  • 1. Data: 2015-07-04 12:30:04
    Temat: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Od: "Mieszczuch" <n...@s...com.pl>

    Wiem, że strasznie się narażam i wszyscy zaraz się na mnie rzucą.
    Ja jednak uważam, że jeżdżenie rowerem (i rekreacyjne bieganie)
    w miastach, szczególnie w naszych zanieczyszczonych spalinami
    wiekowych samochodów centrach miast, to wielka bzdura.
    Jestem pewien, że gdy ludzie wreszcie zrozumieją, że nie ma nic
    bardziej niezdrowego niż głębokie wdychanie spalin, spowodowane
    intensywnym wysiłkiem, ta moda minie. Okaże się wtedy, że ścieżki
    rowerowe są całkowicie zbędne, a miliony na ich budowę zostały
    wyrzucone w błoto.
    Wiem, wszyscy zaraz powiedzą, że przecież Holendrzy jeżdżą.
    Mieszkałem w Holandii, rzeczywiście jeżdżenie na rowerze jest tam
    popularne, ale jak zwykle przenosimy do Polski zachodnie zwyczaje
    nie zastanawiając się nad towarzyszącymi tym zwyczajom realiami.
    Przede wszystkim zanieczyszczenie powietrza w miastach tam,
    a u nas, to dwa różne światy. A mimo to często można zobaczyć
    Holendrów przejeżdżających na rowerze przez miasto (gdy muszą)
    w specjalnych maseczkach.
    Jaki wniosek dla mnie? Nie będę się przejmował ścieżkami rowerowymi
    w miastach, poczekam aż zniknie ich funkcja i będą zwykłą częścią
    chodnika lub jezdni. Szkoda tylko wydanych pieniędzy, mogły być
    zainwestowane o wiele sensowniej.

    Mieszczuch

  • 2. Data: 2015-07-04 15:08:28
    Temat: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mieszczuch" <n...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w miastach, szczególnie w naszych zanieczyszczonych spalinami
    > wiekowych samochodów centrach miast, to wielka bzdura.

    Nie tyle bzdura co sprawne przemieszczanie się.
    Jeśłi ktoś w centrum dojedzie 5 km w 20 minut to jest to jakaś alternastywa
    dla ulic stojących w korkach i mających prędkość kiklu km/godz. Motorowery,
    skutery, motocykle- to też w większości ominięcie stojących w korkach
    wielośladów.
    I prędzej dojdzie do ograniczenia wjazdu dla samochodów do centrum miast,
    niż przegonienie rowerzystów.
    T.
    ps. ja w korkach samochodem nie jeżdżę, uważam, że nie ma to sensu.
    Wybieram jednoślady lub komunikację masową.

  • 3. Data: 2015-07-04 16:00:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-07-04 o 12:30, Mieszczuch pisze:
> [...]
    > w miastach, szczególnie w naszych zanieczyszczonych spalinami
    > wiekowych samochodów centrach miast, to wielka bzdura.

    Bzdurą jest wiedza o rzekomo wiekowych samochodach na polskich drogach.
    W bazie CEPIK, na której opierają się takie poglądy, figurują setki
    tysięcy bardzo starych samochodów, (różne syrenki, warszawy, żuki
    pierwsze 126p itp) których już dawno nie tylko na drogach ale i na
    świecie nie ma.
    Podobno przyszła CEPIK2 ma być bliższa prawdy.

  • 4. Data: 2015-07-04 16:05:02
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-07-04 12:30, Mieszczuch wrote:
> [...]
    > w miastach, poczekam aż zniknie ich funkcja i będą zwykłą częścią
    > chodnika lub jezdni. Szkoda tylko wydanych pieniędzy, mogły być

    Pwod jest zupelnie inny - zeby zrobic sciezke cos trzeba zabrac - albo
    pas jezdni albo pol chodnika albo miejsca do parkowania. Ludzi i
    samochodow porusza sie setki jesli nie tysiace. W porownaniu z nimi
    rowerow jest garstka. I to jest bezsens.
    Jest ich tyle co nic a miejsce na sciezke zarezerwowane na stale i przez
    to zle wykorzystane (bo nie wykorzystane).

    --
    mk4

  • 5. Data: 2015-07-04 18:43:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-04 o 16:05, mk4 pisze:

> [...]
    > samochodow porusza sie setki jesli nie tysiace. W porownaniu z nimi
    > rowerow jest garstka. I to jest bezsens.

    Rowerów też są tysiące (i to licząc na jednej ulicy).
    Na przykład przy Banacha po liczeniu wyszło coś ponad 4000/dobę.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-07-04 21:11:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Szkoda tylko wydanych pieniędzy, mogły być
    > zainwestowane o wiele sensowniej.
    racja! za te pieniądze powinni stworzyć w centrum miasta strzeżony
    darmowy parking dla rowerów. Wtedy nie będzie trzeba budować dodatkowych
    dróg/tras. te co są - wystarczą.

