  • 1. Data: 2017-05-15 03:33:28
    Temat: Samyang fiszaj dla MFT - 7.5mm vs 8mm CSII
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Dotad myslalem, ze fiszaj Samyanga pod MFT ma ogniskowa 7.5
    http://www.optyczne.pl/241.1-Test_obiektywu-Samyang_
    7.5_mm_f_3.5_UMC_Fish
    -eye_MFT.html
    Ale na ceneo wyskoczylo mi cos takiego:
    http://www.ceneo.pl/38731513
    Samyang 8mm CSII, tez dla MFT
    Powaznie jest taki obiektyw czy to jakis blad?
    --
    TA

  • 2. Data: 2017-05-15 10:02:32
    Temat: Re: Samyang fiszaj dla MFT - 7.5mm vs 8mm CSII
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 5/15/2017 3:33 AM, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > http://www.ceneo.pl/38731513
    > Samyang 8mm CSII, tez dla MFT
    > Powaznie jest taki obiektyw czy to jakis blad?

    To są różne obiektywy. Pierwszy był specjalnie opracowany dla MFT. Mam
    go i moim zdaniem jest bardzo dobry. Drugi ma większe pole krycia
    (APS-C) i występuje w wielu mocowaniach, w tym MFT:
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/obiektyw-samyang-8-mm-
    f-35-aspherical-if-mc-fish-eye-cs-ii-canon.html

  • 3. Data: 2017-05-16 14:23:23
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ofbnap$ldh$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    > go i moim zdaniem jest bardzo dobry. Drugi ma większe pole krycia
    > (APS-C) i występuje w wielu mocowaniach, w tym MFT:
    No wlasnie mam ten drugi w wersji pentax. I jestem z niego b. zadowolony.
    Wczesniej nie widzialem go w wersji pod MFT. Ale ten pierwszy, tj. 7.5
    fascynuje swoimi kompatowymi wymiarami.
    Majac korpus MFT chyba kupno tej drugiej wersji nie ma specjalnie sensu?
    --
    TA

  • 4. Data: 2017-05-16 22:20:12
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-05-16 14:23, T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > fascynuje swoimi kompatowymi wymiarami.
    > Majac korpus MFT chyba kupno tej drugiej wersji nie ma specjalnie sensu?

    Chyba nie, chociażby dlatego, że dedykowany jest fantastycznie
    kompaktowy. I nie wiem, czy te 0,5 mm różnicy nie będą widocznym
    ograniczeniem kąta patrzenia.