  • 1. Data: 2019-11-26 18:10:44
    Temat: Sekretne życie smartfona
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Smartfon kupiony miesiąc temu w sklepie nowy Redmi 5 Note. Operator
    Virgin Mobile na kartę. Karta doładowana kwotą 75 zł. Telefon kupiony na
    prezent więc użyty tylko w celu sprawdzenia działania. Kilka połączeń
    głosowych, kilka smsów i połączeń z internetem. Leżał w domu. Gdy miał
    być darowany sprawdziłem jeszcze raz. Okazało się, że na koncie nie ma
    środków. Zadzwoniłem na infolinię, operatorka powiedziała że to za
    połączenie z nadajnika zagranicznego operatora. Sprawdziłem w historii
    połączeń - jest pozycja 3MB - 61,54zł i data kiedy to było. Tylko tyle.
    Tego dnia na pewno nie dotykałem smartfona chociaż był włączony.
    Mieszkam około 35km od granicy z Białorusią. Virgin Mobile korzysta z
    nadajników Play. Między moim miejscem zamieszkania a Białorusią są co
    najmniej 2 maszty tego operatora. Czy to możliwe żeby telefon sam
    połączył się z operatorem białoruskim i sam pobrał dane?

  • 2. Data: 2019-11-26 18:24:13
    Temat: Re: Sekretne życie smartfona
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    Dąbrowski was thinking very hard :
> [...]
    > możliwe żeby telefon sam połączył się z operatorem białoruskim i sam pobrał

    Możliwe, trzeba było wyłączyć roaming danych w ustawieniach telefonu.
    Pozostaje jeszcze kwestia rozmów. Trzeba by ustawić może na sztywno
    którąś sieć, tyle że czy się telefon nie przeloguje do zagranicznej to
    nie ma pewności.
    Ewentualnie spytać w Virgin czy jest możliwość wyłączenia roamingu
    międzynarodowego, albo zajrzeć do ich apki na swoje konto może da się
    to samemu zrobić.
    W play taka możliwość istnieje choć teraz niby Virgin ma swoją
    paltformę.

  • 3. Data: 2019-11-26 18:33:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dąbrowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >zamieszkania a Białorusią są co najmniej 2 maszty tego operatora. Czy
    >to możliwe żeby telefon sam połączył się z operatorem białoruskim i

    Mozliwe, smartfony zyja wlasnym zyciem. Komputery z Windows zreszta
    tez.

    Normalna rzecza jest, ze ile tam uslug sie laczy, aktualizacja
    aplikacji itp :-)
    Ale ze w USA tez maja ten problem, to mozna troche poblokowac.

    Jedyne co tu zastanawia, to te 35km. Gdzies na granicy zasiegu GSM, i
    chyba za daleko na inne technologie.
    Nie woziles go kiedys blizej granicy ?

    IMO - w starym GSM bylo tak, ze jak juz sie do jakiejs sieci
    zalogowal, to trudno mu bylo ja opuscic.
    Ale moze wymyslili cos nowszego.

    J.

  • 4. Data: 2019-11-26 20:05:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xxx" 5ddd5fc7$0$552$6...@n...neostrada.pl

    żeby telefon sam połączył się z operatorem

    > Możliwe, trzeba było wyłączyć roaming danych w ustawieniach telefonu.

    Kilka lat temu straciłem gruby (i ciężki! zarazem) szmal w Virgin za sprawą
    rosyjskiego dostępu do netu pod Gołdapią. Virgin, aby mnie uchronić w przyszłości,
    zaproponowała mi blokadę <<roamingu międzynarodowego>> -- takiej blokady u siebie
    (we własnym zakresie) nie mogłem wtedy dokonać.

    > Pozostaje jeszcze kwestia rozmów. Trzeba by ustawić może na sztywno którąś sieć,
    tyle że czy się telefon nie przeloguje do
    > zagranicznej to nie ma pewności.

    U mnie rozwiązano ów problem skutecznie -- nie było później żadnych
    połączeń międzynarodowych, choć roaming krajowy hulał aż miło...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-11-26 20:09:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > zaproponowała mi blokadę <<roamingu międzynarodowego>> -- takiej blokady
    > u siebie
    > (we własnym zakresie) nie mogłem wtedy dokonać.
    nie jest to pełna prawda. wybierasz - automat - ponosisz konsekwencje.
    wybierasz - play, tmobile - nic się samo nie przełączy

    ToMasz

  • 6. Data: 2019-11-27 12:56:02
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 26 Nov 2019 20:09:32 +0100, ToMasz napisał(a):

    [...]
    > wybierasz - play, tmobile - nic się samo nie przełączy

    Poza taryfą ;)

  • 7. Data: 2019-11-27 13:54:53
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 27.11.2019 12:56, marek wrote:
    > Dnia Tue, 26 Nov 2019 20:09:32 +0100, ToMasz napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Poza taryfą ;)

    Fakt, w T-Mobile na kartę to szczególnie możliwe. :)
    Wystarczy przypadkiem skorzystać z promocji i już numer "ugotowany". Sam
    się raz "potknąłem".

  • 8. Data: 2019-11-27 14:17:46
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 13:54:53 +0100, mrvtktjv napisał(a):

    > Fakt, w T-Mobile na kartę to szczególnie możliwe. :)
    > Wystarczy przypadkiem skorzystać z promocji i już numer "ugotowany". Sam
    > się raz "potknąłem".

    Miałem sobie kiedyś takiego "na kartę" tylko do odbierania połączeń.
    Naliczanie było "minutowe". Czasem jedna rozmowa na tydzień.
    Dwa doładowania na rok, albo w porywach jedno, byleby numeru nie stracić.

    Sprawdzam ostatnio, z ciekawości, kodem magicznym *104#
    a tu proszęjaciebie "bez limitu" rozmowy + 300 MB dziennie "internrtów"
    za 1 pln.
    Nosz, k...a, simka jeczcze z "balonikami" z Era Tak Tak,
    a oni mi pierdolą, że mam w starej 6310, internety, panie.

    I co z takimi, k.....i, zrobić?

  • 9. Data: 2019-11-27 16:38:02
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2019-11-26 o 18:33, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Mozliwe, smartfony zyja wlasnym zyciem. Komputery z Windows zreszta tez.
    >

    > Jedyne co tu zastanawia, to te 35km. Gdzies na granicy zasiegu GSM, i

    Nie. W dawnych czasach Nokii 5110, gdy jeszcze polscy operatorzy mieli
    mało masztów, bywało że telefon logował się do sieci białoruskiej albo
    nawet litewskiej, ale Nokia 5110 łapała zasięg tam gdzie inne telefony
    wskazywały zero sygnału. Teraz do najbliższego masztu Plusa mam kilkaset
    metrów, do innych około kilometra. Inna rzecz, że chyba te białoruskie
    nadajniki mają dużo większą moc niż polskie. Siostra mieszka 16 km od
    granicy, ma telefon w Orange i musiała na sztywno ustawić wybór
    operatora, bo chociaż do masztu Orange ma około 4 km to telefon często
    się logował bo sieci białoruskiej.

  • 10. Data: 2019-11-27 17:39:44
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 27.11.2019 14:17, marek wrote:

> [...]
    > Nosz, k...a, simka jeczcze z "balonikami" z Era Tak Tak,
    > a oni mi pierdolą, że mam w starej 6310, internety, panie.

    U mnie pomogła zmiana sieci. W innych nie miałem takich problemów. To
    taka specyfika "różowych".