    ToMasz

  • 7. Data: 2015-07-04 21:31:02
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-07-04 18:43, Liwiusz wrote:

    > Rowerów też są tysiące (i to licząc na jednej ulicy).
    > Na przykład przy Banacha po liczeniu wyszło coś ponad 4000/dobę.

    Nie manipuluj. Podajesz jakas liczbe w jakims miejscu. A wystarczy sie
    przejechac po miescie i widac jak to wyglada. Dokladnie jak napisalem -
    setki pojazdow i pojedyncze rowery. No i tak to jest w bialy dzien. Im
    wczesniej lub pozniej tym ta relacja sie robi mniej korzystna dla rowerow.

    A co do tego co napiales to prosze podaj co to za miejsce - link do
    street view prosze (bo podejrzewam, ze miejsce moze byc zupelnie nie
    reprezentatywne) oraz dodatkowo ile tam przemaszerowalo ludzi na oraz
    przejechalo pojazdow w tym samym czasie (a i jaki to czas - bo np.
    niedziela juz bedzie niereprezentatywna). Wtedy mozna cos powiedziec bo
    tak to rownie dobrze mozna palnac i milion.

    --
    mk4

  • 8. Data: 2015-07-04 22:39:49
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-07-04 12:30, Mieszczuch wrote:

> [...]
    > intensywnym wysiłkiem, ta moda minie. Okaże się wtedy, że ścieżki
    > rowerowe są całkowicie zbędne, a miliony na ich budowę zostały

    Jezdziles kiedys na rowerze? Bo z opisu mozna odniesc wrazenie
    ze nie. Zwykly przejazd rowerem, szczegolnie dla regularnego
    uzytkownika, to zaden "intensywny wysilek". Ot, mniej wiecej
    tyle co energiczny marsz. Chodniki i chodzenie piechota tez
    uznasz za bezsens?

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2015-07-04 22:49:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-04 21:31, mk4 wrote:

> [...]
    > setki pojazdow i pojedyncze rowery. No i tak to jest w bialy dzien. Im
    > wczesniej lub pozniej tym ta relacja sie robi mniej korzystna dla rowerow.

    To że jest więcej samochodów niż rowerów to fakt. To że widzisz więcej
    samochodów stojących w korku niekoniecznie oznacza, że jest ich o rzędy
    wielkości więcej - po prostu są duże i stoją w korku więc je widać. Na
    podobnej zasadzie co poniektórzy twierdzą, że buspasy są bez sensu, bo
    nie tłoczą się na nich autobusy, zapominajac o tym, że właśnie taki jest
    ich cel - żeby korków na nich nie było. Dla takich każda przestrzeń
    niezajęta prze samochody, zwykle w korku, to przestrzeń stracona;)

    Shrek.

  • 10. Data: 2015-07-04 23:41:02
    Od: JK <j...@i...pl>

> [...]
    > w miastach, szczególnie w naszych zanieczyszczonych spalinami
    > wiekowych samochodów centrach miast, to wielka bzdura.

    Oczywiście takie twoje prawo, żeby uważać co tylko sobie zażyczysz.

> [...]
    > intensywnym wysiłkiem, ta moda minie. Okaże się wtedy, że ścieżki
    > rowerowe są całkowicie zbędne, a miliony na ich budowę zostały

    Takie ścieżki istnieją w wielu krajach, od bardzo wielu lat i nic nie
    wskazuje żeby miały zniknąć.

> [...]
    > nie zastanawiając się nad towarzyszącymi tym zwyczajom realiami.
    > Przede wszystkim zanieczyszczenie powietrza w miastach tam,

    Masz jakieś dane wiarygodne dane porównawcze, czy tylko tak sobie uważasz?

    > A mimo to często można zobaczyć
    > Holendrów przejeżdżających na rowerze przez miasto (gdy muszą)
    > w specjalnych maseczkach.

    Ta specjalna maseczka jest równie skuteczna przeciw spalinom jak łyk
    święconej wody z rana.

> [...]
    > w miastach, poczekam aż zniknie ich funkcja i będą zwykłą częścią
    > chodnika lub jezdni. Szkoda tylko wydanych pieniędzy, mogły być

    A jak dla mnie, to te ścieżki mogą być. Pod jednym warunkiem. Na
    odcinku, gdzie jest ścieżka rowerowa jest też zakaz poruszania się
    rowerem po jezdni. Niestety, jak na razie widziałem tylko jedno miejsce
    gdzie ktoś wpadł na pomysł aby ustawić takie oznakowanie.
    https://www.google.pl/maps/@54.442946,18.412901,3a,3
    0y,270h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1su39UR-wqPdwPsuSI5lf9
    AA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=pl

    JK