcze
    układ ładowania, który w zasadzie nie powinien dopuścić do wzrostu
    napięcia na baterii powyżej te 4,35V.
    Osobiście używałem starego telefonu jako powiedzmy urządzenia IoT, ale
    zasilałem go przez gniazdo ładowarki, a stara bateria siedziała sobie w
    środku. Kiedy nie było zasilania i bateria się rozładowała (co działo
    się dosyć szybko). po powrocie napięcia włączał go układ na tiny13,
    który dawał impuls na przycisk POWER. Problemem było rozłączanie się, a
    właściwie nie łączenie się ponowne z wifi. Co jakiś czas trzeba było na
    telefonie wyłączyć i włączyć wifi ręcznie - nie znalazłem na to lekarstwa.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2019-03-09 13:55:20
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 09.03.2019 o 12:37, Mirek pisze:

    > zasilałem go przez gniazdo ładowarki, a stara bateria siedziała sobie w
    > środku.

    Używałem w ten sposób starego telefonu jako budzika - po ok roku
    niewymienna bateria spuchła wyginając ekran, a po następnym telefon
    przestał działać w ogóle. Znaczy na moment się włącza ale to dosłownie
    kilkanaście, może kilkadziesiąt sekund.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2019-03-09 23:04:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-09 o 13:55, Michal M. Lechanski pisze:

    > Używałem w ten sposób starego telefonu jako budzika - po ok roku
    > niewymienna bateria spuchła wyginając ekran, (...)

    A to mnie uświadomiłeś.
    Zastanawiałem się, skąd ten diabelski wynalazek w nowych modelach:
    wykrzywiony ekran. Ino musi to być bufor na spuchnięcie baterii.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2019-03-09 23:45:29
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 09.03.2019 o 22:04, Adam pisze:

    > Zastanawiałem się, skąd ten diabelski wynalazek w nowych modelach:
    > wykrzywiony ekran. Ino musi to być bufor na spuchnięcie baterii.

    W przeciwną stronę ten ekran wygięło... ale kto wie? Może faktycznie
    inspirowali się takimi spuchniętymi bateriami.

    --
    Michał

  • 10. Data: 2019-03-10 10:08:50

    Sat, 9 Mar 2019 09:00:11 +0000, w <q5vvaq$kos$1$michal@news.chmurka.net>,
    "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu> napisał(-a):

> [...]
    > USB, o ile wiem, dostarcza 5V, a bateria 3.7V. Nie usmaży się tam nic w
    > środku telefonu? Przecież napięcie zasilania jest ponad 30% wyższe...

    Odpalałem swojego starego ZTE bez baterii i startował.
    Ale w trakcie bootu musiałem podłączyć baterię, bo inaczej wpadał w bootloopa.