  • 1. Data: 2012-08-13 11:32:36
    Temat: Scalony wzmacniacz m.cz. małej mocy z zasilaniem symetrycznym
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    Kopię od kilku dni w sieci w poszukiwaniu scalonego wzmacniacza m.cz.
    małej mocy (poniżej 1W przy 16omach) z zasilaniem symetrycznym. Ku mojemu
    niebotycznemu zaskoczeniu - nie znajduję nic sensownego :O

    Teoretycznie mógłbym użyć czegokolwiek z niesymetrycznym i pogodzić
    się ze zniekształceniami na niskich częstotliwosciach, jakie
    nieuchronnie pojawią się w związku z przeniesieniem poziomów ale jakoś
    mi to nie podchodzi :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 2. Data: 2012-08-13 12:05:22
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:901372260.20120813113236@pik-net.pl.invalid...
> [...]
    > się ze zniekształceniami na niskich częstotliwosciach, jakie
    > nieuchronnie pojawią się w związku z przeniesieniem poziomów ale jakoś

    Tak z marszu, bo łeb mnie dziś nieco napieprza, więc słabo mi się myśli -
    Śjakiś wzmacniacz operacyjny z końcówką w układzie dynaharmony, alboż-coż
    analogicznego? Parę lat temu widziałem jakiś schemat do auta na czymś
    podobnym oparty, symetryczny właśnie (przynajmniej sama końcowka)... i tak
    mi się luzem skojarzyło - może tędy pójść? Sory, po paru latach pamięć nieco
    zawodzi co do szczegółów. Ale w ogóle pamiętam że był (dość prosty zresztą,
    ale niecodzienny), bo sam układ był dość nietypowy jak na powszechnie
    spotykane i przyglądałem mu się dłużej, niż innym.

  • 3. Data: 2012-08-13 12:06:26
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > małej mocy (poniżej 1W przy 16omach) z zasilaniem symetrycznym. Ku
    > mojemu niebotycznemu zaskoczeniu - nie znajduję nic sensownego :O

    To (niesmiało zauważę) moze prościej operacyjny o mocy kawałka wata.

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 4. Data: 2012-08-13 13:11:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Włodzimierz,

    Monday, August 13, 2012, 12:06:26 PM, you wrote:

    > To (niesmiało zauważę) moze prościej operacyjny o mocy kawałka wata.

    Znane mi tanie i dostepne wzmacniacze operacyjne nie podołają
    obciążeniu 16 om :( Ale jesli masz coś konkretnego na mysli - będę
    wdzięczny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-08-13 13:25:18
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Znane mi tanie i dostepne wzmacniacze operacyjne nie podołają
    > obciążeniu 16 om :( Ale jesli masz coś konkretnego na mysli - będę
    > wdzięczny.

    To może jeszcze napisz, co tak naprawdę chcesz z tym zrobić i na czym Ci
    zależy. Bo trochę różnych rozwiązań jest, ale zwykle są jakieś
    ograniczenia.
    Np jak chcesz zasilać słuchawki albo coś podobnego, to nie wchodzi w
    rachubę układ mostkowy.
    A może zniekształcenia na poziomie 0....00001%?
    No i ile poniżej 1W wchodzi w rachubę?
    Już o takich drobiazgach jak ilość nie wspominając, chociaż zakładam, że
    pewnie parę sztuk najwyżej.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2012-08-13 13:43:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Monday, August 13, 2012, 1:25:18 PM, you wrote:

    > To może jeszcze napisz, co tak naprawdę chcesz z tym zrobić i na czym Ci
    > zależy. Bo trochę różnych rozwiązań jest, ale zwykle są jakieś
    > ograniczenia.
    > Np jak chcesz zasilać słuchawki

    Słuchawki - dość łatwo się domyślić.

    > albo coś podobnego, to nie wchodzi w
    > rachubę układ mostkowy.

    Nie wchodzi zdecydowanie.

    > A może zniekształcenia na poziomie 0....00001%?

    Bez przesady.

    > No i ile poniżej 1W wchodzi w rachubę?

    Niewiele poniżej.

    > Już o takich drobiazgach jak ilość nie wspominając, chociaż zakładam, że
    > pewnie parę sztuk najwyżej.

    Dokładnie.

    Jakbym planował coś masowego, to całkowicie inaczej to bym
    zaprojektował. A tu jestem ograniczony koniecznością stosowania
    zasilania symetrycznego i to na dokładkę o w miarę równym obciązeniu
    :(

    W tej chwili sa wzmacniacze operacyjne z dodanymi tranzystorami. Ale
    to nieeleganckie rozwiazanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-08-13 13:44:35
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.08.2012 13:43, schrieb RoMan Mandziejewicz:

> [...]
    > :(
    >
    > W tej chwili sa wzmacniacze operacyjne z dodanymi tranzystorami. Ale

    LM4816, na przykład. Stereo, 1W.

    Waldek

  • 8. Data: 2012-08-13 14:00:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Monday, August 13, 2012, 1:44:35 PM, you wrote:

    [...]

> [...]

    [...]

    > LM4816, na przykład. Stereo, 1W.

    To jest mostek a tu nie może byc mostek.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2012-08-13 14:05:21
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Słuchawki - dość łatwo się domyślić.

    Na szybko, to OPA551/OPA552.
    Do dostania w TME za względnie przyzwoite pieniądze (jak na B-B).
    Tylko nie wiem, jak to naprawdę chodzi.
    1W też nie wyciągnie, ale moim zdaniem 1W na uszach to "drobna"
    przesada. W razie czego jest układ zwiększenia prądu wyjściowego (dwa
    równolegle z opornikami, tak trochę bez sensu, ale jak ktoś chce).

    Jak z jakichś powodów nie przypasuje, to daj znać, poszukam dalej. Sam
    szukałem czegoś podobnego (do tego samego zastosowania), tylko niezbyt
    intensywnie. No i jakbyś robił, to daj znać, co wyszło.

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2012-08-13 14:29:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Monday, August 13, 2012, 2:05:21 PM, you wrote:

    [...]

    > Na szybko, to OPA551/OPA552.

    Za dobre...

    > Do dostania w TME za względnie przyzwoite pieniądze (jak na B-B).

    i zdecydowanie za drogie :(

    > Tylko nie wiem, jak to naprawdę chodzi.
    > 1W też nie wyciągnie, ale moim zdaniem 1W na uszach to "drobna"
    > przesada.

    Moc w zupełnosci wystarczająca ale cena powala :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan